• idapaulinaw

    unga föräldrar från småland?

    Hej tänkte kolla om det finns några unga föräldrar från småland?
    är 21 år gammal bor i växjö med en son på snart 11 månader, har separerat precis så är rätt ensam.. 

  • Svar på tråden unga föräldrar från småland?
  • Quercus28

    Hej.

    Är inte lika ung som dig men en relativt ung förälder är jag på 29 år. Har 3 små underbara barn 1-3-5 år. Bor utanför Växjö i den lilla hålan Lammhult. Har precis som du nyligen separerat och det är ensamt speciellt då man är van vid att vara två.

    Så jag finns iaf :)

    Allt väl?

  • idapaulinaw

    Jaa de är inte roligt alls, pappan till min son har missbruksproblem så de har sårat mycket att han valde de livet istället för mig och pojken. Jasså jag bodde i Lammhult för ett år sedan men valde att flytta tillbaka till växjö för jag har min familj här. Hur är det för dig??


    Kram

  • idapaulinaw

    Jaa de är inte roligt alls, pappan till min son har missbruksproblem så de har sårat mycket att han valde de livet istället för mig och pojken. Jasså jag bodde i Lammhult för ett år sedan men valde att flytta tillbaka till växjö för jag har min familj här. Hur är det för dig??


    Kram

  • Quercus28

    Det låter tungt och jag förstår att du känner dig sårad. Kan inte vara lätt att behöva gå åt olika håll pga missbruk, Har du lyckats få distans från allt det jobbiga? 

    Jag var i ett förhållande där jag successivt blev nedbruten tills det att jag mådde skit och det var inte min partners mening att jag skulle brytas ner. Men då jag mådde dåligt så fick jag inte något direkt stöd och efter en lång betänketid så tog jag steget ut ur vårat förhållande. Mycket annat som hände också men lite kortfattat. 

    Så nu har jag hittat tillbaks till mig själv men tycker det är otroligt jobbigt att inte ha barnen mer än varannan vecka. Och så bor jag i lägenhet där jag känner mig så instängd föredrar att ha lite gräs eller skog att kunna gå ut i efter jobbet. . 

    Har du något bra tips som man kan göra med småbarn i Växjö?

    Kram

  • idapaulinaw

    jag tycker det är svårt att släppa taget av någon man älskar så mycket men man vet att de inte går att vara tillsammans pgr av hans problem.. vi träffas till och från men inte så ofta. han ljuger ofta vad han gör så då leder de bara till bråk..


    har du något tips på att hitta tillbaka till sig själv?? det känns som att en del av mig försvann när vi flyttade ifrån varandra för jag är så van vid att de va han och jag hela tiden...


    Strandbjörket är ju perfekt när det är fint väder. jätte stor lekplats, fik så kan man ju mata fåglarna


     


    Leos lekland finns med, har för mig att de kostar bara för vuxna att gå in och gratis för barnen. :)

  • Quercus28

    Enligt mig så måste man först och främst bestämma sig för vad vill jag. Vill jag fortsätta att träffa denna partnern även om jag vet att det inte är bra? Vad är bäst för ens barn? Som du skriver att det oftast leder till bråk pga att han ljuger. Är det så du verkligen vill ha det. 

    Ibland kan det vara så otroligt svårt att se det negativa i ens partner/förhållande att man blir blind. Det är inte lättare då det är ett barn inblandat. 

    Jag är fortfarande van vid att vara två även om det var ca ett halvår sedan jag separerade. Det är nog väldigt individuellt hur långt tid det tar att komma ur det. Om man vill komma ur det. Det finns många fiskar i vattnet. :) 

    För mig så visste jag redan då jag separerade vad jag behövde. Jag behövde få i ordning på mitt liv  så jag kunde hitta tillbaka till mig själv. Jag började träna en del och satte upp del mål för att pusha mig själv att komma någonstans. Träning blir man glad och pigg av så det är något jag har haft mycket glädje av.

    Vad behöver du? Vad gör dig glad? 

    Tack för tipsen. Strandbjörket är jag på ibland det är jätte roligt att vara där. 

Svar på tråden unga föräldrar från småland?