• Anonym (förtv­ivlad)
    Äldre 27 Jul 21:17
    22976 visningar
    89 svar
    89
    22976

    Vill/orkar inte curla min man längre :(

    Hej!
    Jag skriver här för att prata med någon, har ingen runt mig jag känner förtroende för att prata om detta med. Det är en lång text som du ser...
    Jag vill börja med att säga att min intention är inte att prata illa om min man eller få en väg ut ur vårt äktenskap. Jag har bara ett behov av att prata av mig, samt få goda idéer om hur min/vår situation kan lösas....

    Jag måste nog börja berätta lite bakgrund för att ge en helhetsbild. 
    Jag är en ung mamma (24 år), gift med barn(ens) far, Vi har en son som är 1 år och 8 månader, och så är jag höggravid, BF i september. Som person är jag en doer, jag snackar inte så mycket utan bara gör och är effektiv och snabbtänkt i det jag gör. Jag är utbildad och har ett bra jobb inom min proffession. Många tror att jag är äldre och ibland också kanske "barsk". 
    Vi bor i den stad där jag är uppväxt sedan ett år tillbaka. Min man har varit föräldraledig med vår son sedan vi flyttade hit tills nu, när han börjat jobba. 
    Min man är året äldre än mig, han är oerhört social. Han hittar vägar att prata med allt och alla, alla älskar honom och vill vara runt omkring honom. Han är inte den typen som är högljudd, utan han är rolig, trevlig och plockar fram det bästa i människor. Men tyvärr lovar han mycket, men gör sällan det han lovat. Speciellt mot mig. 

    Så till saken. Jag har under hela våren pendlat mellan dåligt samvete för att jag ställer för höga krav på honom, och en förtvivlad vrede och besvikelse på att han inte tar sitt ansvar här hemma. Jag är rädd att jag "curlar" honom, och upplever allt som oftast att jag har en tonåring hemma...

    För att ge några exempel.