• Äldre 26 Jul 21:14
    8306 visningar
    52 svar
    52
    8306

    Toppless tjejer på beachen, ok?

    Jag var tonåring på det glada 80-talet och tillbringade många sommardagar på friluftsbadet hemma. Ni som var med vet hur det var. Tanter bar topp eller hade baddräkt, unga tjejer körde toppless. Visst spanade man i början, men efter hand blev det normalt. I butik fanns nästan inte en bikinitop att uppbringa.

    Med detta som bakgrund har jag idag svårt att förstå debatten kring kvinnors valmöjlighet att själva välja om de ska få bada/sola med eller utan topp. Därav vill jag se vad ni tycker i ämnet!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Toppless tjejer på beachen, ok?
  • Äldre 26 Jul 21:34
    #1

    Javisst! Upp till var och en.

  • Äldre 26 Jul 21:48
    #2

    Antingen tycker man att det är ok med topless eller så tycker man det inte. Att överhuvudtaget väga in huruvida brösten är snygga eller inte är idiotiskt. Ska det i så fall bara vara snygga tvättbrädemagar som får blottas på stranden? Snygga kroppar överhuvudtaget? Vem bedömer i så fall vad som är snyggt?

    Personligen tycker jag att det är helt ok.

  • hallon­troll
    Äldre 26 Jul 21:51
    #3
    Kolibri12 skrev 2014-07-26 21:48:55 följande:

    Antingen tycker man att det är ok med topless eller så tycker man det inte. Att överhuvudtaget väga in huruvida brösten är snygga eller inte är idiotiskt. Ska det i så fall bara vara snygga tvättbrädemagar som får blottas på stranden? Snygga kroppar överhuvudtaget? Vem bedömer i så fall vad som är snyggt?

    Personligen tycker jag att det är helt ok.


    I Like My Men Like I Like My Tea: Hot and British.
  • Sensit­iveguy
    Äldre 26 Jul 21:56
    #4

    Nakenhet och avmoralisering är bra! :)

  • Äldre 26 Jul 22:26
    #5
    Kolibri12 skrev 2014-07-26 21:48:55 följande:

    Antingen tycker man att det är ok med topless eller så tycker man det inte. Att överhuvudtaget väga in huruvida brösten är snygga eller inte är idiotiskt. Ska det i så fall bara vara snygga tvättbrädemagar som får blottas på stranden? Snygga kroppar överhuvudtaget? Vem bedömer i så fall vad som är snyggt?

    Personligen tycker jag att det är helt ok.


    BRA, någon som vågade säga ifrån. Som TS tog jag mig friheten att provocera. Är helt överens med det du skriver!
  • Anonym (tycke­r)
    Äldre 26 Jul 22:26
    #6
    Sensitiveguy skrev 2014-07-26 21:56:01 följande:

    Nakenhet och avmoralisering är bra! :)


    Samt Naturlighet och avdramatisering! :)
  • Sensit­iveguy
    Äldre 27 Jul 01:53
    #7
    Anonym (tycker) skrev 2014-07-26 22:26:48 följande:

    Samt Naturlighet och avdramatisering! :)


    Jajamänsan! ;)
  • Anonym (..tje­j)
    Äldre 27 Jul 02:51
    #8

    Det är ok om man vill! En del riktigt gamla tanter var också topless på stranden på den tiden. Minns att nakna naturliga kvinnobröst fanns i vanlig reklam också, på ett ickesexuellt sätt. Nu är tyvärr allt så sexualiserat.Vet inte riktigt hur det blev så.

  • Anonym (Verkl­igen)
    Äldre 27 Jul 02:53
    #9

    [quote=73683407][quote-nick]hallontroll skrev 2014-07-26 21:51:20 följande:[/quote-nick][/quote]

  • Anonym (öh)
    Äldre 27 Jul 02:54
    #10

    Vad är det för fantasier om 80-talet du har?

Svar på tråden Toppless tjejer på beachen, ok?