• modsey
    Äldre 26 Jul 15:45
    359 visningar
    2 svar
    2
    359

    Vad gör ni när ni inte är med era barn?

    Om ni har någon slags egentid hur disponerar ni den, alltså vad gillar ni att göra?
    Vem är ni med, vänner, make?
    Vem passar barnen om ni har barnvakt eller gör ni allt då barnen somnat och i omlott med er partner?

  • Svar på tråden Vad gör ni när ni inte är med era barn?
  • Äldre 26 Jul 21:04
    #1

    Vi går huvudsakligen omlott skulle jag säga. Sambon och jag har vår tid på kvällarna när barnen har somnat.

    När jag är själv, så njuter jag av tystnaden, ensamheten, att få tänka egna tankar ostört och att få ha min kropp alldeles för mig själv . Jag gillar att promenera, strosa runt i vackra miljöer, läsa en bra bok, lyssna på musik, bara vara......äta något onyttigt utan att någon ser . Tystnaden är det viktigaste med min egentid.

    Kanske hänger det ihop med att jag levt ganska många år som vuxen, singel och gjort mycket på egen hand. Eller så är det helt enkelt så att jag har tre barn i åldern 1-6 år . Älskar att vara med barnen och med sambon, men ibland är ensamheten njutbar .

    Vi har mycket sällan barnvakt. Vi har inte upplevt något jättebehov hittills. Vi fungerar båda så att vi gärna gör något helt på egen hand så då går vi omlott. Jag har mitt och sambon sitt. Vi är inga stora restaurangbesökare så vår tid har vi som sagt när barnen somnat. Äldsta är 6 så relativt tidiga kvällar ännu. 

  • Äldre 26 Jul 22:25
    #2

    Det är främst mina föräldrar som är med barnen, de bor 10 minuter gångväg bort och har träffat barnen flera gånger i veckan sedan de föddes. Barnen övernattar där minst en gång varannan månad, ofta varje månad. Däremellan tar de barnen några timmar här och där. Ofta umgås vi alla tillsammans. Vi ber extremt sällan om det, de gör själva upp planer tillsammans med barnen. Nog om det, vi har gjort allt från att åka bort och ta in på hotell en natt till att sitta hemma och ha seriemaraton hela dagenGlad Vi brukar göra det som vi känner för helt enkelt och det är samma sak med min egentid, ibland är jag "bara" hemma och ser nån tråksåpa, ibland åker jag iväg och träffar en kompis och spenderar ett dygn borta. Vi (jag och pappan) delar upp oss med barnen en del.


    Avskyr CIO-metoder
Svar på tråden Vad gör ni när ni inte är med era barn?