• Praktikant

    äl-test positivt efter fem dagar från äl

    Femte dagen Efter äl typ. Ocj ville på skoj kolla med äl-sticka om det skulle bli negativt nu. Den visade positivt även fast det gått fem dagar.

    Varför?

  • Svar på tråden äl-test positivt efter fem dagar från äl
  • Pandamamma79

    Hm, kan ju vara något fel på stickorna.

    Jag har pcos och obehandlad kan jag inte lita på äl-stickor...positivt resultat för det mesta.

  • Praktikant
    Pandamamma79 skrev 2014-07-28 20:04:40 följande:

    Hm, kan ju vara något fel på stickorna.

    Jag har pcos och obehandlad kan jag inte lita på äl-stickor...positivt resultat för det mesta.


    Jag har inte pcos vad jag vet.

    Konstigt är det i allafall
  • Nanna80

    Testade du med Äl test så du med säkerhet vet att du haft ÄL? Eller kan det vara ÄL NU?

    Annars kan det ju visa plus även om du är gravid. Sägs att de inte ska kunna det, men sen finns de de som säger att det funkar.. Och för mig har det visat plus vid två tillfällen när jag varit gravid.. Nu senast hade jag inte tänkt testa förrän efter mensen uteblivit, men så låg äl testerna på toaletten ( tror det var ca 10 dgr efter äl) & jag "råkade" ta ett test som då visade positivt.. Så då kunde jag inte hålla mig från att ta ett grav test med. & visst var det positivt Nu är jag i v 33+1

  • Praktikant
    Nanna80 skrev 2014-07-28 20:52:03 följande:

    Testade du med Äl test så du med säkerhet vet att du haft ÄL? Eller kan det vara ÄL NU?

    Annars kan det ju visa plus även om du är gravid. Sägs att de inte ska kunna det, men sen finns de de som säger att det funkar.. Och för mig har det visat plus vid två tillfällen när jag varit gravid.. Nu senast hade jag inte tänkt testa förrän efter mensen uteblivit, men så låg äl testerna på toaletten ( tror det var ca 10 dgr efter äl) & jag "råkade" ta ett test som då visade positivt.. Så då kunde jag inte hålla mig från att ta ett grav test med. & visst var det positivt smile1.gif Nu är jag i v 33+1


    Grattis!

    Jag testade fem dagar innan jag skulle ha äl. Sen fick jag positivt och sen kollade jag inte förrän fem dagar efter positivt äl-test.
  • Lalalalola
    Praktikant skrev 2014-07-28 21:35:55 följande:
    Grattis!

    Jag testade fem dagar innan jag skulle ha äl. Sen fick jag positivt och sen kollade jag inte förrän fem dagar efter positivt äl-test.
    Så du fick positivt och positivt igen fem dagar senare?

    Jag var hemifrån och utan mina tester men fick tydliga äl-flytningar och smärtor en dag. Sen kom jag hem och testade negativt... men nu 6 dagar efter den där dagen då jag trodde jag hade äl, får jag positivt på testerna. Mysko! Kan det vara så att flytningar och smärtor och liknande börjar så tidigt innan äl verkligen inträffar eller är det fel på stickorna?
  • Praktikant
    Lalalalola skrev 2014-07-28 21:43:34 följande:
    Så du fick positivt och positivt igen fem dagar senare?

    Jag var hemifrån och utan mina tester men fick tydliga äl-flytningar och smärtor en dag. Sen kom jag hem och testade negativt... men nu 6 dagar efter den där dagen då jag trodde jag hade äl, får jag positivt på testerna. Mysko! Kan det vara så att flytningar och smärtor och liknande börjar så tidigt innan äl verkligen inträffar eller är det fel på stickorna?
    Jag kollade med äl-stickor fem dagar innan jag trodde jag skulle ha ägglossning. Sen fick jag äl och vi hade sex (massor innan ocj efter äl) och idag fem dagar efter äl så är det alltså positivt på äl-sticka.

    Jag tror inye att äl ska vara senare...
  • Lalalalola
    Praktikant skrev 2014-07-28 21:50:49 följande:

    Så fel kan väl inte stickorna visa? Det ska väl vara ett hormon som gör att testat visar positiv?


    Ja hoppas det, vi kör ju på idag och regelbundet. Undrar bara exakt när äl inträffar....

    Men du får göra det samma. Om det visar positivt nu så..! För säkerhetsskull. Kanske har äl flyttat lite på sig just denna cykeln.
Svar på tråden äl-test positivt efter fem dagar från äl