• Anonym (Nickelilltroll)

    Har sambon en affär

    Jag kanske låter väldigt naiv och blåögd nu, och det är jag säkert men fram tills för bara ett tag sedan hade jag inte en tanke på att min sambo ens skulle kunna tänka tanken på att vara otrogen. Hon var inte sån. Hon var en pålitlig och "bra" tjej i min ögon. Vi har (läs hade) dessutom en stabil och jämställd relation där vi har respekterat och hjälpt varandra. Därför tog det ett litet tag innan misstankarna började komma.

    Men nu undrar jag! Det är ju inte så att jag vill misstänka henne på falska grunder, så därför har jag inte vågat ta upp det med henne.. Vet inte hur jag ska gå till väga heller.

    I alla fall så flyttade vi ihop för ett litet tag sedan och ungefär i samma veva så började hon på ett nytt jobb. En nästan helt kvinnodominerad arbetsplats berättade hon efter första dagen, men tydligen fanns det EN "stackars" man som jobbade där på halvtid. Tydligen så står han lite över den vanliga informella hackordningen vad jag förstår. Gissningsvis för att han är just man, och dessutom bara är där tre dar i veckan.

    Redan från början började sambon ursäkta att hon nog skulle bli tvungen att, om inte jobba över så åtminståne, vara kvar ganska länge på jobbet på eftermiddagarna. Inget konstigt alls eftersom sambon är plikttrogen och ambitiös, och eftersom hon är ny! Men sedan började jag lägga märket till att hon inte lät helt övertygande på rösten när hon "klagade" över att det kunde bli sent. Det lät mera som att hon gnällde för att jag förväntade mig det, eller nåt sånt.

    Hon ställde också en del frågor om vad jag skulle göra på lediga dagar m.m. och ifall jag skulle vara hemma när hon kom hem från jobbet. Hade jag sagt att jag skulle vara ute, men sen ändå var hemma när hon dök upp verkade det som att hon blev lätt irriterad. En gång blev hon skitsur för att jag var hemma när jag sagt på morgonen att jag tänkt hälsa på en kompis. Anledningen till att jag inte gjorde det var dels att kompisen var upptagen, men även att jag inte hade hunnit eftersom jag ofta får diska, tvätta och handla och hålla på. Själv jobbar hon ju så mycket och hinner eller orkar inte till vardags säger hon. Lite konstig inställning när man nyss flyttat ihop, men hon har ett mer mentalt krävande jobb än vad jag har iofs..

  • Svar på tråden Har sambon en affär
  • Anonym (Nickelilltroll)

    Sedan efter några veckor började hon prata om den här enda manliga kollegan, och hon pratar om honom hela tiden. Hela tiden! Säkert tio gånger om dagen nämner hon hans namn och berättar nåt "roligt" han sagt, eller så berättar han vilket bra stöd han är för henne i hennes jobb och hur uppskattad han är av alla på jobbet m.m.

    Just att hon måste nämna hans (fula) namn i tid och otid börjar bli jobbigt. En eller två gånger på kort tid har hon kallat mig för hans namn. Hon frågar aldrig om min arbetsdag men kan berätta var enda liten obetydlig detalj om vad han har gjort..

    Jag vill verkligen inte se det uppenbara!

  • Anonym (hm)

    Efter din beskrivning så låter det som hon i varje fall är imponerad/påverkad av den här andre mannen. Nu vet jag inte din flickväns historik men har hon lätt för att bli kär och kanske lite ombytlig så är det inte omöjligt i vart fall att så är fallet. Om inte annat kan det bli en affär av det. Men se till er egen relation istället. Du nämner att ni nyss flyttat samman och kanske funkar det inte riktigt som ni tänkt er. Finns det redan sprickor i er relation ja då finns naturligtvis möjligheten att hon söker lyckan på annat håll. Kommunikation brukar vara en ledstjärna.

  • Anonym (Nickelilltroll)

    Jo jag vet att det handlar om kommunikation men den biten har inte varit ett problem tidigare.

    Eller snarare så har det funkat så bra mellan oss att vi ("tyvärr") inte riktigt har behövt jobba på kommunikationen, och när vi flyttade ihop tänkte jag att det skulle bli än lättare eftersom vid kulle ses oftare. Sen när vi hamnadeunder samma tak blev det med en gång som att luften gick ur lite.. Vi har sex ungefär en gång i veckan mot två gånger om dagen innan (de dagar vi sågs alltså).

    Hon skyller på att hon är trött (efter jobbet) när jag ber hemma ta mer ansvar hemma. Visst, hon hjälper till en del också, men jag gör det mesta och hon verka r vara så oengagerad. Utom i just den här kollegan som hon nämner vid namn gång efter annan. Om och om igen. Dessutom får hon ett sånt där fånigt glatt smil varje gång hon uttalar hans namn. När jag berättar nåt om min arbetsdag säger hon bara -jaha, eller nåt liknande och sedan dör konversationen ungefär.

    I morse när jag var uppe och pissade hittade jag hennes jobbmobil på handfatet? Den använder hon som larm men tydligen hade hon tagit den med in på toa och sedna glömt där..

  • Anonym (Nickelilltroll)

    Hade inte tid att snoka i den ( vill inte göra det ) och det fanns varken tid eller lust till att börja ställa anklagande frågor om den saken men det är ingen mobil hon får mail och sånt i utan hon har den bara till att ringa o smsa till kollegor med. Därför lite märkligt att den fick följa med in på toa klockan sex på morgonen. Det kan förstås finnas den allra naturligaste förklaring, men det är en av alla småsaker som verkar skumma när man lägger ihop dom.

    Hon har INTE varit varken lössläppt eller ombytlig tidigare, men hon är den lite osäkra typen med halvtaskigt självförtroende som nog gärna tyr sig till en lite äldre och mera erfaren kollega kan jag tänka mig rent nyktert.

  • Anonym (hm)

    Ni kanske har skyndat på er relation för kvickt att ni flyttat samman lite förhastat, kan ju vara så att ni kanske inte passar ihop. Iofs omöjligt för någon här att sia om detta. Men att misstänka otrohet redan bådar ju inte gott för framtiden. Kanske ni skall backa lite i relationen för att se om det verkligen är rätt, svårt att veta.
    Som du beskriver så låter det ju som hon i varje fall har ett intresse av den här andre mannen. Exakt vilket intresse är dock oklart....och i vilket syfte.
    Det finns ju personer som har lätt att kära ned sig direkt och hattar från förhållande till förhållande, är denna kvinnan en sådan eller kommer hon från något längre förhållande innan? Och att hon inte hunnit bli "klar" med det i medvetandet så att hon egentligen fortfarande söker men av olika skäl inte klarar att bo med sig själv så hon kastar sig in i ett nytt tro?
    Sedan finns ju de tjejer som överlappar förhållanden för att aldrig riskera att stå ensamma vilket skrämmer vissa. De ser ju till att fixa ett nytt förhållande innan de avslutar det förra. Lite fult kan tyckas men den typen är ju inte helt ovanlig. Nja svårt.

  • Anonym (Nickelilltroll)

    Nej det bådar inte gott och det är därför jag inte velat misstänka henne, men nu börjar tecknen på att hon i alla fall har en emotionell affär av något slag bli så många att jag inte kan blunda.

    Vill tillägga att jag absolut inte är den svartsjuka typen. Jag tror på tillit och kommunikation och vill inte anklage henne på falska grunder, men magkänslan..

    Han hade ett halvlångt förhållande innan men blev bedragen dumpad av sitt ex. Honom verkarhon ha kommit över och lämnat bakom sig, men hon är sur över att han var skötte det oskickligt och så. Det kan man ju förstå..

  • Anonym (hm)

    Vet inte vad jag skall säga men Familjerådgivning redan i ert fall låter ju inte kanon för framtiden men kanske en väg vad vet jag. Eller backa ett steg flytta isär som särbo ett tag. Men sitt ner och tala med varannn, kanske ni har glidit isär jättesvårt faktiskt.

  • Anonym (Nickelilltroll)

    Ja, jag blev lite tagen på sängen av händelseutvecklingen faktiskt. Jag var inte alls beredd på vad som skulle hända. Jag tyckte verkligen att vi hade en trygg och stabil relation innan vi flyttade ihop och vi har känt varandra ett tag.

    Så fort vi hamnade under samma tak var det som att luften gick ur helt. Från hennes sida alltså! Och från en dag till en annan bokstavligen..

    Själv var jag engagerad och mån om att ta ansvar och inte begå misstag från tidigare relationer. Vill ha en bra relation och kommunikation men jag får ingen respons. Sen när hon bara pratar om kollegan så har jag nog reagerat på sämsta möjliga sätt genom att tyst dra mig undan lite..

    Känner mig sårad..

  • Anonym (hm)

    Ja ur din horisont så ligger felet hos henne och helt säkert anser hon vise versa, It takes two to Tango som det heter. Jag tror dock eller det låter som om ni kanske hastat er in i ett förhållande lite för snabbt utan att ha lärt känna varann innan. Lätt hänt när allt känns rätt så det är inte illa ment.
    Om hon nu har något på gång med kollegan som det låter så kan man ju inte förbjuda henne det heller men då bör man kanske se till att avsluta denna relationen först. Du beskriver ju ändå att han är allt hon har för ögonen och då kanske det inte är värt att gå vidare för er del. Trist för dig att behöva ha det på detta viset, men känslor kan man ju inte styra alla gånger... Ta och fundera över hur du vill göra, jag är inte säker på att lösningen finns på Familjeliv utan att den är något du och sambon måste komma fram till på egen hand.

  • Nenne666

    Njae. Ni är nog inget för varandra. Det märker du ju själv , din magkänsla, eller hut? Den där i maggropen.?! Lita på den och DIG själv .

Svar på tråden Har sambon en affär