• Anabellaa

    Hjälp med personligt brev - migrationsverket

    Hej,
    Jag vill söka jobb hos migrationsverket men jag vet inte hur jag ska skriva ett personligt brev. Hur ska jag inleda brevet? Och vad är viktigt att tänka på när man ska söka jobb hos en myndighet? Är det någon skillnad mellan myndighet/vanliga arbetsgivare?

    Är tacksam för era tips!

  • Svar på tråden Hjälp med personligt brev - migrationsverket
  • Anonym (Curlingcurling)

    Om du lyckas få anställning på Migrationsverket, kommer du att behöva hjälp med dina arbetsuppgifter från Familjeliv då också? Om jag vore arbetsgivare skulle jag inte anställa någon som inte ens kan knåpa ihop en ansökan på egen hand.

  • Anabellaa
    Anonym (Curlingcurling) skrev 2014-07-29 20:35:22 följande:

    Om du lyckas få anställning på Migrationsverket, kommer du att behöva hjälp med dina arbetsuppgifter från Familjeliv då också? Om jag vore arbetsgivare skulle jag inte anställa någon som inte ens kan knåpa ihop en ansökan på egen hand.


    Ok, jag respekterar din åsikt MEN det är inte så att jag inte kan men jag har olika idéer och självklart vill jag ha det på bästa möjliga sätt därför skriver jag här och vill ha tips av personer som har erfarenhet.
  • Liljekonvaljer

    Jag fick precis rådet att inte börja med " Hej, jag hete xxxx och är xxx gammal och bor med min man i xxxx" Utan sticka ut. Skitsvårt.

    Men att man ska tänka vad man kan tillföra, inte stapla upp massa egenskaper vara.

Svar på tråden Hjälp med personligt brev - migrationsverket