• trollet88

    Privat eller kommunalt? Malmö

    Hej
    Tänkte höra vad ni har för erfarenhet av att gå hos antingen privat eller kommunala barnmorskor under graviditet i Malmö

    Någon att rekommendera?
    Kostar de något att gå privat?

  • Svar på tråden Privat eller kommunalt? Malmö
  • CissiJissi

    Gick till kommunalt först och det var helt hopplöst dåligt hut jag fick sitta och argumentera emot bm och blää dumförklarande (jag visste att jag har extremt oregelbunden mens, jag visste precis när jag haft äl och sex och jag visste precis när testet visade positivt första gången, men bm trodde mig inte hahaha, vilken kvinna alltså) etc etc, så jag gick till Mama Mia i Sthlm och wooooow, min bm där är den allra trevligaste sthlmaren jag någonsin träffat! Att bli SÅ förstådd och respekterad, wow <3 privat bm nästa gång med, definitivt!'

  • Ellen Dellen

    Jag har bara gått privat och alltid varit nöjd. Men det kostar, Första besöket iaf, sen går man gratis till bm ( så var det för 6 år sen iaf). Ska gå nu igen men vet inte om

    Man betalar el ej. UL-bilderna kostade denna gången, det gjorde de inte för 6 år sen.

  • Dixie

    Jag har gått privat (Cura) men aldrig betalt något - gick senast 2011 - jag är mycket nöjd med Cura, där fick man bla göra vul på första besöket. 

  • Eliotta

    Jag går privat, Capio Singelgatan. Första barnet och har aldrig varit nån annanstans, men jag är nöjd med att slippa sitta i kö så fort jag ska ringa. Och hon tar god tid på sig att svara på frågor.

  • trollet88

    Tack så mycket på svar.

    Får nog bli att få tag på en av dem privat klinikerna och hoppas få tid istället :)

Svar på tråden Privat eller kommunalt? Malmö