• Anonym (Dö?)

    Ser ingen mening med att leva.

    Vet inte vad jag ska ta mig till. Någon som känner samma...?

  • Svar på tråden Ser ingen mening med att leva.
  • Anonym (hm)

    Det finns alltid en anledning till att leva. Känner du nig nere uppsök en vårdcentral och berätta om dina problem så kommer du få remiss till en psykolog. Terapi är lösningen på dina problem.  Vilka är TS problem då?

  • Anonym (Värdefull)

    Ja det kan mankänna ibland. Men det finns en mening med att du finns även om du just nu inte vet vilken. Du kanske finns just för att hjälpa andra?

  • Anonym (samma här)

    Känner precis samma. Är konstant orolig och nervös för allt. Vilket gör att jag blir konstant trött. Så fort jag ska gå utanför lägenheten blir jag orolig och nervös. Kan knappt ha ett jobb pga detta. Vågar heller inte köra bil, sitter typ och darrar framför ratten för jag tycker det är så läskigt. Ja jag tycker det mesta är läskigt...  Träffar jag någon vän eller sådant, eller går på fest får jag tokångest dagarna efter. Sedan kan jag tänka flera veckor efteråt att "varför sa jag sådär". Så vill helst inte träffa människor heller. Är jag på middag med några och gör något "fel" typ råkar tappa kniven eller något blir jag så nere att jag nästan vill gråta. Jag känner mig så dum och dålig när jag gör något som är "fel".

  • Anonym (samma här)
    Anonym (Värdefull) skrev 2014-07-26 19:13:37 följande:

    Ja det kan mankänna ibland. Men det finns en mening med att du finns även om du just nu inte vet vilken. Du kanske finns just för att hjälpa andra?


    Jag finns nog till för att systembolaget ska kunna gå runt, har inte gjort något vettigt alls i mitt liv
  • Anonym (döende)

    Vet du vad, du behöver ingen specifik anledning.
    Livet i sig är så oändligt värdefullt i sig.
    Det gäller bara att kunna se det, det finns vacker musik, det är en väldigt bra anledning att leva.
    Vår natur är fantastisk, gå ut och gå i skogen, och se vilken magi det finns där.
    Baka bullar, och njut av doften som sprider sig.
    Köp en glass och känn hur din strupe svalkas av den lena glassen.
    Prova att le mot en annan människa och säg något snällt och sug åt dig av den positva responsen du får 99 gånger av 100 och får du ingen snäll respons spelar det ju inte heller nån roll
    Vill du inte leva så har du ändå inget att förlora.
    Och det innebär att du kan gör precis vad fan du vill, för vad kan vara värre än att dö, så du har verkligen inget att förlora, du har ett guldläge att göra allt du vill.
    Och innan du checkar ut så prova allt du vill först, för sen är det för sent.

    Jag kunde känna som du, sen fick jag en dödlig sjukdom.
    Idag kämpar jag varje dag för att bibehålla livet.
    En fördel med att faktiskt stå med ena benet i graven är att man lär sig väldigt konkret att uppskatta livet, en dag till och så en dag till och så en dag till............sålänge man kan.
    När livet faktiskt är hotat blir det en helt annan skärpa, då är det inte svårt alla plötsligt att hitta anledningar till att vilja vara kvar här.

  • Anonym (Värdefull)
    Anonym (döende) skrev 2014-07-26 19:23:33 följande:
    Vet du vad, du behöver ingen specifik anledning. Livet i sig är så oändligt värdefullt i sig. Det gäller bara att kunna se det, det finns vacker musik, det är en väldigt bra anledning att leva. Vår natur är fantastisk, gå ut och gå i skogen, och se vilken magi det finns där. Baka bullar, och njut av doften som sprider sig. Köp en glass och känn hur din strupe svalkas av den lena glassen. Prova att le mot en annan människa och säg något snällt och sug åt dig av den positva responsen du får 99 gånger av 100 och får du ingen snäll respons spelar det ju inte heller nån roll Vill du inte leva så har du ändå inget att förlora. Och det innebär att du kan gör precis vad fan du vill, för vad kan vara värre än att dö, så du har verkligen inget att förlora, du har ett guldläge att göra allt du vill. Och innan du checkar ut så prova allt du vill först, för sen är det för sent. Jag kunde känna som du, sen fick jag en dödlig sjukdom. Idag kämpar jag varje dag för att bibehålla livet. En fördel med att faktiskt stå med ena benet i graven är att man lär sig väldigt konkret att uppskatta livet, en dag till och så en dag till och så en dag till............sålänge man kan. När livet faktiskt är hotat blir det en helt annan skärpa, då är det inte svårt alla plötsligt att hitta anledningar till att vilja vara kvar här.

    Du har så rätt min vän. 😍
  • Anonym (döende)
    Anonym (samma här) skrev 2014-07-26 19:17:56 följande:

    Känner precis samma. Är konstant orolig och nervös för allt. Vilket gör att jag blir konstant trött. Så fort jag ska gå utanför lägenheten blir jag orolig och nervös. Kan knappt ha ett jobb pga detta. Vågar heller inte köra bil, sitter typ och darrar framför ratten för jag tycker det är så läskigt. Ja jag tycker det mesta är läskigt...  Träffar jag någon vän eller sådant, eller går på fest får jag tokångest dagarna efter. Sedan kan jag tänka flera veckor efteråt att "varför sa jag sådär". Så vill helst inte träffa människor heller. Är jag på middag med några och gör något "fel" typ råkar tappa kniven eller något blir jag så nere att jag nästan vill gråta. Jag känner mig så dum och dålig när jag gör något som är "fel".



    Fast om du känner så varför bli orolig, varför bli nervös.
    Du vet att det styr du i din hjärna, det handlar om dina tankar och dina tankar bestämmer du.
    Livet är fan för kort för att spillas bort på att gå och gruva sig och vara orolig.
    Bestäm dig för att sluta med det och börja leva istället.
    För det är det du som bestämmer.
  • Anonym (Värdefull)

    När du ger till andra och älskar dem och dig själv och vill göra någon annan gladare då finns det en väldigt värdefull mening med ditt liv.😘

  • Anonym (döende)
    Anonym (Värdefull) skrev 2014-07-26 19:26:05 följande:

    Du har så rätt min vän. ????

    Tack. Glad
    Jag önskar bara att jag hade kunnat inse det innan jag blev såhär sjuk.
    Så hade jag sluppit slösa bort så många år.
    Men nu gör jag inte det längre, nu suger jag det gottaste ur märgen av livet.
    Varje dag.
Svar på tråden Ser ingen mening med att leva.