• Eleanoranderson

    Förvirrad över brevet?

    Hej! För exakt en vecka sedan så var jag hos läkaren på grund av ett utslag som jag fick under ögat. De skulle testa om det var herpes. Idag fick jag hem brevet som lyder såhär:

    Hej! Proverna från hudutslagen under vänster öga visar att det är Herpes typ 1. Inga bakterier växte i odlingen.

    Jag kanske verkar lite korkad men vad menar de med att bakterier inte växte i odlingen? Betyder det att jag inte har herpes i hela kroppen då eller vad menar de? Jätte tacksam för svar

  • Svar på tråden Förvirrad över brevet?
  • Fjärilslarv

    Herpes är ett virus, och det går aldrig ur kroppen.
    Bakterier är bakterier, så det menas att du inte har någon bakterieinfektion.

    Herpes har du och det är obotligt, man får virusdämpande medicin. Medicinen tar inte bort viruset, men det snabbar på utbrottet. Ett utbrott tar annars ett par veckor innan det är över, men med medicinen tar det bara ett par dagar.

  • llldllldl
    Fjärilslarv skrev 2014-07-29 15:11:30 följande:
    eh herpes kan ligga latent i flera år.... 
    det är dessutom särskilld moget att skämta sådär, eftersom ts inte har initierat att det är ok.
    Antar att du också har herpes, eftersom du yttrar dig så barskt. Hur manifesterar din herpes sig? Blev du också ollad på? Tell me.
  • OupaOupa

    Du har herpes typ 1 och det kan uppstå i hela kroppen men tror det är ovanligt att få sitt första skov runt ögat. Att du fick det under ögat kan bero på att du hade ett skov t.ex. vid läpparna, som du rörde och sedan kliade dig i ögat och på så sätt överförde viruset dit.

    Läkaren tog samtidigt ett test för att se om utslaget var orsakat av bakterier, vilket det inte var och således uteslöts den möjligheten.

  • Fjärilslarv
    llldllldl skrev 2014-07-29 15:16:43 följande:
    Antar att du också har herpes, eftersom du yttrar dig så barskt. Hur manifesterar din herpes sig? Blev du också ollad på? Tell me.
    jag blev våldtagen.
  • llldllldl
    OupaOupa skrev 2014-07-29 15:18:11 följande:

    Du har herpes typ 1 och det kan uppstå i hela kroppen men tror det är ovanligt att få sitt första skov runt ögat. Att du fick det under ögat kan bero på att du hade ett skov t.ex. vid läpparna, som du rörde och sedan kliade dig i ögat och på så sätt överförde viruset dit.

    Läkaren tog samtidigt ett test för att se om utslaget var orsakat av bakterier, vilket det inte var och således uteslöts den möjligheten.


    Tror min teori är ett betydligt troligare scenario.
  • Eleanoranderson
    Fjärilslarv skrev 2014-07-29 15:08:06 följande:

    Herpes är ett virus, och det går aldrig ur kroppen.

    Bakterier är bakterier, så det menas att du inte har någon bakterieinfektion.

    Herpes har du och det är obotligt, man får virusdämpande medicin. Medicinen tar inte bort viruset, men det snabbar på utbrottet. Ett utbrott tar annars ett par veckor innan det är över, men med medicinen tar det bara ett par dagar.


    Okej tack så mycket!
  • Eleanoranderson
    Fjärilslarv skrev 2014-07-29 15:11:30 följande:

    eh herpes kan ligga latent i flera år.... 

    det är dessutom särskilld moget att skämta sådär, eftersom ts inte har initierat att det är ok.


    Jag är 14..
  • Fjärilslarv
    Eleanoranderson skrev 2014-07-29 15:26:30 följande:
    Okej tack så mycket!
    hoppas att det hjälpte =).

    herpes är inget ovanligt, tänk på alla som har herpesmunsår.
  • Eleanoranderson
    Fjärilslarv skrev 2014-07-29 15:28:17 följande:

    hoppas att det hjälpte =).

    herpes är inget ovanligt, tänk på alla som har herpesmunsår.


    Ja tack igen!
  • Eleanoranderson

    llldllldl du får skoja om herpes hur mycket du vill, men eftersom du är 44 år och din teori är att jag blivit ollad i ögat kanske är lite överdrivet. Men jag gratulerar dig för nu kan du skriva i ditt CV att din svaghet är att vara seriös och din styrka är att vara omogen

  • Eleanoranderson
    OupaOupa skrev 2014-07-29 15:18:11 följande:

    Du har herpes typ 1 och det kan uppstå i hela kroppen men tror det är ovanligt att få sitt första skov runt ögat. Att du fick det under ögat kan bero på att du hade ett skov t.ex. vid läpparna, som du rörde och sedan kliade dig i ögat och på så sätt överförde viruset dit.

    Läkaren tog samtidigt ett test för att se om utslaget var orsakat av bakterier, vilket det inte var och således uteslöts den möjligheten.


    Tack!
Svar på tråden Förvirrad över brevet?