• Anonym (Hjälp)

    Jag får inte träffa min pojkvän

    För att göra en lång historia kort så, har jag och min underbara pojkvän varit tillsammans i över 1 år och vi är lyckliga tillsammans. Men vi har ett väldigt stort problem, vi får inte träffa varandra. Det började med att min pojkvän var vän med min bror och när jag berättade för min bror att jag började tycka om min pojkvän så sa han direkt till mamma att det är ingen bra kille & ja min pojkvän har inte varit ett ängel precis. Så det blev att jag fick stämpeln i familjen att jag hade gått bakom ryggen på familjen och ingen ville prata med mig. Min pojkvän ser inte svensk ut varav hans föräldrar är inte födda i Sverige, men min pojkvän är född i Sverige. Och jag är inte helsvensk själv & min pojkvän är inte muslim eller liknande. Men mina föräldrar lät inte mig träffa honom, men jag gjorde det ändå. Och nu idag har vi haft ett begränsat förhållande & jag har ljugit för mina föräldrar om vart jag ska och liknande och det har gått ganska bra, tills idag. Mina föräldrar hade vart några dagar på landet och när de kom hem idag så hade min pojkvän glömt en tröja & mjukisbyxor här och min mamma vägra tro att det är min tjejkompis byxor. Så nu litar inte min mamma på mig och jag kommer inte få göra någonting alls. Så jag vet inte vad jag ska göra. Jag har precis tagit studenten och jag har jobb, så det är bara för mig att flytta egentligen men det finns knappt några bostäder. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Jag får inte träffa min pojkvän
  • Anonym (hm)

    Bo hos en kompis ett ta och sök jobb eller sök utbiildning

  • Rainbow gg

    Är du över 18 så kan de inte bestämma sådana saker över dig. De kan däremot bestämma vem som ska komma in i deras hem. Så träffas så mycket ni vill men kanske inte hemma hos dig.

  • Anonym (Hjälp)

    Jag vet, men de bestämmer även vad jag får göra och inte göra utanför hemmet. De styr över helt mitt liv, det känns som att en annan person styr mitt liv.

  • Anonym (hm)

    TS sätt ner foten och skapa basen för ditt eget liv. Bara du kan ta kommando över din egen situation. Låt ingen köra över dig var stark. Ring BRIS hjälptelefon om du behöver samtala med någon.

    www.bris.se/

Svar på tråden Jag får inte träffa min pojkvän