• Anonym (frustrerad)

    Blir galen på maken! Har ni givande diskussioner med era män?

    Lite kort bara. Om jag pratar om något så är det inte ofta min man spinner vidare och gör reflektioner på ämnet. Ofta håller han med bara eller så är det "det är en bra fråga". Alltså jag blir vansinnig på det här. Jag vet att han har svårt att uttrycka sig och ordförrådet är inte så värst bra men har svårt för detta. Hur har ni det? Flyter diskussionerna?

  • Svar på tråden Blir galen på maken! Har ni givande diskussioner med era män?
  • Anonym (sigurd)

    hmmm håller med älskling!
    Ska vi ligga nu eller?

    Så kan man också se på det!
    Ska vi ligga nu eller?

    Bra fråga!
    Ska vi ligga nu eller?

    öhhh JA
    Är maten klar?

  • Anonym (frustrerad)
    Anonym (sigurd) skrev 2014-07-29 10:53:26 följande:

    hmmm håller med älskling!

    Ska vi ligga nu eller?

    Så kan man också se på det!

    Ska vi ligga nu eller?

    Bra fråga!

    Ska vi ligga nu eller?

    öhhh JA

    Är maten klar?


    Är det så det är hos er? Låter ju inte så kul
  • Efraim Barkbit

    Har du frågat vad han är intresserad av?


    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Anonym (sigurd)
    Anonym (frustrerad) skrev 2014-07-29 10:56:22 följande:
    Är det så det är hos er? Låter ju inte så kul
    skämtade lite med dig..Flört
  • Gladskit

    Neeeeh inte särskilt!
    Och jag hade värsta krisen kring det här för några år sedan. Min man är inte överhuvudtaget intresserad av politik, nyheter, nutidsorientering, läsning. Inte minsta lilla promille. Så att dra igång en diskussion kring något dagsaktuellt ämne är dödfött. Däremot kan vi prata om familj, vänner, filmer, trädgård, mat, aktiviter och annat sånt vardagligt och vi har jävligt roligt ihop.
    Därför insåg jag till slut att jag kan rimligen inte få allt jag önskar ur en enda person. Han har så mycket annat jag älskar och som berikar mitt liv. Skulle jag vilja leva utan honom? Never!
    Alltså får jag se till att skaffa mig den stimulansen på annat håll så jag läser mycket, kollar nyheter och har ett jobb som utmanar hjärnan.

  • Anonym (frustrerad)
    Anonym (sigurd) skrev 2014-07-29 11:01:46 följande:

    skämtade lite med dig..


    Jaha vad kul. Och nej det är inte så det låter. Kan tyvärr inte skratta åt detta just nu.
  • Anonym (nej)

    Vi kan inte heller ha givande diskussioner. Han är totalt ointresserad, om det inte är om hans hobby - när han känner för att prata om det. Annars dör alla våra samtal så fort jag slutar prata typ. Otroligt frustrerande, men han gillar helt enkelt inte att prata och han är inte tillräckligt intresserad för att bry sig. För ett par dagar sedan gav jag upp totalt. 
    Sambon kom hem från jobbet och satte sig framför tvn och pillade med telefonen. Jag sa något men fick inte direkt någon respons och när jag sa något ett tag senare så blev han jätteirriterad och tyckte att "Först måste jag JOBBA hela dagen och så kommer jag hem och då måste jag lyssna på DIG - jag måste jobba, och lyssna på dig. kul!!" 
    Så nä, jag har gett upp hoppet om att kunna konversera med min sambo. 

  • Påven Johanna

    Ja, vi har väldigt givande samtal och diskussioner. Jag har valt en sådan partner.

Svar på tråden Blir galen på maken! Har ni givande diskussioner med era män?