• VSB

    Prinsessa till attack mot PK-Sverige

    Prinsessan Anna av Bayern, som är politisk korrespondent för Tysklands största tidning Bild am Sonntag, ägnade idag en stor del av sitt Sommarprogram i P1 åt att kritisera den förkvävande politiska korrekthet som hon menar håller Sverige i sitt grepp.

    – Svenskarna verkar föredra konsensus framför debatt. Det finns en mainstream som alla ska vara med på. Den kallas för politisk korrekthet men är i själva verket en självcensur.


    Den självcensur som svenskarna ägnar sig åt kan i längden få förödande konsekvenser, underströk hon.


    – Censur är början till diktatur, även om det bara är självcensur. Kalla det den politiska korrekthetens diktatur, men diktatur är det.


    De politiskt korrekta grindvakterna tror sig stå för godhet, men i själva verket har de en minst sagt problematisk människosyn, enligt Anna av Bayern.


    – Jag blir förargad av människosynen hos de som tabuförklarar avvikare från mainstreammeningen. Det är som om man inte litar på att människor kan fatta egna beslut, avväga och bestämma själva. Att "våga använda sitt eget förstånd", som Immanuel Kant uttryckte det.


    En av de frågor man inte får diskutera öppet i Sverige är invandringen – för då riskerar man att kallas för rasist, slår prinsessan fast.


    – Det är nog bäst att du tycker som vi, för du förstår nog inte bättre. Och det är bättre att staten fattar beslut, för folket vet ju inte bättre. Och staten vet dessutom bäst hur dina pengar ska spenderas, så det är lika bra att du langar över dem, sammanfattar Anna av Bayern den typiskt svenska PK-inställningen.


    Hela programmet går att höra på Sveriges Radios hemsida.


    Ett bättre parti dsp.forum24.se/dsp.html
  • Svar på tråden Prinsessa till attack mot PK-Sverige
  • Gert

    Hon säger vad andra tycker och jag inte förvånad över att mainstrem media inte har uppmärksammat hennes program lika mycket som vänster-prataren Athena Farrokhzads sommarprogram. 

  • Runes
    Gert skrev 2014-07-29 20:05:33 följande:
    Hon säger vad andra tycker och jag inte förvånad över att mainstrem media inte har uppmärksammat hennes program lika mycket som vänster-prataren Athena Farrokhzads sommarprogram. 
    Anna är aristokrat, vänstern får spy ut galla över SD vareviga dag nu i rödion.
  • Krixx

    Märkligt, jag trodde att bara vänstern fick komma till tals på Sveriges Radio? Denna radioprataren är väl det slutgiltiga beviset på att debattklimatet i Sverige inte är censurerat. Och det är en myt att man inte får diskutera invandringsfrågan i Sverige. Har ju varit uppe i flera stora debattprogram, bl.a. Debatt. Myten sprids av SD för att måla ut sig själva som offer för någon form av förtryck i ett desperat försök att behålla offerkoftan på. Problemet är att de inte tål motargumentation.

  • Gert
    Krixx skrev 2014-07-30 00:54:18 följande:

    Märkligt, jag trodde att bara vänstern fick komma till tals på Sveriges Radio? Denna radioprataren är väl det slutgiltiga beviset på att debattklimatet i Sverige inte är censurerat. Och det är en myt att man inte får diskutera invandringsfrågan i Sverige. Har ju varit uppe i flera stora debattprogram, bl.a. Debatt. Myten sprids av SD för att måla ut sig själva som offer för någon form av förtryck i ett desperat försök att behålla offerkoftan på. Problemet är att de inte tål motargumentation.


    Haha... Det är klart att man får diskutera invandringsfrågan. Problemet är att man blir kallad rasist så fort man gör det. Därför är det bara SD som vågar diskutera invandringsfrågan.
  • Runes
    Krixx skrev 2014-07-30 00:54:18 följande:
    Märkligt, jag trodde att bara vänstern fick komma till tals på Sveriges Radio? Denna radioprataren är väl det slutgiltiga beviset på att debattklimatet i Sverige inte är censurerat. Och det är en myt att man inte får diskutera invandringsfrågan i Sverige. Har ju varit uppe i flera stora debattprogram, bl.a. Debatt. Myten sprids av SD för att måla ut sig själva som offer för någon form av förtryck i ett desperat försök att behålla offerkoftan på. Problemet är att de inte tål motargumentation.
    Det är en myt om SD men som vi hört är de röda xtra aktiva i rödion nu inför valet, med rödingar som Sommarpratare etc.
    Problemet med rödingar är att de inte klarar sakfrågor med sitt flummande.
  • Runes
    Gert skrev 2014-07-30 01:00:08 följande:
    Haha... Det är klart att man får diskutera invandringsfrågan. Problemet är att man blir kallad rasist så fort man gör det. Därför är det bara SD som vågar diskutera invandringsfrågan.
    Normalt folk vågar i slutna sällskap
  • Stjärnfall76

    Hon har så rätt. Och jag tror som hon, fortsätter det sm det gör i Sverige så är vi snart ingen demokrati.

    Det är vi ju nästan inte, när SDs väljaree diskrimineras av andra partier.

  • MsFry
    Stjärnfall76 skrev 2014-07-30 08:22:20 följande:

    Hon har så rätt. Och jag tror som hon, fortsätter det sm det gör i Sverige så är vi snart ingen demokrati.

    Det är vi ju nästan inte, när SDs väljaree diskrimineras av andra partier.


    Hur diskrimineras SD's väljare av andra partier menar du?
  • Krixx

    Buhu! Ett parti med 7% av rösterna blir inte diskriminerade bara för att de inte får bestämma. DET kallas demokrati. Inte fan har V gnällt de sista åtta åren och bölat för att de inte fått något inflytande under alliansen trots att de fått fler röster än SD! Blir bara patetiskt när ni försvarar offerkoftementaliteten i SD.

  • Runes

    SDare misshandlas fysiskt, får sparken från jobbet och mobbas i riksdagen av odemokratiska krafter, räcker det?

    Dessutom tar skribenter upp deras tid med osakliga förvirrade argument som sekt etc.


  • grind

    Grundproblemet i Sverige är det så extremt likriktade medieklimatet. Det finns gott om svenskar som klagar på mediesituationen i Italien men de förstår inte att det är än mer likriktat här.

  • Mentat
    Krixx skrev 2014-07-30 10:40:30 följande:

    Buhu! Ett parti med 7% av rösterna blir inte diskriminerade bara för att de inte får bestämma. DET kallas demokrati. Inte fan har V gnällt de sista åtta åren och bölat för att de inte fått något inflytande under alliansen trots att de fått fler röster än SD! Blir bara patetiskt när ni försvarar offerkoftementaliteten i SD.


    Inte för att jag är särskilt förtjust i (sd) men jämförelsen håller inte riktigt. Om (s) och (mp) hade sagt att de inte vill ha någon form av organiserat samarbete med (v) pga att deras odemokratiska förflutna så sent som fram till 90-talet gör att de fortfarande inte är rumsrena i en demokrati så hade du haft en poäng.

    Nu är det ju inte så, Sahlin bjöd (om än motvilligt) in (v) till regeringssamarbete inför valet 2010 - kanske ett viktigt skäl till att de förlorade? (sd) har också ett odemokratiskt förflutet i samma tidsperspektiv som (v). De båda borde behandlas på samma sätt, oavsett om de skall anses vara i karantän fortfarande eller om man anser att det har gått så lång tid att de numera börjar bli rumsrena att samarbeta med. Så sker inte och det är högst ologiskt.
  • ölburk2

    Hon har rätt i mycket, men invandringen är då iaf jag så förbannat utless att höra på/om.

    Den debatten tog f.ö slut för länge sen, å återfinns nu bara i tramsfors utan minsta saklighet.., en typ av "slänger du skit på mig, så slänger jag skit på dig" debatt.


    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Mentat
    Gert skrev 2014-08-01 13:23:41 följande:

    Nu har prinsessans sommarprogram blivit anmält av ingen mindre än poeten och vänstersympatisören Athena Farrokhzad.

    www.svt.se/kultur/farrokhzad-anmaler-sommar-i-p1


    Jag tror att det är ett fall av "Anfall är bästa försvar". Genom att se till att andra sommarpratare anmäls så kan man försöka relativisera AF:s program genom att säga att "flera sommarpratare har anmälts, då kan väl inte hennes ha varit SÅ allvarligt".
Svar på tråden Prinsessa till attack mot PK-Sverige