• Anonym (tjock­is)
    Äldre 29 Jul 18:23
    22270 visningar
    37 svar
    37
    22270

    Viktminskning med kokosolja

    Någon som har testat kokosolja i viktminskningssyfte och haft hjälp av det som vill dela erfarenheter?

  • Svar på tråden Viktminskning med kokosolja
  • Anonym (Lchf)
    Äldre 29 Jul 18:24
    #1

    Jag använder kokosolja. Vad vill du veta?

  • Anonym (tjock­is) Trådstartaren
    Äldre 29 Jul 19:02
    #2

    Har du använt det länge? Har det hjälpt dig att gå ner i vikt? Hur använder du det? Tar maten/drycken smak av kokosfettet :)

  • Anonym (Love it)
    Äldre 29 Jul 19:21
    #3

    Vi använder bara kokosolja inte i viktminskningssyft utan för att det är nyttigt, vi lagar mat i kokosoljan istället för annan fett, har den i kaffe/te, ja jämt helt enkelt.

    Köper du den på hälsokost så finns den i smak-luktfri eller med smak och köper du på nätet finns den även med vitlökssmak, smörsmak så den har vi på smörgås och chili tror jag kom nu med.

    Ska du gå ner i vikt så är max 2 tsk/dag som gäller för man kan bli fet om man har för mucket med.

    Sen har den andra bra egenskaper tycker jag som smörjer tarmar vilket är bra om du är förstoppad, jag smörjer kroppen med den som lotion och har den som hårinpackning, dessutom har den ca 10 solskyddsfaktor med.

    Vi älskar den helt enkelt

  • Anonym (tjock­is) Trådstartaren
    Äldre 29 Jul 20:12
    #4

    Oj, det låter ju som en perfekt grej om den går att använda till så mycket mer ;) 2 tsk säger du, jag blev rekommenderad 2 msk/dag, då är det alldeles för mycket med andra ord?

  • Anonym (tjock­is) Trådstartaren
    Äldre 29 Jul 20:14
    #5

    Fick höra att kokosoljan hjälper till att bränna fett och att det är det enda fett som inte lagras i kroppen, är det sant?

  • Anonym (Love it)
    Äldre 29 Jul 20:24
    #6
    Anonym (tjockis) skrev 2014-07-29 20:14:49 följande:

    Fick höra att kokosoljan hjälper till att bränna fett och att det är det enda fett som inte lagras i kroppen, är det sant?


    Ja det är sant om du inte äter mer en 2 tsk
  • Presen­s
    Äldre 29 Jul 20:41
    #7
    Anonym (tjockis) skrev 2014-07-29 20:14:49 följande:

    Fick höra att kokosoljan hjälper till att bränna fett och att det är det enda fett som inte lagras i kroppen, är det sant?


    Det är sant - under förutsättning att du äter tillräckligt lite kolhydrater. Det är inget mirakelmedel där du går ner i vikt och kan leva som vanligt.
  • Presen­s
    Äldre 29 Jul 20:44
    #8

    Det är dessutom vanligt att man behöver vänja sig långsamt med kokosolja, för att man inte ska få ont i magen eller diarré.

    Kokosoolja och kokosfett är samma sak. Det som inte är att rekommendera är det hårda / fasta som säljs i mejerikylen , eftersom det är härdat. Fast huruvida det är direkt onyttigt har jag hört olika bud om.

  • Anonym (oxå LCHF)
    Äldre 29 Jul 20:51
    #9
    Anonym (Love it) skrev 2014-07-29 19:21:00 följande:

    Ska du gå ner i vikt så är max 2 tsk/dag som gäller för man kan bli fet om man har för mucket med.


    Var har du fått det ifrån? Det är kombinationen av fett och kolhydrater som är farlig. Enbart fett och rimlig mängd proteiner funkar bra.

    Jag äter själv runt 0,75 dl kokosolja till frukosten, sen annat fett som smör och det som finns i de feta matprodukter jag äter, och jag går inte upp i vikt utan ned.
  • Anonym (tjock­is) Trådstartaren
    Äldre 29 Jul 21:06
    #10

    Jag räknar kalorier i allt jag äter med hjälp av appen ShapeUp i mobilen och har sedan start för ca 3 veckor sedan tappat 2,8 kg, det är väl säkert bara vätska, kan kokosolja vara en hjälp på traven för min del? Är kraftigt överviktig och har idag ett BMI på 40,2.

    Så du Anonym (oxå LCHF) tror inte att det är något problem i att ta 2 msk/dag som jag blivit rekommenderad?

    Den som rekommenderat mig denna dosering försöker själv äta så mycket vegetariskt som möjligt hemma och hon är smal och lägger inte på sig något.

Svar på tråden Viktminskning med kokosolja