• Anonym (farsan)

    Min flickvän bryr sig mest om sina barn

    Jag är en frånskild pappa som har träffat en ny kvinna, vi har båda barn sen tidigare. Problemet är att hon mest bryr sig om sina egna barn. Visst är hon snäll och så mot mina, men hon engagerar sig inte nämnvärt i dem. Exempelvis vill hon bara att vi ska göra saker antingen själva hon och jag, eller också allihop. Inte en enda gång under de ca 6 månader vi har träffats nu, har hon velat vara själv med alla barnen. När min äldsta skulle vara med på en uppvisning, kunde min flickvän inte komma för hon skulle träffa en kompis. När jag frågade min flickvän om mina barn kunde få sova hos henne en natt (jag reser ganska mycket i jobbet), så sade hon att hon behövde "egentid". Men hon hade ju ändå sina egna barn där den veckan? Om hon har denna inställning redan nu, hur ska det då gå om man vill flytta ihop i framtiden?

  • Svar på tråden Min flickvän bryr sig mest om sina barn
  • nyans

    Hon kanske inte ens vill flytta ihop? Hur mycket engagerar du dig i hennes barn? Är du ofta själv med alla barnen eller?

  • Anonym (farsan)
    nyans skrev 2014-07-27 10:46:17 följande:

    Hon kanske inte ens vill flytta ihop? Hur mycket engagerar du dig i hennes barn? Är du ofta själv med alla barnen eller?


    Jag engagerar mig så mycket jag hinner. Har inte varit själv med barnen eftersom jag jobbar ganska mycket (det gör inte hon). Men jag skulle inte ha något emot att vara det. Jag förväntar mig inte att hon ska engagera sig jättemycket. Men det känns som att hon bara vill träffa mina barn när jag är med?
  • Anonym (m)

    hon kanske inte känner att hon klarar att vara ensam med alla barnen? 6 månader är ganska kort tid och ni känner garanterat inte varandras barn så bra än. Jag har också ny relation på ungefär samma tid. Jag har 2 barn, han har 3. Jag är inte alls säker på att jag skulle tycka det var så ok om han lämnade mig ensam med alla 5 barnen. Det skulle nog gå men jag skulle troligen känna mig lite osäker på vissa saker och jag skulle vara orolig för att mina barn (som är äldst) skulle bli uttråkade av att "tvingas" vara med de yngre barnen hela tiden. 

    Min partner och jag funderar också på hur det blir i framtiden när vi flyttar ihop. Vi är helt på det klara med att vi vill det, men allt måste funka för alla 5 barnen innan vi tar det klivet. Och som sagt, det måste även funka "korsvis" mellan oss vuxna och respektives barn. Har man bara varit ihop 6 mån så är ni inte i närheten av det än.

  • nyans
    Anonym (farsan) skrev 2014-07-27 10:51:18 följande:

    Jag engagerar mig så mycket jag hinner. Har inte varit själv med barnen eftersom jag jobbar ganska mycket (det gör inte hon). Men jag skulle inte ha något emot att vara det. Jag förväntar mig inte att hon ska engagera sig jättemycket. Men det känns som att hon bara vill träffa mina barn när jag är med?


    Varför skulle hon vilja träffa dina barn när du inte är med? Det betyder inte att hon inte bryr sig, men hon kanske prioriterar annat när hon är barnledig. Du skriver att hon är snäll mot dina barn och hon verkar inte ha något emot att ni umgås allihop. Det är det viktigaste.
  • Anonym (m)
    Anonym (farsan) skrev 2014-07-27 10:51:18 följande:
    Jag engagerar mig så mycket jag hinner. Har inte varit själv med barnen eftersom jag jobbar ganska mycket (det gör inte hon). Men jag skulle inte ha något emot att vara det. Jag förväntar mig inte att hon ska engagera sig jättemycket. Men det känns som att hon bara vill träffa mina barn när jag är med?
    troligen känner hon inte riktigt att hon har en "egen" relation tillräckligt till dina barn än, att det skulle kännas ok om du inte var med
  • Odin

    Är det en flickvän eller gratis barnvakt du är ute efter?

    Vart är mamman till dina barn?

  • Anonym (farsan)

    Här handlar det om 4 barn, 2 var. Som dessutom är relativt stora (mellan 5 och 12). Vi har pratat om att flytta ihop i framtiden. Jag vill det, eftersom jag vill leva i en "riktig" familj. Självklart är man särbo i början, men 10 års särboförhållande är inte min grej. Men när jag har tagit upp det, har hon svarat svävande. Som sagt, hon har inget emot barnen, det är inte problemet. Det är mer hennes inställning - och framtidsutsikterna för detta förhållande - som jag oroar mig för.

  • Anonym (m)
    Anonym (farsan) skrev 2014-07-27 11:03:40 följande:

    Här handlar det om 4 barn, 2 var. Som dessutom är relativt stora (mellan 5 och 12). Vi har pratat om att flytta ihop i framtiden. Jag vill det, eftersom jag vill leva i en "riktig" familj. Självklart är man särbo i början, men 10 års särboförhållande är inte min grej. Men när jag har tagit upp det, har hon svarat svävande. Som sagt, hon har inget emot barnen, det är inte problemet. Det är mer hennes inställning - och framtidsutsikterna för detta förhållande - som jag oroar mig för.


    du reagerar inte det jag har poängterat, att 6 mån är väldigt kort tid?
  • Anonym (farsan)
    Odin skrev 2014-07-27 10:59:04 följande:

    Är det en flickvän eller gratis barnvakt du är ute efter?

    Vart är mamman till dina barn?


    Självklart är jag inte ute efter en "barnvakt", men man hjälps väl åt i en relation? Mamman finns med i bilden, men vi har barnen varannan vecka.
  • Anonym (??)

    Varför skulle hon känna ett behov av att vara ensam med dina barn? Nej hon behöver inte ta något som helst ansvar för dina barn då du arbetar. Och du förväntar dig hon gör det men har inte heller själv gjort det för hennes barn....Jag skulle också hålla låg profil om jag vore hon. Varför vandra in i ett förhållande som är ojämlikt och där du kräver en masa men hon får inget tillbaka?

    Vad är det med hennes inställning som du tycker är fel? Och varför? Kn inte du ta ansvaret för dina egna barn?

Svar på tråden Min flickvän bryr sig mest om sina barn