• Anonym (anmäla?)

    Ska jag ringa soc?

    Hej!

    Jag är orolig för barnen i grannfamiljen. De har tre barn, 10, 6 och 3 år. När 6-åringen var 3 år sa hon "pappa slår oss". Jag tänkte inte så mycket mer på det av nån anledning, men igår när den nuvarande treåringen var hos oss säger han "Pappa slår oss, vi blir lessen då". Från ingenstans helt spontant under legobygge.

    Borde jag anmäla till soc och var ringer jag isåfall? Jag har googlat på soc men hittar inget huvudnummer. Är det familjeenheten? Blir de sura om man belastar dem mitt i sommaren? Hur gör man för att anmäla anonymt? En icke anonym anmälan skulle absolut förstöra vänskapen mellan mitt barn och deras.

  • Svar på tråden Ska jag ringa soc?
  • Anonym (Anna)

    Du kan ringa din kommun och höra vilket nr soc har. Om du vill anmäla anonymt så ska du inte presentera dig utan du säger att du vill anmäla anonymt.

    Och självklart så ska du höra en orosanmälan.

  • Anonym (anmäla?)
    Anonym (Anna) skrev 2014-07-28 10:00:32 följande:

    Du kan ringa din kommun och höra vilket nr soc har. Om du vill anmäla anonymt så ska du inte presentera dig utan du säger att du vill anmäla anonymt.

    Och självklart så ska du höra en orosanmälan.



    Numret finns ju på soc hemsida men problemet är att jag inte vet vilket nummer som gäller, finns flera. Kommunens växel säger bara "Vi provar på det här" eftersom dom inte är experter heller så det känns inte tryggt.
  • Anonym (Anna)

    Ok men prova och ring familjeenheten på soc och är det fel ställe så lotsar de dig vidare till rätt ställe.

  • Anonym (anmäla?)
    Anonym (Anna) skrev 2014-07-28 10:05:52 följande:

    Ok men prova och ring familjeenheten på soc och är det fel ställe så lotsar de dig vidare till rätt ställe.


    ok
  • BCH52
    Anonym (anmäla?) skrev 2014-07-28 10:52:10 följande:

    Har ringt nu.


    Bra gjort, förhoppningsvis blir det en början på hjälp till barnen/familjen.
  • Anonym (d)

    Funderar, har du ingen kontakt med barnens föräldrar då dina barn samt deras har varit vänner i över tre år och ni är grannar? Det verkar som om du tror på barnen och vad de säger, har du någon magkänsla över hur föräldrarna är?

Svar på tråden Ska jag ringa soc?