• hoppashoppashoppas

    Inget på vul men svagt positivt

    Hej, jag gjorde en insemination i juni och har testat negativt 4 gånger efter det. Jag blödde ungefär som mens vid tidpunkten då den skulle ha kommit i vanliga fall men idag var jag och gjorde ett vul för att se om gyn såg något, men det gjorde han inte, men däremot visade deras graviditetstest svagt svagt positivt. Gyn trodde att jag hade fått tidigt missfall, men att jag skulle testa mig igen innan nästa försök med insemination för säkerhets skull.

    Nu till mina tankar: Om jag hade fått missfall så borde ju det sista testet innan gyn visat positivt, men starkare? Men det visade ju negativt. Jag testade då med teststicka från testlagret dag 31 räknat från senaste mensen första dag dvs 3 veckor efter inseminationen. Nu är brösten känsliga och jag har mått illa. Brösten började jag känna av 3-4 dagar innan beräknad ägglossning. De blir mer och mer känsliga.

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Inget på vul men svagt positivt
  • Iustitiae

    Kan ju vara som gynläkaren sagt. Men en annan tanke är ju helt enkelt att du är så tidigt i graviditeten att man inte kan se något på vul men att du har låga doser hcg i urinet.

    Vet inte riktigt hur det är för alla då, har en vännina nyligen som var med om liknande och misstänkte tidigt missfall just för att dom inte såg något på gyn men ett par dagar senare blev testerna starkare och två veckor var hon tillbaka på gyn och då såg dom det lilla livet. :)

    Så mitt råd till dig är faktiskt att kanske ta ett gravtest varje morgon några dagar framöver och se vilket håll det går åt. Starkare eller svagare tester liksom. :)

  • hoppashoppashoppas

    En fråga till: Ska jag kontakta vårdcentralen och be dem ta blodprov för hcg istället/också? Gör de det bara man ber dem? Ska man be om blodprov någon annanstans?

  • Iustitiae
    hoppashoppashoppas skrev 2014-07-28 19:32:08 följande:

    En fråga till: Ska jag kontakta vårdcentralen och be dem ta blodprov för hcg istället/också? Gör de det bara man ber dem? Ska man be om blodprov någon annanstans?


    Ja, det borde du kunna göra. Det är inte alla läkare som vill göra det (just pga risken för dessa extremtidiga missfall som inträffar utan att kvinnan ens misstänker graviditet, då hcg kan upptäckas i blodet redan tre dagar efter befruktningen) och jag vet inte om det fungerar olika i olika kommuner men på vårdcentralen jag går på måste läkaren ta de prover man ber om även om man kanske får tjata lite. ;)
Svar på tråden Inget på vul men svagt positivt