• Anonymmmmmm

    VILL TA MITT LIV ORKAR INTE MER!!!!!

    Är 18 år och har utstående öron och har mått dåligt av detta så länge jag kan minnas, När som helst känner jag att jag kommer ta mitt liv, jag orkar verkligen inte mer, och det är för dyrt att göra något åt saken, gråter varje dag speciellt innan jag ska sova då önskar jag att jag inte vaknar nästa dag, men det gör jag och då är det samma sak igen, folk tycker att detta inte är nånting men för mig är det. Jag har skärt mig flera gånger, men är så rädd att ta mitt liv annars hade jag gjort det för länge sen för detta livet jag lever känns så onödigt, folk kanske tycker jag tar i men ni förstår nog inte hur dåligt jag mår, önska någon kunde hjälpa mig men det kommer nog aldrig hända det hade varit ett mirakel då.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 15:28
    Kan någon snälla ge mig ett råd på hur jag ska må bättre eller gå vidare orkar inte må såhär mer.

  • Svar på tråden VILL TA MITT LIV ORKAR INTE MER!!!!!
  • Anna74a

    Oavsett vad det kostar att fixa dina öron löser det sig i jämförelse med att du tar livet av dig.

  • garib

    Har du kontaktat  vårdcentralen ang öronen?  Vet de hur dåligt du mår? Annars,ring igen eller gå till annan läkare.

  • Anonymmmmmm
    garib skrev 2014-07-28 15:38:25 följande:

    Har du kontaktat  vårdcentralen ang öronen?  Vet de hur dåligt du mår? Annars,ring igen eller gå till annan läkare.


    Jag har ringt men dom bryr sig inte hur mycket jag än försökte..
  • Anonym (De ordnar det...)

    Utstående öron är ju en sån operation som man brukar få betald. Sök på Auriculoplastik.

  • Anonymmmmmm
    Anonym (De ordnar det...) skrev 2014-07-28 15:41:04 följande:

    Utstående öron är ju en sån operation som man brukar få betald. Sök på Auriculoplastik.


    Lite långt ifrån där jag bor..
  • Anonym (öron)

    Hej TS!

    Vad jobbigt att VC inte bryr sig! Kan du inte få hjälp av en förälder el. dyl. att prata med dem?
    Faktum är att om dina öron står ut "tillräckligt mycket" så ses det som att det kan orsaka psykiskt lidande och då ska du få en gratis operation genom Landstinget. De har faktiskt bestämda regler för hur mycket de måste stå ut, så det är inget varje läkare kan bestämma godtyckligt.
    Det vet jag for a fact för jag genomgick en sån operation när jag var sjutton. Nu är det visserligen 20 år sedan men jag kan inte se varför det skulle ha förändrats. Även en kompis lillebror gjorde en sån operation i samma veva. Du får helt enkelt träffa en läkare som mäter hur utstående dina öron är och om du uppfyller kriterierna så ska du få en operation.
    Jag hoppas verkligen att du får träffa en läkare som lyssnar på dig och att du får möjlighet att fixa till öronen. Nu är jag egentligen inte alls för att förändra sitt utseende genom operationer och jag vet att vem jag är inte sitter i öronen, men det är ju inte meningen att man ska gå runt och må dåligt över något som är så lätt att göra något åt heller!

  • katastrofplantagen

    Lös ditt problem. Du kommer i hela ditt liv stöta på hinder och du har samma två val varje gång. Lös problemet och må bättre eller ge upp och gräv ner dig i det.

  • Anonym (Fettot!)

    Jag vill också ta mitt liv!

    Jag hatar mitt liv med alla krav. Jag hatar att vara ensamstående med mitt barn. Pappan till barnet bryr sig inte.

    Jag vill bara dö.

    Jag är tjock min kropp är ful jag hatar mig själv!

  • Anonym (De ordnar det...)
    Anonymmmmmm skrev 2014-07-28 15:53:25 följande:

    Lite långt ifrån där jag bor..


    Det är namnet på själva operationen. Som Anonym (öron) skrev bekostar Landstinget operationen i många fall.
  • CissiJissi
    Anonym (öron) skrev 2014-07-28 15:56:28 följande:

    Hej TS!

    Vad jobbigt att VC inte bryr sig! Kan du inte få hjälp av en förälder el. dyl. att prata med dem?

    Faktum är att om dina öron står ut "tillräckligt mycket" så ses det som att det kan orsaka psykiskt lidande och då ska du få en gratis operation genom Landstinget. De har faktiskt bestämda regler för hur mycket de måste stå ut, så det är inget varje läkare kan bestämma godtyckligt.

    Det vet jag for a fact för jag genomgick en sån operation när jag var sjutton. Nu är det visserligen 20 år sedan men jag kan inte se varför det skulle ha förändrats. Även en kompis lillebror gjorde en sån operation i samma veva. Du får helt enkelt träffa en läkare som mäter hur utstående dina öron är och om du uppfyller kriterierna så ska du få en operation.

    Jag hoppas verkligen att du får träffa en läkare som lyssnar på dig och att du får möjlighet att fixa till öronen. Nu är jag egentligen inte alls för att förändra sitt utseende genom operationer och jag vet att vem jag är inte sitter i öronen, men det är ju inte meningen att man ska gå runt och må dåligt över något som är så lätt att göra något åt heller!


Svar på tråden VILL TA MITT LIV ORKAR INTE MER!!!!!