• Anonym (Funde­rar)
    Äldre 28 Jul 23:40
    2713 visningar
    17 svar
    17
    2713

    Jag är för kräsen när det gäller tjejer samt att min flickvän gjort slut för ett tag sedan.

    Hej! Min flickvän gjorde slut för ett tag sedan, förhållandet varade ungefär 6 månader. Hon var extremt velig i slutet men bestämde sig tillslut för att göra slut. Dock har hon sagt att jag är den enda för henne och att hon kommer tillbaka i framtiden, detta gör att mina tankar finns kvar för henne...

    Nu när jag då ska gå vidare så har jag ett problem, jag är EXTREMT kräsen. Det är inte det att jag inte kan gå vidare än, för jag kan intressera mig i vissa tjejer, men dessa är jag inte "tillräckligt" attraktiv för.
    Jag ser helt okej ut och har ett populärt umgänge vilket leder till att man umgås med lite fler snyggare tjejer. Men jag är bara intresserad av dom absolut snyggaste, de andra intresserar inte mig.

    Mitt ex är nästan frisk från anorexia (så hon vägde vad man skulle väga), men såg väldigt bra ut, så kanske lyckades jag få henne pga hennes brist på självförtroende?

    Just nu känner jag iallafall att jag inte attraheras av någon som faktiskt är intresserad av mig. Inte heller någon som är snyggare/lika snygg som min flickvän.

    Det är inte det att jag inte är populär, finns tjejer som stöter på mig, men inte tillräckligt attraktiva för min smak tyvärr...

    Nu till frågan:

    Hur ska jag göra? Jag har märkt när jag var tillsammans med min flickvän att jag alltid tyckte hon var vacker, fastän hon var jätteofräsch ibland. Kanske känner man så när man väl är kär?
    När man ska börja dejta en person, måste man känna attraktion direkt till denna? Att man är lite småkär direkt? För när jag träffade mitt ex så kände jag direkt attraktion, blev småkär direkt, något som aldrig hänt förut.
    Hon är dessutom den enda personen jag varit kär i (är i 20-årsåldern). 

    Hur slutar jag vara så kräsen?? 
    Eller ska jag vara kräsen?

    Vad ska man känna innan man bestämmer sig för att gå på en dejt med någon? 
    Finns ju tjejer som ser helt okej ut, men inte perfekta tyvärr...

    Låter nu som att jag är sjukt ytlig, men så är det inte, bryr mig om så mycket mer (jag har dessutom märkt att det finns så mycket mer efter förhållandes med exet som inte alltid var så bra).

  • Svar på tråden Jag är för kräsen när det gäller tjejer samt att min flickvän gjort slut för ett tag sedan.
  • Anonym (M)
    Äldre 29 Jul 00:06
    #1

    Egentligen vet du ju inte hur "perfekta" tjejerna är, förrän du verkligen börjar prata och umgås med dem, därmed få ta del av deras inre, inte bara utseendet.

    Så nu när ni två gått skilda vägar så tycker jag att du ska dejta tjej efter tjej. Låt dejterna vara mer än en-gångs-dejter. Man lär inte känna någon efter en enda träff. Och sen behöver det inte bli en direkt attraktion för att det ska funka. Så därför tycker jag att du ska ge tjejerna en chans.

    Tyvärr måste jag inflika att jag tycker du låter lite väl ytlig. Jag håller med att utseende är viktigt, men det är inte alltid avgörande. Så även om du vill träffa en modellsnygg tjej så kanske du passar bättre med en tjej som har ett hjärta och som du bryr dig om.

    Och första intrycket brukar sällan stämma in i vem personen egentligen är. Istället för att hindra dig själv genom att redan bestämma ett "nej" bara genom lite random snack, så öppna dina vyer och möt personerna som de är, inte som DU TROR att de är. Då kanske du inte blir lika kräsen.

  • Anonym (Funde­rar) Trådstartaren
    Äldre 29 Jul 00:25
    #2
    Anonym (M) skrev 2014-07-29 00:06:55 följande:

    Egentligen vet du ju inte hur "perfekta" tjejerna är, förrän du verkligen börjar prata och umgås med dem, därmed få ta del av deras inre, inte bara utseendet.

    Så nu när ni två gått skilda vägar så tycker jag att du ska dejta tjej efter tjej. Låt dejterna vara mer än en-gångs-dejter. Man lär inte känna någon efter en enda träff. Och sen behöver det inte bli en direkt attraktion för att det ska funka. Så därför tycker jag att du ska ge tjejerna en chans.

    Tyvärr måste jag inflika att jag tycker du låter lite väl ytlig. Jag håller med att utseende är viktigt, men det är inte alltid avgörande. Så även om du vill träffa en modellsnygg tjej så kanske du passar bättre med en tjej som har ett hjärta och som du bryr dig om.

    Och första intrycket brukar sällan stämma in i vem personen egentligen är. Istället för att hindra dig själv genom att redan bestämma ett "nej" bara genom lite random snack, så öppna dina vyer och möt personerna som de är, inte som DU TROR att de är. Då kanske du inte blir lika kräsen.


    Tack för svaret!

    Det jag främst undrar är om man kan bli attraherad av en person med tiden?

    Behöver man känna sig attraherad direkt?
  • Mamori
    Äldre 29 Jul 00:25
    #3

    Ja prova dejta olika tjejer, typ 3-4 dejter per tjej minst. Lär känna dem. Ifall du blir kär i en (och det kan du bli oavsett utseendet) så kommer du tycka att hon är supersnygg alltid, som du gjorde med ditt ex.

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 29 Jul 09:41
    #4

    ''Dock har hon sagt att jag är den enda för henne och att hon kommer tillbaka i framtiden, detta gör att mina tankar finns kvar för henne...''

    Inte svar på din fråga men jag undrar lite över detta. Har även en kompis som gjort slut med sin kille och som sagt att han lovar att komma tillbaka i framtiden för det är henne han vill vara med. Vad menar man med det egentligen..? Om man vill vara med varandra varför göra slut? En ursäkt för att ligga runt? Menar inget illa utan jag undrar verkligen, kunde inte med att fråga henne men vad tycker du om det liksom? 

    Sen - Ingen är ju perfekt. Och nej man behöver inte bli kär direkt utan det kan komma sen. 

  • Anonym (pippi­fågel)
    Äldre 29 Jul 09:45
    #5
    Anonym (Funderar) skrev 2014-07-29 00:25:24 följande:
    Tack för svaret!

    Det jag främst undrar är om man kan bli attraherad av en person med tiden?
    Jag kan det och många andra kan det också. Många hittar kärleken på jobbet och det kan både vara som en blixtförälskelse eller något som smyger sig på en dag.

    Om du kan vet bara du själv.
  • eslah
    Äldre 29 Jul 09:47
    #6

    Kommer tillbaks i framtiden? Ja du, du får nog inse att hon är ute och söker annat. Det är nog där skon klämmer, du har inte kommit över henne än. Försök att gå vidare, då ska du se att du finner någon ny. Fast sedan får du sluta upp med att bara gå efter yta, ytliga människor är trista och själlösa....faktiskt! Men du är nog ung, då kan man komma undan med sånt.

  • Anonym (M)
    Äldre 29 Jul 11:00
    #7
    Anonym (Funderar) skrev 2014-07-29 00:25:24 följande:
    Tack för svaret!

    Det jag främst undrar är om man kan bli attraherad av en person med tiden?

    Behöver man känna sig attraherad direkt?
    Ja, jag tror att du kan bli attraherad av en person med tiden. Ibland märker man inte av allt, och kanske inte är medveten om hur en annan person är. Men när man umgås mer med någon kanske man börjar se charmen hos personen och där kan attraktionen börja växa fram.

  • Anonym (Funde­rar) Trådstartaren
    Äldre 29 Jul 13:34
    #8
    Anonym (Tjej) skrev 2014-07-29 09:41:37 följande:

    ''Dock har hon sagt att jag är den enda för henne och att hon kommer tillbaka i framtiden, detta gör att mina tankar finns kvar för henne...''

    Inte svar på din fråga men jag undrar lite över detta. Har även en kompis som gjort slut med sin kille och som sagt att han lovar att komma tillbaka i framtiden för det är henne han vill vara med. Vad menar man med det egentligen..? Om man vill vara med varandra varför göra slut? En ursäkt för att ligga runt? Menar inget illa utan jag undrar verkligen, kunde inte med att fråga henne men vad tycker du om det liksom? 

    Sen - Ingen är ju perfekt. Och nej man behöver inte bli kär direkt utan det kan komma sen. 


    Hon vet inte vad hon vill. Hon finner inga svar på mina frågor. Hon kan inte gå vidare från mig säger hon, hon drömmer om mig varje natt och tänker på mig.

    Hon vill nog förstå vad som är fel. Vara ensam och tänka. Kanske anorexia som spökar? För hennes beteende är lite oförståeligt, som att något är i vägen.
  • Anonym (Funde­rar) Trådstartaren
    Äldre 29 Jul 13:36
    #9
    eslah skrev 2014-07-29 09:47:36 följande:

    Kommer tillbaks i framtiden? Ja du, du får nog inse att hon är ute och söker annat. Det är nog där skon klämmer, du har inte kommit över henne än. Försök att gå vidare, då ska du se att du finner någon ny. Fast sedan får du sluta upp med att bara gå efter yta, ytliga människor är trista och själlösa....faktiskt! Men du är nog ung, då kan man komma undan med sånt.


    Jo, man har ju känslan/tanken "är det värt att dejta denna tjejen och riskera att förlora mitt ex". Som att det måste vara "värt" att dejta en annan. Så jag har kanske inte gått vidare?
  • Anonym (Funde­rar) Trådstartaren
    Äldre 29 Jul 13:41
    #10
    Anonym (M) skrev 2014-07-29 11:00:20 följande:

    Ja, jag tror att du kan bli attraherad av en person med tiden. Ibland märker man inte av allt, och kanske inte är medveten om hur en annan person är. Men när man umgås mer med någon kanske man börjar se charmen hos personen och där kan attraktionen börja växa fram.


    Så man kan nästan tänka "värt att ge henne ett försök"? Fastän man inte är attraherad för stunden?

    Jag har tyvärr en tendens att se små brister... Ogillar att jag gör det, har ju själv brister i både personlighet och utseende...

    Dock med mitt ex märkte jag inte av några brister, utan man var liksom kär helt enkelt.

    Fastän hon hade brister.
  • Äldre 29 Jul 15:19
    #11
    Anonym (Funderar) skrev 2014-07-29 13:34:43 följande:

    Hon vet inte vad hon vill. Hon finner inga svar på mina frågor. Hon kan inte gå vidare från mig säger hon, hon drömmer om mig varje natt och tänker på mig.

    Hon vill nog förstå vad som är fel. Vara ensam och tänka. Kanske anorexia som spökar? För hennes beteende är lite oförståeligt, som att något är i vägen.


    Vill du vara med henne i framtiden? Hur stort är ditt förtroende till henne? Jag tror precis som du att hon har ett behov av att vara ensam och tänka. Hon vill nog själv hitta en lösning till det som tynger henne. Tror inte att hon vill "ligga runt", med tanke på det du skriver. Det är dock upp till dig hur länge du vill vänta (på henne/med att träffa någon ny) - om det nu är så att du inte kommit över henne än.
  • Anonym (Funde­rar) Trådstartaren
    Äldre 29 Jul 22:05
    #12
    Överväldigad skrev 2014-07-29 15:19:35 följande:

    Vill du vara med henne i framtiden? Hur stort är ditt förtroende till henne? Jag tror precis som du att hon har ett behov av att vara ensam och tänka. Hon vill nog själv hitta en lösning till det som tynger henne. Tror inte att hon vill "ligga runt", med tanke på det du skriver. Det är dock upp till dig hur länge du vill vänta (på henne/med att träffa någon ny) - om det nu är så att du inte kommit över henne än.


    Tänkte ge henne 2-4 veckor då hon får tänka, sedan blir det att vi blir tillsammans eller att jag går vidare.
  • Äldre 29 Jul 22:31
    #13
    Anonym (Funderar) skrev 2014-07-29 22:05:22 följande:

    Tänkte ge henne 2-4 veckor då hon får tänka, sedan blir det att vi blir tillsammans eller att jag går vidare.


    Mm. Viktigt är bara att du själv är övertygad om ditt beslut, annars blir det svårt att hålla sig till det. Alltid lite svårt när det gäller känslor.
  • Anonym (Funde­rar) Trådstartaren
    Äldre 30 Jul 00:35
    #14
    Överväldigad skrev 2014-07-29 22:31:29 följande:

    Mm. Viktigt är bara att du själv är övertygad om ditt beslut, annars blir det svårt att hålla sig till det. Alltid lite svårt när det gäller känslor.


    Jag är lite både och, för kommer hon tillbaka till mig tillslut så är det ju värt det, men inte annars. Om jag dock ger henne 2-4 veckor för att tänka och vet hon inte då, så tror jag inte att jag ångrar mig så extremt mycket. Kommer ändå inte kunna släppa taget på den tiden.
  • Äldre 30 Jul 01:13
    #15
    Anonym (Funderar) skrev 2014-07-30 00:35:44 följande:

    Jag är lite både och, för kommer hon tillbaka till mig tillslut så är det ju värt det, men inte annars. Om jag dock ger henne 2-4 veckor för att tänka och vet hon inte då, så tror jag inte att jag ångrar mig så extremt mycket. Kommer ändå inte kunna släppa taget på den tiden.


    Mm. Och om hon nu skulle vilja komma tillbaka till dig - låt oss säga, om ett år (för att det är den tid hon behöver) - hur skulle du reagera då? Du kanske är i ett nytt förhållande; skulle du avsluta det?
  • Anonym (tante­n)
    Äldre 30 Jul 07:35
    #16

    Känner igen mig lite i ditt resonemang vad gäller kräsenhet. Finns det någon som på något man är kär i eller tycker om är det lätt att idealisera denne person och alla jämförs med den idealbilden... vilket gör att ingen duger. Jag förstår också att du vill ha en snygg tjej. En i ditt tycke snygg tjej, eftersom smaken är olika. Jag upplever att jag behöver känna mig attraherad av utseendet på något sätt för att vilja fortsätta lära känna personen. Behöver inte vara vrålsnygg men det måste finnas något. Själv är jag hopplöst bra på att hitta fel bara för att jag har en idealbild som stör. Det handlar också om att inte våga gå in i en relation eftersom jag någonstans inom mig ändå undermedvetet hoppas att personen som står för idealbilden ska ändra sina känslor för mig - vilket aldrig kommer att ske. 

    Jag är dock övertygad om att kärleken kan växa fram med tiden när man lär känna en person bättre. Man gillar insidan och det gör utsidan vacker. Jag tror att man gärna vill få känna kärlek vid första ögonkastet men det behöver inte vara så och det viktigaste tror jag är att försöka träna bort den ständiga jämförelsen med idealbilden. Det är dock riktigt svårt. 

    Att vänta på att någon kanske kommer tillbaka kan självklart vara frestande när man fortfarande har känslor kvar men i min värld känns det inte realistiskt att vänta särskilt länge - däremot är det oerhört svårt att sluta hoppas. Det hämmar det din möjlighet att gå vidare och gör dig nog mest deppad. Det är bara du som kan avgöra hur länge det är värt att vänta och hoppas. 
    Som (fd) anorektiker har hon möjligen dålig självkänsla och självförtroende. Hon kan behöva hitta och älska sig själv för att kunna känna att hennes lycka är hennes och inget som är beroende av din existens eller inte. Att hon har en annan människa i sitt liv för att hon vill det och inte för att hon behöver personen. 

  • Anonym (Bosse­Larsso­n)
    Äldre 30 Jul 09:18
    #17

    Som det skrivits i andra trådar du skapat om din anorektiska flickvän TS så kan du nog glömma att hon kommer tillbaka. Så som hon behandlat dig visar hon med all tydlighet att hon inte vill ha dig. Det är bättre för dig själv att du inser det och går vidare.


    Och som skrivits tidigare i denna tråd gå på dejter med öppet sinne, tänk inte på utseendet utan försök lära känna tjejerna istället. Det kanske inte är supermodellen som får dig på fall.

Svar på tråden Jag är för kräsen när det gäller tjejer samt att min flickvän gjort slut för ett tag sedan.