• Anonym (zebra­)
    Äldre 28 Jul 18:39
    2785 visningar
    72 svar
    72
    2785

    Behöver höra bra saker om livet. Fort.

    Jag behöver höra något i livet som är fint, kan vara fint, bli bättre.

    Gärna en upplevelse ur livet som beskriver något som var fint och minnesvärt för just dig. Det behöver inte vara något speciellt, jag är isolerad och ser inget ljus i tillvaron. 

    Är riktigt deprimerad och kan inte söka hjälp nu. Hade 44 på madrs när jag nyss testade. 

    Ni kan skriva vad ni vill, om ert barns födelse, en resa eller om en myra i skogen. Något som är livet. 

    Jag behöver akut något man kan se fram emot.

  • Svar på tråden Behöver höra bra saker om livet. Fort.
  • MLB
    Äldre 28 Jul 18:42
    #1

    Den här sidan är fylld av historier www.givesmehope.com Skriver ett eget inlägg när jag skickat det här.

  • Anonym (.)
    Äldre 28 Jul 18:53
    #2
    Anonym (zebra) skrev 2014-07-28 18:39:21 följande:
    Jag behöver höra något i livet som är fint, kan vara fint, bli bättre.

    Gärna en upplevelse ur livet som beskriver något som var fint och minnesvärt för just dig. Det behöver inte vara något speciellt, jag är isolerad och ser inget ljus i tillvaron. 

    Är riktigt deprimerad och kan inte söka hjälp nu. Hade 44 på madrs när jag nyss testade. 

    Ni kan skriva vad ni vill, om ert barns födelse, en resa eller om en myra i skogen. Något som är livet. 

    Jag behöver akut något man kan se fram emot.
    Jag brukar försöka dagdrömma, bort till en fantasivärld där vadsomhelst positivt kan hända, vinna på lotto, utforska djungeln, en romans, skaffa barn osv. Kan ligga och dagdrömma nästan en hel dag ibland för att koppla av och ha något annat att tänka på. Har jätte svårt att komma på positiva saker men jag ska fundera en stund och se om jag kommer på något (jag är en äkta pessimist) Flört
  • MLB
    Äldre 28 Jul 18:56
    #3

    Medan jag funderade över vad jag ska skriva kom jag att tänka på den här videon



    Förra veckan träffade jag någon jag inte sett på över 1½ år och insåg att jag var som stjärnfisken i videon. Man inser ofta inte hur man påverkar någon positivt.

    Livet kan bli bättre helt oväntat. Själv skulle jag bara gå på en engelskalektion och fick den oväntade insikten att det finns människor som bryr sig om andra. En länge och invecklad rad händelser ledde till att jag är där jag är idag. Håller tummarna för att det svänger till det bättre för dig.

  • Anonym (hm)
    Äldre 28 Jul 19:02
    #4

    TS får lyssna på somriga barnvisor på youtube som Emil i Lönneberga, Saltkråkan osv... Vad är vackrare och mer rosenrött än Astrid Lindgrens klassiker i sommarens fina inramning.
    Men TS sök hjälp för du blir inte bättre av annat än adekvat hjälp. Psykolog är lösningen.

  • Anonym (g)
    Äldre 28 Jul 19:14
    #5
    Anonym (zebra) skrev 2014-07-28 18:39:21 följande:

    Jag behöver höra något i livet som är fint, kan vara fint, bli bättre.

    Gärna en upplevelse ur livet som beskriver något som var fint och minnesvärt för just dig. Det behöver inte vara något speciellt, jag är isolerad och ser inget ljus i tillvaron. 

    Är riktigt deprimerad och kan inte söka hjälp nu. Hade 44 på madrs när jag nyss testade. 

    Ni kan skriva vad ni vill, om ert barns födelse, en resa eller om en myra i skogen. Något som är livet. 

    Jag behöver akut något man kan se fram emot.


    Men hur gammal är du? Gift? Jobb/arbetslös? Hur ska någon här kunna veta vad du har att se fram emot?
  • Anonym (zebra­) Trådstartaren
    Äldre 28 Jul 19:17
    #6
    MLB skrev 2014-07-28 18:42:09 följande:

    Den här sidan är fylld av historier www.givesmehope.com Skriver ett eget inlägg när jag skickat det här.


    Tack, ska titta där.
  • Anonym (zebra­) Trådstartaren
    Äldre 28 Jul 19:20
    #7
    Anonym (.) skrev 2014-07-28 18:53:24 följande:
    Jag brukar försöka dagdrömma, bort till en fantasivärld där vadsomhelst positivt kan hända, vinna på lotto, utforska djungeln, en romans, skaffa barn osv. Kan ligga och dagdrömma nästan en hel dag ibland för att koppla av och ha något annat att tänka på. Har jätte svårt att komma på positiva saker men jag ska fundera en stund och se om jag kommer på något (jag är en äkta pessimist) Flört
    Har inte mycket tid att dagdrömma, men jag tycker egentligen också om det. Somnar alltid så, med bilder som jag sparat i medvetandet.Har svårt att fokusera på dem nu.

    Är också en pessimist. Kan vara cynisk också. Egentligen en ganska jobbig person, som jag inte längre tycker om.

    Måste lära mig tänka mer positivt, vet bara inte hur man gör.
  • Anonym (kär)
    Äldre 28 Jul 19:21
    #8

    jag är iaf överlycklig och njuter av livet! 4 år gammal mötte jag en ny man och det är sååå underbart! Han är så omtänksam och mysig så hälften vore nog. Vi planerar att leva resten av livet tillsammans och det är en underbar resa vi gör just nu, för att se till att nå vårt mål Hjärta

  • Anonym (hm)
    Äldre 28 Jul 19:22
    #9

    Hur svårt är det TS egentligen att tänka positivt, vänd bara på de negativa tankar du känner just nu helt om. Vänd negation till positivism. Vad är det som fått dig att må så dåligt just nu?

  • Anonym (zebra­) Trådstartaren
    Äldre 28 Jul 19:25
    #10
    MLB skrev 2014-07-28 18:56:06 följande:

    Medan jag funderade över vad jag ska skriva kom jag att tänka på den här videon

    Förra veckan träffade jag någon jag inte sett på över 1½ år och insåg att jag var som stjärnfisken i videon. Man inser ofta inte hur man påverkar någon positivt.

    Livet kan bli bättre helt oväntat. Själv skulle jag bara gå på en engelskalektion och fick den oväntade insikten att det finns människor som bryr sig om andra. En länge och invecklad rad händelser ledde till att jag är där jag är idag. Håller tummarna för att det svänger till det bättre för dig.


    Ja, blev rörd över att ni svarade, var betydelsefullt att få snälla svar. Fin tanke också. Hoppas också mitt liv vänder, för just nu är smärtan outhärdlig ibland. 
Svar på tråden Behöver höra bra saker om livet. Fort.