• Äldre 29 Jul 03:22
    735 visningar
    4 svar
    4
    735

    Pappa nattar första gången

    Nu har han försökt i 2 timmar och jag som befinner mig i det andra rummet hör hur lillen skriker för full hals...
    M blir 9 månader om ett par dagar och har väl egentligen aldrig sovit bra. Han vaknar typ var och varannan timme och vid amma/snutta. Vi har hela tiden trott (hoppats) att det blir bättre med tiden men nu känns det snarare som att det blivit värre. Jag vet inte hur vi ska få honom att somna utan bröstet. Det känns som ren tortyr att höra honom gråta så! Ska jag gå in eller låta pappan försöka lite till? Känns som att jag sviker honom, min lille plutt..

  • Svar på tråden Pappa nattar första gången
  • Äldre 29 Jul 05:51
    #1

    Har ni napp? Vissa barn har ju ett stort sugbehov och då kan napp hjälpa. :)

    Säg till din man/sambo att han ska väcka dig om det blir för jobbigt. Annars finns det nog inte mycket att göra mer än o försöka hitta det som hjälper just er bebis o somna. :)

  • Äldre 29 Jul 06:22
    #2

    Låter som oss vid den åldern. Min unge vaknade varje halvtimme för att amma och det var bara inte hållbart. Pappa fick ta ett par nätter och så bestämde vi två tider då det fick ammas och jag sov i annat rum med öronproppar och så fick pappa komma ut med dottern för de två amningsstunderna.
    Han fick vanka av och ann och vagga i några nätter, men sedan gick det bra och jag kunde flytta tillbaka in i sovrummet och vi kunde turas om att vagga om så behövdes.

    Du sviker inte ditt barn. Hans andra förälder som han har starka(hoppas jag...) band till är nära honom.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 29 Jul 06:22
    #3

    Rekommenderar inte napp. Det blir bara ett störningsmoment extra med att peta in den flera gånger per natt..


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Litet My
    Äldre 29 Jul 07:55
    #4

    Vänta ut separationsfasen? Runt 8-9 månader är den allra svåraste tiden för barnet att ändra rutiner och bryta tryggheten.

Svar på tråden Pappa nattar första gången