• Svar på tråden SD-aktiva läkare slår tillbaka mot kritiken
  • Gert

    Läkartidningen har talat med tre läkare som hoppas bli invalda i landstingsfullmäktige som representanter för partiet, i samband med höstens val.

    Ilona Michalowski, Mölndal, Mattias Kristiansson, Lund, och Mats Erlandsson, Malmö. Ilona Michalowski ser sitt politiska engagemang som en frihetskamp, Mattias Kristiansson vill arbeta för fler vårdplatser. I Skåne har överläkare Mats Erlandsson representerat partiet i regionfullmäktige under mandatperioden.

    Oj, en överläkare som är Sverigedemokrat! Det var inte illa pinkat.

    Roliga kommentarer från läkare som kommenterar intervjun:


    Uteslut dessa läkare ur läkarförbundet omedelbart!
    -Martin Wohlin, Universitetslektor, Uppsala

    Kommentar från mig: Människors lika värde?

    Det är ett fult politiskt knep att ställa papperslösa mot 'fattiga' pensionärer. Det får aldrig bli legitimt att neka en medmänniska akut vård! Absolut inte som läkare när man svurit en ed.
    Johanna Axelsson, leg.läkare, föräldraledig



    Kommentar från mig: Johanna borde läsa SD:s partiprogram. SD vill inte neka papperslösa akut vård.


    Det är sorgligt att läsa om Michalowski som är SDs marionett och missat SDs grundbudskap. Vare sig du eller jag skulle vara välkomna här om SD hade makten.
    G Kharrazi, Barnläkare, Astrid Lindgrens Barnsjukhus



    Kommentar från mig: Paranoia?


  • Runes

    Om alla ska få vård här behövs ingen som är dyr i andra länder, bara att sända hit dom som inte är akuta.

    Obamacare och 42 miljoner amerikaner, varför bråka om det som är gratis här.

    Samtidigt som vi inte ens har pengar till vården nu då asylinvandringens 55-250 miljarder går först.

    Rösta på SD eler DSP.


    Vettigare än SD? dsp.forum24.se/dsp.html
Svar på tråden SD-aktiva läkare slår tillbaka mot kritiken