• Pampensfru

    Förskola före två års ålder kan skada

    Förskola före två års ålder kan skada!
    Kommien nu försvara er och era handlingar och fortsätt skada dem ni påstår älska mest!!!
    Kommien spy nu allt för att NI ska må gott, skit i era barn, det är ju underförstått!!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-29 08:55
    www.aftonbladet.se/debatt/article14794301.ab

  • Svar på tråden Förskola före två års ålder kan skada
  • Jonte76

    Förskola med inskolning EFTER två års ålder kan skada!
    Kommien nu försvara er och era handlingar och fortsätt skada dem ni påstår älska mest!!!
    Kommien spy nu allt för att NI ska må gott, skit i era barn, det är ju underförstått!!!

  • Liten ekorre

    Hade jag haft råd skulle jag mer än gärna varit hemma med min son, men det har jag inte. Jag har dragit ut på det så länge som möjligt, men den 18 augusti är mina föräldradagar slut och sonen ska börja på förskola då (han är då 16 månader). Jag anser att det är bättre för honom att vara på förskola så att jag kan arbeta ihop pengar till mat och bostad än att han får vara med mig 24 h om dygnet hemlös och svältande.

    Men tack för ännu mer ångest inför förskolestarten!

  • Jonte76
    Pandamamma79 skrev 2014-07-29 09:02:08 följande:

    Eh, va! Två med samma text...vad är kommien?

    Jaha...vissa måste arbeta för att öht ha råd med sin familj...


    Läs noga så ser du att jag har bytt ut hennes text mot en negation. 

    Påståendet går inte att säga emot, varken mitt eller hennes. Självklart KAN förskolan skada innan två års ålder men lika självklart så KAN förskola med inskolning efter 2 års ålder skada...
  • Jonte76
    Liten ekorre skrev 2014-07-29 09:13:31 följande:

    Hade jag haft råd skulle jag mer än gärna varit hemma med min son, men det har jag inte. Jag har dragit ut på det så länge som möjligt, men den 18 augusti är mina föräldradagar slut och sonen ska börja på förskola då (han är då 16 månader). Jag anser att det är bättre för honom att vara på förskola så att jag kan arbeta ihop pengar till mat och bostad än att han får vara med mig 24 h om dygnet hemlös och svältande.

    Men tack för ännu mer ångest inför förskolestarten!


    Äh, det kommer att gå hur bra som helst, för de allra flesta så går det hur bra som helst. De älskar utbytet som de får av att vara med andra barn. Bry dig inte om TS försök till provokation. Mina började vid 12 respektive 13 månaders ålder och de verkar inte ha tagit ngn nämnvärd skada av det, snarare tvärtom
  • Pampensfru
    Jonte76 skrev 2014-07-29 08:56:31 följande:

    Förskola med inskolning EFTER två års ålder kan skada!

    Kommien nu försvara er och era handlingar och fortsätt skada dem ni påstår älska mest!!!

    Kommien spy nu allt för att NI ska må gott, skit i era barn, det är ju underförstått!!!


    Håller med dig. Förskolan är jävulens verk.

    Föräldrar lägger ansvar och uppfostran på barnskötarna, som vi sedan tidigare vet vilket uselt jobb de gör. Tjuvlyssna på personalen så är föräldrarna inte populära där.

    Ut åt sett håller personalen masken för de vill ju ha sina jobb kvar.

    Vill man ha pengar och prylar och sätter barnen i andra hand så är resultatet givet.
  • Pampensfru
    Jonte76 skrev 2014-07-29 09:23:29 följande:

    Äh, det kommer att gå hur bra som helst, för de allra flesta så går det hur bra som helst. De älskar utbytet som de får av att vara med andra barn. Bry dig inte om TS försök till provokation. Mina började vid 12 respektive 13 månaders ålder och de verkar inte ha tagit ngn nämnvärd skada av det, snarare tvärtom


    Du är ju ett troll. Först skriver du att skadan sker även efter 2 år sedan skriver du att jag provocerar! Skärpning!
  • Bestemor

    1976 fanns spädbarnsavdelning på dagis, barnen var 6 månader här i Sverige.

    På 1980-talet började barnen när de var 1 år.

    Det innebär att de flesta mammorna här började på dagis väldigt tidigt.

    Är ni skadade?

  • The Fugly

    "Hej världen. Du är svartvit. Inga nyanser finns och allt och alla är lika. Barn, vuxna, förskolor. Lika mig och min situation alltså, allt utgår från min sanning. Min och den briljanta relationsexperten på Aftonbladets."

  • Tow2Mater

    Rusz är knappast en som ska tas som 'bästa expert' i barnfrågor, hon dryper av extrema ideer. Hon anser ju t ex att pappor inte kan ta hand om spädbarn lika bra som mammor. Tragiskt hon får sånt mediautrymme, men hon verkar gilla uppmärksamhet om man läser lite om henne.

    "??Rent psykobiologiskt är mammor förprogrammerade att ta hand om spädbarn. Mannen har inte samma biologiska förutsättningar att ta hand om barnet den första tiden, säger Eva Rusz."
    www.svd.se/nyheter/idagsidan/barn-och-unga/trygg-aven-med-mamma-pa-jobbet_4380991.svd

Svar på tråden Förskola före två års ålder kan skada