• Anonym (AB)

    Kan jag lita mer på henne

    Min fru var otrogen mot mig ett halvår innan vi gifte oss. Vi hade då varit ihop i 7 7 år och har varit gifta nu i 7 år. Efter hennes affär hade vi långa och många samtal. Hon kom fram till att hon älskade mig och eftersom jag älskade henne så förlät jag allt. Mitt ända krav var att hon aldrig skulle ha kontakt med den personen igen och det kunde hon enkelt acceptera sa hon då.

    Nu för drygt 1 vecka sen när vi var på långsemester upptäckte jag av en händelse flera konversationer med samma man, hon hade glömt stänga igen sin mail och f-bok konto och jag kunde inte låta bli läsa. På mail kontot hade hon släng ett antal meddelande men de var kvar i papperskorgen. Jag läste hela konversationen på hennes f konto vilket var öppet och vid flera tillfällen kom ordet "jag saknar dig så" och även "jag ringer när jag kommer hem"lika många gånger. Han meningar var helt o hållet flörtiga och han bjöd hem henne hem nån helg eftersom han skulle vara hemma ensam och han skrev även att han saknade henne så otroligt mycket. Han bad om ursäkt för senast och skrev att de skulle mysa dag o natt.
    Hennes svar till det här var bara hur ska jag göra med lillen då eftersom vi har en treårig son. Konversationen forsätter med flera flörtiga meningar från hans sida. blablabla.

    När jag nu har ställd henne mot väggen så säger hon att hon inte visste vad hon tänkte på när hon skrev sin del. Hon säger att hon älskar mig och blablabla. Men det har även visat sig att hon har pratat med honom i telefon genom åren. Jag får inget ordentligt svar på vad hon känner för honom och vad det är hon saknar. Hon har även berättad att han har flörtat i telefon samtalen men hon kan inte ge mig svar på varför hon inte avslutade kontakten med honom. Det ända svar jag får är att hon inte vet varför hon gjorde det.

     Nu har jag skrivit riktig långt inlägg och jag hoppas nån har tid o lust att läsa igenom det eftersom jag känner stor ångest, frustration och annat som jag inte kan sätta ord på. Stora frågan är ifall jag kommer kunna lita på henne i framtiden och om det är värt att forsätta relationen med oro. Vill ni veta mer om våra långa samtal om det här säg till för jag orkade inte skriva in allt
    Jag vet inte!!!

  • Svar på tråden Kan jag lita mer på henne
  • Yoruichi

    Hon har ju väldigt tydligt visat att hon absolut inte går att lita på och har ljugit alla de här åren. Jag skulle aldrig i livet kunna lita på en sådan människa igen och det hade varit slutet för förhållandet.

    Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me...

  • camifranky

    Det låter som hon satt dig i en jobbig situation. Hon går helt tydligt inte att lita på eftersom hon ljög och dessutom inte har något bra svar när du konfronterade henne om det. Jag skulle nog ha tagit kontakt med killen och velat höra hans version av det hela.

    Om du känner att förhållandet är värt att kämpa för så får ni väl ha långa riktiga samtal där hon får visa att hon faktiskt ångrar sig och vill dela sitt liv med bara dig. Om hon inte skäms eller ångrar det hon gjort eller så hon har betett sig så säger ju det allt.

    Alla kan göra misstag, men det är mest hur man ser på det man gjort och vad man känner över det som spelar störst roll.

    Jag känner med dig. Lycka till. Kom ihåg att du är värd någon som är lika omtänksam och trogen som du är. Ärlighet är allt. Man måste alltid kunna vara ärliga och öppna med varandra, kunna prata om precis allt och inte undanhålla någonting.

  • Anonym (Nej)

    Nej, nej, nej och åter nej.

    Hon vet mycket väl vad det är hon gör. Hon är en falsk lögnare, en two-timer och fortsätter du med henne får du alltid dela henne med denna andra gubbe och Gud vet hur många fler.

    Det är helt upp till dig nu.

  • Anonym (NEJ!!!)

    Nej tyvärr, det går inte att lita på någon som varit otrogen mer. Spärren mot det förbjudna har släppt. Även om du skulle vilja lita på henne så kommer du alltid undra. Och undra vad hon gör, vem hon umgås med, om hon har slutat ha kontakt med honom osv. Det är väldigt stressigt att vara den bedragna.

  • Ramborg
    Yoruichi skrev 2014-07-29 23:07:04 följande:

    Hon har ju väldigt tydligt visat att hon absolut inte går att lita på och har ljugit alla de här åren. Jag skulle aldrig i livet kunna lita på en sådan människa igen och det hade varit slutet för förhållandet.

    Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me...


    Exakt vad jag tycker.
    42.
  • Anonym (Asimovaren)
    Om jag förstår dej rätt så har hon under alla åren haft kontakt med den hon var otrogen med??

    Det är nog dags att allvarligt fundera på att göra slut.

    Vad som skulle oroa mej, är att dom säkerligen haft fysisk kontakt under åren, att  tro att dom inte legat med varandra är naivt.

    Vore jag som du skulle jag ha ett riktigt allvarligt samtal med henne och tala om att nu är det dags för att sanningen ska upp på bordet. Lägg fram skilsmässopapper som du har skrivit under, gör klart för henne att ert förhållande hänger på en mkt skör tråd.

    Så till det som jag inte hoppas är fel, är du säker på att du är pappa till barnet?
  • Godnatt

    Hon har på ett elakt sätt indirekt gjort slut med dig. Ju fortare du accepterar detta, desto bättre blir det för dig så att du kan gå vidare i livet.


    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • Amaadu
    Anonym (Asimovaren) skrev 2014-07-30 22:46:57 följande:
    Om jag förstår dej rätt så har hon under alla åren haft kontakt med den hon var otrogen med??

    Det är nog dags att allvarligt fundera på att göra slut.

    Vad som skulle oroa mej, är att dom säkerligen haft fysisk kontakt under åren, att  tro att dom inte legat med varandra är naivt.

    Vore jag som du skulle jag ha ett riktigt allvarligt samtal med henne och tala om att nu är det dags för att sanningen ska upp på bordet. Lägg fram skilsmässopapper som du har skrivit under, gör klart för henne att ert förhållande hänger på en mkt skör tråd.

    Så till det som jag inte hoppas är fel, är du säker på att du är pappa till barnet?
    2014 i Sverige så är det enklare med DNA-test att få veta men är pappa eller mamma till ett barn. Så det så!
Svar på tråden Kan jag lita mer på henne