• Anonym (melon)

    Hur länge kan jag äta så här?

    Nu när det är varmt ute så varken vill eller kan jag stå i köket och laga mat. Jag äter istället melon, jordgubbar, glass, vindruvor, vaniljbullar, a-fil med müsli, knäckebröd och ibland en burk makrill i tomatsås.

    Har en hyfsad koll på att det jag äter inte överstiger 2000 kalorier/dag.

    Hur länge kan jag äta på detta sätt? Tänker på hälsan, vikten, och allt annat.

  • Svar på tråden Hur länge kan jag äta så här?
  • Anonym (ja)

    Det lär du nog snart märka när du börjar känna dig trött, orkeslös, och rent av lite sjuk.  Beror väl på hur mkt du gör på dagarna också. Arbetar du borde du abslout känna av det snart. 

  • Anonym (melon)

    Är ledig och har ganska mycket energi, åker på långa utflykter och promenerar långa sträckor. Skrattande

  • Tow2Mater

    Ganska länge tippar jag. Storsta riksen är väl att du lessnar forrr eller senare och vill ha mera variation :) Lägg till lite kott tycker jag. Kalkon, kyckling eller ko? jumm!

  • Anonym (melon)
    Tow2Mater skrev 2014-07-29 18:44:44 följande:

    Ganska länge tippar jag. Storsta riksen är väl att du lessnar forrr eller senare och vill ha mera variation :) Lägg till lite kott tycker jag. Kalkon, kyckling eller ko? jumm!


    Köpte en färdiggrillad kyckling och småäter lite av den under dagen.

    Men då ska det inte vara några problem? Vad bra.
  • Tow2Mater

    Varfor så begränsande? Det finns ju massor man kan äta kallt utan tillagning. Prova tomat, paprika, gurka, räkor, zuccini, rädisor, juicer, appelsin, äpple, tonfisk i burk, skinka,... you name it :)

  • Anonym (Helt ok)

    Du behöver inte alla lägga till kött. Men som skrivs ovan variera med mer grönsaker och frukt. Och så länge du äter lite makrill/tonfisk.

    Är väl rätt normal kost när det är så här varmt :)

    Rekommenderar melon och parmaskinka. Lever på det i vanliga fall. Nu är jag gravid och orkar inte frysa parmaskinka hela tiden :)

  • Mamori

    Jag kan inte se att något skulle bli problem för dig, låter som sund kost tycker jag. Lägg till någon kiwi/apelsin för C-vitamin bara.

Svar på tråden Hur länge kan jag äta så här?