• SupersurasunkSara

    Annie Sloans färg, pris och hur mycket behöver man?

    Ja, ni som målat med Annie Sloans färger, vad räcker en burk till va köper ni era burkar och vad kostar de? Vilket vax använder ni och vart har ni köpt det samt pris där med tack.

    Ni som gjort egen färg, har de samma egenskaper så att säga, vilket vax har ni använt och var köpte ni det? Har ni använt vattenbaserad väggfärg eller tog ni snickerifärg?

  • Svar på tråden Annie Sloans färg, pris och hur mycket behöver man?
  • Vingt
    Hej!

    Jag är en utav dem som alltid kommer rekommendera Annie Sloan Chalk Paint. Att hitta en färg som är lättarbetad, kräver minimalt med förarbete samtidigt som den lämnar en slitstark yta, det är ovanligt, och det är just det som ASCP erbjuder.

    Jag har målat möbler under ett ganska så bra tag, och detta är utan tvekan den bästa färgen jag använt. Visst finns det säkerligen ett helt gäng andra på marknaden, vilket absolut är jätte bra, det är bara att leta upp sin egen favorit.

    Angående vaxet så finns det som bekant en hel uppsjö att välja mellan. Personligen håller jag mig även här till ASCP vax av den enkla anledningen att färgen och vaxet är gjorda för varandra. Det tycker jag säger en hel del, och kombinationen av de både ger med största säkerhet det mest optimala resultatet.

    Sist men inte minst kan du kolla på Annie Sloans hemsida för återförsäljare nära dig. Det finns även butiker på nätet som säljer, men att själv få titta, klämma och känna, är värt så oerhört mycket mer.

    Lycka till helt enkelt, med vad du än väljer!

    /// vingt.se
Svar på tråden Annie Sloans färg, pris och hur mycket behöver man?