• mrshellstrom

    Hur länge behöver man en syskonvagn?

    Jag har en son på snart 11 månader.
    Vi fick reda på att vi väntade ett syskon i mars, hade chansen att köpa en helt ny syskonvagn billigt och tog den. Tyvärr slutade den graviditeten i missfall (ma).
    Nu försöker vi att få syskon igen så snart vi kan (inne på försök nr 1).

    Hur länge har man behov av en syskonvagn?
    Vi kommer ha 25min promenad till affär och förskola.

    Hoppas på ett syskon snart!

  • Svar på tråden Hur länge behöver man en syskonvagn?
  • Malla1

    Det beror ju helt på hur barnet är, alltså det äldre syskonet. Jag köpte en syskonvagn när jag väntade min 3e då min andra var 14 månader, dock valde hon att sluta sitta i vagn när hon var ca 19 månader så det köpet var onödigt för min del.

  • mona83

    För min del har jag gärna tillgång till vagn någonstans mellan 2-3 år. Även om den kanske inte används så jätte mkt så är det ändå skönt att ha den med ifall den skulle behövas. 


    L.O.V.E
  • mrshellstrom
    Malla1 skrev 2014-07-26 20:26:34 följande:

    Det beror ju helt på hur barnet är, alltså det äldre syskonet. Jag köpte en syskonvagn när jag väntade min 3e då min andra var 14 månader, dock valde hon att sluta sitta i vagn när hon var ca 19 månader så det köpet var onödigt för min del.


    Självklart är det olika från barn till barn.

    Min son älskar sin vagn just nu.

    Frågan är, beroende på när/om det blir syskon, är om det är lönt att behålla vagnen vi har.
  • mrshellstrom
    mona83 skrev 2014-07-26 20:30:46 följande:

    För min del har jag gärna tillgång till vagn någonstans mellan 2-3 år. Även om den kanske inte används så jätte mkt så är det ändå skönt att ha den med ifall den skulle behövas. 


    Jag tänkte mig samma där :)

    Alltid bra för trötta fötter och vilostunder som kan ske lite då och då.

    Tack!
Svar på tråden Hur länge behöver man en syskonvagn?