• Anonym (förvirrad)

    Ska jag bryta eller kämpa

    Detta kan kanske bli en komplicerad och förvirrad förklaring men just nu är jag förvirrad och situationen är komplicerad.
    Jag har varit av och till med en kille i 5 år nu. sen ca 2-3 år tillbaka har det sakta satt igång tankar om att jag är osäker på mina känslor och det har ej blivit bättre utan värre med tiden. Jag var störtkär i han en gång i tiden men nu känner jag mig inte attraherad av han och jag får ångest dom gångerna det händer att vi har sex. 
    känslomässigt kan jag ej se mig va med honom i framtiden eftersom dom känslorna är borta. jag älskar han men som person och inte som min kärlek. han är verkligen världens bästa och snällaste kille, bryr sig verkligen om mig, gör allt för mig, är jätte snäll och lugn. vi kommer jätte bra överens, tycker och tänker likadant och har många bra diskussioner, allt skulle vara perfekt OM jag haft kärlekskänslorna. är detta dödsdömt eller är det någon som varit i samma sits och lyckats få tillbaka känslor? någon som har tips?

  • Svar på tråden Ska jag bryta eller kämpa
  • Anonym (Vad)

    Om du varit osäker på dina känslor i 2-3 år o det bara blir värre, plus ångest vid sex, ja då är det nog inte så mycket att hoppas på tyvärr.

    Sen beror det ju också på VAD det är som fått det att bli såhär?

  • Anonym (förvirrad)
    Anonym (Vad) skrev 2014-07-29 17:30:02 följande:

    Om du varit osäker på dina känslor i 2-3 år o det bara blir värre, plus ångest vid sex, ja då är det nog inte så mycket att hoppas på tyvärr.

    Sen beror det ju också på VAD det är som fått det att bli såhär?


    är det jag är rädd för:(

    är ej helt hundra på varför det blivit såhär men kan ju nästan tänka mig. saker som kommit fram efter några år tillsammans som förstört en del plus känslor för en annan tråkigt nog. men ingen jag vill satsa på med den andra. har alltid varit den jag är med nu fastän känslorna sinat mer och mer
  • Anonym (Vad)
    Anonym (förvirrad) skrev 2014-07-29 18:40:12 följande:

    är det jag är rädd för:(

    är ej helt hundra på varför det blivit såhär men kan ju nästan tänka mig. saker som kommit fram efter några år tillsammans som förstört en del plus känslor för en annan tråkigt nog. men ingen jag vill satsa på med den andra. har alltid varit den jag är med nu fastän känslorna sinat mer och mer


    Och vad är det som hindrar dig att göra slut, skuldkänslor? Dom blir ju inre mindre med tiden heller, kom ihåg det.

    Sen kan det ju spela roll vad det är som kommit fram efter ett par år också.
  • Anonym (förvirrad)
    Anonym (Vad) skrev 2014-07-29 19:40:23 följande:
    Och vad är det som hindrar dig att göra slut, skuldkänslor? Dom blir ju inre mindre med tiden heller, kom ihåg det.

    Sen kan det ju spela roll vad det är som kommit fram efter ett par år också.
    skuldkänslor,vill ej såra han, jag älskar ju han men på ett annat sätt, svårt och ge upp den framtid vi planerat, ger ju upp om ett liv då, jag har alltid haft svårt och släppa folk och släppa en relation på 5 år med min absolut bästa vän som hjälpt mig så otroligt mkt med att komma vidare i livet med mina psykiska problem, min liv lina och stötte pelare, han känns verkligen som en del av mig, känns som om jag lämnar ifrån mig en stor del av mig sj. men ja jag har ju inte dom kärlekskänslorna och klarar ej av och va intim.

    jo även om jag är anynom här så vill jag ändå ej gå in på detaljer om det som kommit fram men egentligen så är det kanske inte någon stor sak men för mig blev de det. men mina känslor var redan lite svajande innan saker kom fram, sen när dom kom fram så blev det värre, speciellt med det intima
Svar på tråden Ska jag bryta eller kämpa