• assim

    Hur länge ska man försöka?

    Hej,

    Jag har i några månader varit ihop med en tjej som jag tycker om, men inte alltid kommer överens med.

    Vi har olika åsikter om ekonomi, boende, jobb, hobbies, vi har t.o.m. olika åsikter om olikheter. Hon anser att olikheter dras till varandra och jag anser att olikheter är förbannat tråkiga och något jag gärna undviker. Lika barn leka bäst.

    P.g.a. av alla dessa olikheter kan jag inte gå "all-in", jag är rädd för att cementera förhållandet mer och göra det svårare att dra sig ur. Samtidigt vill jag inte göra slut för tidigt, det kanske blir bättre, hur länge ska man försöka?

    Ni som lever i "lyckliga förhållanden", hur lika/olika är ni? Hur hanterar ni olikheter?

  • Svar på tråden Hur länge ska man försöka?
  • Anonym (hm)

    Du sa det själv "lika barn, leka bäst".... Låter som ni har mycket lite gemensamt och vad finns det att bygga vidare på då....inget. Du kan nog finna något bättre något som passar dig.

  • assim
    Anonym (hm) skrev 2014-07-29 02:54:44 följande:

    Du sa det själv "lika barn, leka bäst".... Låter som ni har mycket lite gemensamt och vad finns det att bygga vidare på då....inget. Du kan nog finna något bättre något som passar dig.


    Ja, det är väl kanske den lättaste utvägen och den väljer jag alltid oftast, men jag inser nu att jag titt som tätt ångrar mig.

    Man vill ju inte ge upp för lätt och inte heller försöka för länge tills man inser att halva livet har försvunnit.

    Och alla de som har "lyckliga förhållanden" kan väl inte ha en partner som passar mallen precis?
  • Anonym (hm)

    Passar mallen precis verkar ju inte vara fallet i detta fall. Du beskriver ju er som raka motsatser utan något gemensamt alls. Alltså ni är för olika för att passa ihop och då är det upplagt för trassel men som sagt det är ju ert liv och ni bestämmer själva hur ni vill leva det. Men här finns ju bara en sak gemensamt och det är att ni är överens om att ni inte är överens om något alls. Finns ingen grund att bygga något på alls.

  • Tow2Mater

    Kan ni kompromissa? Om en vill bo i stan, den andre på landet? Om en vill ha barn som ung, den andre vänta? etc etc.

Svar på tråden Hur länge ska man försöka?