• Anonym (Suck...)

    Någon som har behövt ta två kurer Isotretinoin (tidigare Roaccutan)?

    Avslutade en 9 månaders kur Isotretinoin i maj. Har redan fått fetare hy och tyvärr en del finnar som poppar upp, även om de är mycket mindre i storlek än de var förut. Ska boka in ny tid hos hudläkaren, med lite andra hudproblem sedan tidigare, och då även ta upp det här. Känns ju helt sjukt om jag ska behöva ta en kur igen så tätt inpå förra kuren.

    Jag undrar om det finns någon här som har behövt ta två kurer? Hur lång tid tog det innan acnen kom tillbaka efter första kuren?

  • Svar på tråden Någon som har behövt ta två kurer Isotretinoin (tidigare Roaccutan)?
  • Anonym (Roaccutan blogg)
    Anonym (Suck...) skrev 2014-07-29 01:56:57 följande:

    Avslutade en 9 månaders kur Isotretinoin i maj. Har redan fått fetare hy och tyvärr en del finnar som poppar upp, även om de är mycket mindre i storlek än de var förut. Ska boka in ny tid hos hudläkaren, med lite andra hudproblem sedan tidigare, och då även ta upp det här. Känns ju helt sjukt om jag ska behöva ta en kur igen så tätt inpå förra kuren.

    Jag undrar om det finns någon här som har behövt ta två kurer? Hur lång tid tog det innan acnen kom tillbaka efter första kuren?


    Jepp, åt först roa, tror jag slutade i oktober -12. I maj -13 började jag med kur 2. Då hade jag ledsnat över att hyn bara blev värre och värre....

    Åt fram till dec-13 och än så länge har jag inte haft någon ny finne....

    Min blogg om roa/ISO och mina två kurer

    finhynu.blogg.se
  • Anonym tjej 16

    Ja tyvärr, jag går på min andra kur just nu! Började med min första kur av Roaccutan maj 2013 och avslutade i oktober-november 2013. Fick tillbaka min acne i juni 2014 så min acne kom tillbaka efter cirka 7 månader. Vilket tydligen är ovanligt, att man får tillbaka den men om man är mitt uppe i tonåren och har aktivitet i sin hy är det inte konstigt! Någon gång försvinner det helt! :)

Svar på tråden Någon som har behövt ta två kurer Isotretinoin (tidigare Roaccutan)?