• Anonym (me)

    utebliven mens, ljus rosa blod på papperet hur en på tusen kan det va att ja är gravid?

    är ljus rosa blod på papperet ett grav tecken?
    Enligt kalendern skullle ja haft mensen den 10:e juli senast den 16:e juli.

    är det försent å tänka på att mensen ska komma nu?

  • Svar på tråden utebliven mens, ljus rosa blod på papperet hur en på tusen kan det va att ja är gravid?
  • Heranell

    Jag hade nästan som mens när jag blivit gravid, så du kan absolut vara det. Testa! Har du några andra symptom?

  • Pojkmamma01

    Jag hade röda flytningar en vecka efter att jag plussat.. Det var när jag skulle haft min riktiga mens..

    Fortfarande gravid. V. 8

  • Anonym (me)

    inte haft möjlighet till å besöka apoteket än men ska försöka få tag i ett grav test, saken e den att ja inte fattar hur ja kunnat bli gravid eftersom vi varit väldigt försiktiga mä å använda kondom på rätt sätt

  • Anonym (me)

    ja men ja ville diskutera symtom å symtomet va just ljus rosa blod i papperet.
    Skulle haft min mens den 10:e eller den 16:e så är 2 veckor försenad mens isåfall? Man kan  ju säkert ha mellanblödningar ändå men ville bara prata lite me nån.

  • Anonym (Jag med)

    Jag har haft mellanblödningar ( bara rosa eller bruna flytningar) under några veckor. Gick till bm för att diskutera nytt p-medel eftersom jag trodde att det här var biverkningar av mina minipiller. Bm föreslog spiral samt ett gravtest för att vara på den säkra sidan. Blev minst sagt förvånad när testet kom tillbaka positivt.

    Så mitt råd är, testa nu så du vet.

    Lycka till!!!

  • Anonym (me)

    Verkar som många säger att det kan va så att ja är gravid, vet att folk kommer å komma me massa konstiga kommentarer men vi använde som sagt skydd å va jätte försiktiga tx så kom han på magen å inte ens i mej, så ja vet inte hur det kunnat gå till, ända ja kan tänka mig är att han tagit av kondomen å börjat spruta i mig å sen dragit ur den utan min vetenskap, ja vet faktiskt inte hur ja blitt gravid om ja ska va helt ärlig. :/ Låter kanske dumt men så är det. Därför ja fråga.

    Nån som vet i vilken vecka man kan vara i då?

  • Anonym (me)

    Jag väntar helgen ut och ser om det händer nått kommer den inte på måndag så köper ja ett grav test. 

  • Anonym (Nu)

    Jag hade köpt ett gravstest direkt imorgon för är du 2 veckor sen lär det visa något redan imorgon ... Vänta inte till helgen

  • Anonym (me)

    E även lite misstänksam att nån kan haft sex med mig när ja sovit för ja fattar som sagt inte hur detta kunnat gå till :/ 

  • Anonym (me)

    Jo men kan inte va så att mensen e sen om man e stressad då ? Men skulle de komma mellanblödningar då?

  • Jennie med ie
    Anonym (me) skrev 2014-07-30 23:23:20 följande:

    E även lite misstänksam att nån kan haft sex med mig när ja sovit för ja fattar som sagt inte hur detta kunnat gå till :/ 


    Jag tycker inte du ska slå på stora trumman innan du ens vet om du är gravid eller ej, du mår knappast bättre av att gå och tänka sådär.
  • Anonym (me)

    Jag hittar inte alls på detta, ok! Nej ja du har rätt att man inte ska gå runt å tänka såhär men blir lätt att man gör det ändå. Me tanke på att mensen ändå är 2 veckor sen å att ja fick nån slags mellan blödning. Ja ska köpa grav test imorgon då ska ja till stan. Så ska ta det nästa vecka när ja kommer hem igen. Bättre å veta svaret så vet man  mer nästa steg sen va man kan gö åt saken om de nu är i tidigt stadium.
    Å som sagt varit försiktig å använt kondom me min ex Kk så de skulle ju kännas skit om de ändå hände ändå.

  • Anonym (me)

    I Vilken vecka va du idå när du hade som mens blödningar fastän du va gravid? 

    De att ja skriver å frågar är för ja har använt skydd varenda gång saken va den att ett annat ex bodde hos mig i min lgh ett tag i april maj,  när de tog slut med hans ex så de kan visst finnas många olika orsaker till att nån annan kan gjort mig på smällen utan min vetenskap, så ni som tror att ja hittar på behöver ju inte ens skriva till min tråd. Han bodde här å saken e att ja använder sömn medicin så att nån av dem kan visst ha gjort mig gravid som sagt. Eftersom ja inte vill bli gravid så är dom två alternativen att mitt ex Kk kan ha tagit av kondomen så att säga eller den spruckigt utan att man sett eller märkt nått, å ja anv inte ppiller då ja fick problem mä hormonerna å inte tänkt på å skaffa spiral, en tjej kan bli våldtagen utan att man vet om det också.Eftersom kondomen har varit ett bra alternativ för mig förut så blev ja förvånad när mensen är utebliven. De skulle väl vem som helst blitt om det funkat förut!

Svar på tråden utebliven mens, ljus rosa blod på papperet hur en på tusen kan det va att ja är gravid?