• Anonym (Kaffedraken)

    vilken skostorlek har era små?

    I skoaffären när jag köpte lära gå skor till min 13 månaders så sa hon i affären att han hade stora fötter. Han har stl 22 . Är det stort för att vara så liten? Han är inte så liten i övrigt heller, han är 82 cm o väger ca 12 kg
    Så berätta vad era 13 månaders har för storlek

  • Svar på tråden vilken skostorlek har era små?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Min yngsta är 13 månader. Han använder stl 21 huvudsakligen. Beror en hel del på vilken sko och modell det är också då måtten på olika skor skiljer sig rätt markant. Han är 79,5 lång. Inget jag reagerar på i alla fall . Mina äldre killar hade mindre fötter, men de var kortare också.

  • Anonym (Kaffedraken)

    När min dotter var 13 månader hade hon stl 18. Hon var då ca 75 lång. Idag är hon 18 månader och har mellan 19-20 i skostorlek. Vi har fått höra att hon har små fötter av skoförsäljare ;) Skulle heller se att hon skulle ha lite större fötter, vi håller på att leta gummistövlar inför dagisstarten men har inte lyckats hitta några :(

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi köpte nya skor när hon var 11 månader i storlek 20, så hon hade en centimeter att växa. Nu i sommar har sandaler i storlek 21 fungerat rätt bra. Till mig sa de i skoaffären att de växer 2-3 storlekar per år. Vid ett år var hon 74 cm lång. Bättre mått är ju egentligen att mäta fötterna i cm, då det är det enda som går att jämföra hyfsat korrekt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Min tvååring har strlk 20. Ingen skoförsäljare har kommenterat hennes fötter men av storlekstabeller att döma har hon små fötter.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vid den åldern har mina haft 18-19, men de är små och har små fötter. Killen som är 6 år t ex har strl 25 och han hade väl 22 som typ 3-åring.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Min dotter hade 18-19 i den åldern. Hon har 22 nu, har nyss fyllt 2, men å andra sidan är hon ungefär lika stor som din pojke (85 cm tror jag, väger ca 12,5).

  • Anonym (Kaffedraken)

    När jag mätte hemma idag, så fick jag dotterns fötter till ca 11,5 cm till sina 74 cm vid ett år. Hon är 13,5 månader nu.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Min dotter hade nästan strl 22 i den åldern. Nu är hon 2,5 år och har fortfarande mycket 22..


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag vet inte om det är stort eller ej. Fast sa hon så, så är det säkert så. :) De brukar ju veta sånt, menar jag.

    Min sons första skor (som införskaffades någon gång mellan 9-12 månaders ålder) hade han strl 23 på. Jag minns att han var 81 cm lång vid 1-årskontrollen (och nu när jag tänker efter så låg han nog mellan 1-2 kurvor över både på längd och vikt upp till ungefär 2,5-årsåldern, ungefär).

    Nu är han 3,5 år och har 29 i skostorlek. Jag vet inte huruvida det är stort, litet eller lagom faktiskt. ;) För honom är det alldeles lagom iaf. :) Jag kan tillägga att han idag är 105 cm lång och väger 18 kg.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Mina barn har haft storlek 18 vid 15 månaders ålder då de fått sina första skor. 


    Tezz01 skrev 2014-07-29 22:52:22 följande:

    Nu är min minsta 18 månader men han har storlek 25


    Mitt yngsta barn är 4,5 år och har storlek 24.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Hobbyarkitekt skrev 2014-07-30 21:16:47 följande:

    Jag vet inte om det är stort eller ej. Fast sa hon så, så är det säkert så. :) De brukar ju veta sånt, menar jag.

    Min sons första skor (som införskaffades någon gång mellan 9-12 månaders ålder) hade han strl 23 på. Jag minns att han var 81 cm lång vid 1-årskontrollen (och nu när jag tänker efter så låg han nog mellan 1-2 kurvor över både på längd och vikt upp till ungefär 2,5-årsåldern, ungefär).

    Nu är han 3,5 år och har 29 i skostorlek. Jag vet inte huruvida det är stort, litet eller lagom faktiskt. ;) För honom är det alldeles lagom iaf. :) Jag kan tillägga att han idag är 105 cm lång och väger 18 kg.


    Jag kan även tillägga att jag (mamman) har 40 i skostorlek (hade 39 i strl innan graviditeten). Pappan har storlek 46 (har jag för mig, 45 eller 46), så sonen har väl lite att brås på, I guess. ;)

    Jag är förövrigt 165 cm lång och sonens pappa är 195 cm lång.

    För egentligen spelar ju varken längd eller storlek någon större roll nu när de är så små. Det hela har ju med anlag att göra. Det planar ut sig och når den "förprogrammerade" längden och storleken när barnet vuxit färdigt. :)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Min dotter är precis 2,5 år och har strl 21.

    Själv hade jag strl 16 när jag började gå, vilket väl var ungefär vid 13 mån.

Svar på tråden vilken skostorlek har era små?