• Anonym (Ägget)

    positivt ÄL-test, sex idag eller imorgon?

    Fick nu för en stund sen ett positivt ÄL-test, inte superstarkt men lika starkt som kontrollstrecket iaf. Har graviditetskollens test.
    Men när är det bäst att ha sex egentligen?
    Nu ikväll? Eller imorgon kväll? ( jobbar fram till kvällen så dagen är inget alternativ).
    Vi hade sex igårkväll.

  • Svar på tråden positivt ÄL-test, sex idag eller imorgon?
  • Anonym (Ägget)
    Tecum skrev 2014-07-27 22:09:19 följande:

    Både-och, givetvis...


    Man hör ju mest hela tiden att varje dag inte heller är bra för spermierna får sämre kvalitet.

    Läste också att ägget släpper rätt många timmar efter positivt test, vet inte vad som stämmer?
  • Anonym (Ägget)

    Positivt idag på morgonen med... Lite knepigt

  • Tecum
    Anonym (Ägget) skrev 2014-07-27 22:16:46 följande:
    Man hör ju mest hela tiden att varje dag inte heller är bra för spermierna får sämre kvalitet.

    Läste också att ägget släpper rätt många timmar efter positivt test, vet inte vad som stämmer?
    Spermierna får något sämre kvalitet men det vägs upp mer än väl av större chans att träffa "rätt" i ÄL.
  • Anonym (Ägget)
    Tecum skrev 2014-07-28 21:05:04 följande:
    Spermierna får något sämre kvalitet men det vägs upp mer än väl av större chans att träffa "rätt" i ÄL.
    Men om jag hade pos igår kväll och idag på morgonen, när sker ÄL då? Var negativt nu ikväll.

    Sambon blir rätt avtänd av planerandet och testandes så håller honom utanför det. Men sex 3 dagar på raken hör inte till vanligheterna här så frågan är om vi får till något ikväll... Inte sugen för fem öre :-P

    Men blir först sent imornkväll annars, kanske är dumt att chansa på att det räcker? Hade sex i förrgår och igår kväll.
  • Anonym (Ägget)

    Nu fick vi till det igår med så denna månaden SKA vi lyckas, det har jag bestämt

  • Tecum

    Lycka till! Vet att vi också hade sex fast vi inte var sugna bara för att det var rätt period. Men hon blev snabbt gravid iaf...

  • Anonym (Ägget)

    Nu fick jag positivt ÄL-test igen... Jag blir knäpp!

  • Anonym (Ägget)
    Tecum skrev 2014-07-29 20:40:00 följande:

    Lycka till! Vet att vi också hade sex fast vi inte var sugna bara för att det var rätt period. Men hon blev snabbt gravid iaf... smile5.gif


    Tack! För min del går det alltid att tagga upp för en snabbis, men eftersom sambon inte vill veta när rätt period är så blir det svårt att få till det ibland :-P

    Tredje försöket nu, vore perfekt om det blev bra nu ett aprilbarn som resten av släkten :-P
Svar på tråden positivt ÄL-test, sex idag eller imorgon?