• VSB

    Varför är de flesta i de största forumen för SD?

    Alla vanliga stora forum verkar ha en majoritet för SD och kan bero på att de andra inte kan debattera sakligt 


    Ett bättre parti dsp.forum24.se/dsp.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför är de flesta i de största forumen för SD?
  • BCH52

    Vilka forum refererar du till? De två jag kan tänka mig där din tes stämmer är Avpixlat och Flashback.

    På Flashback ger många uttryck för SD-sympatier, dock inte alla. På Avpixlat upplever jag att det ges uttryck för mer extrema åsikter, nazistiska/facistiska. Men rätt ofta också "jag hatar ALLA som inter ärexakt som jag".

  • BCH52

    Vilka forum refererar du till? De två jag kan tänka mig där din tes stämmer är Avpixlat och Flashback.

    På Flashback ger många uttryck för SD-sympatier, dock inte alla. På Avpixlat upplever jag att det ges uttryck för mer extrema åsikter, nazistiska/facistiska. Men rätt ofta också "jag hatar ALLA som inte är exakt som jag".

    Vilka andra strora forum har du sett den tendensen? Vad har jag missat?

  • Gert

    Synd att man inte kan kryssa i alla alternativen. Ofta när man debatterar sakligt kommer någon med känsloargument tillbaka. De uttalade antirasisterna visar sig vara rasister själva. Vi tänker på en hållbar framtid till skillnad från känslomänniskorna. Vi räknar sakligt till skillnad från känsloräkning. En del tänker mer än andra.

  • FDFMGA

    Inte särskilt märkligt. Många sverigedemokrater saknar den moraliska resning som är vanlig bland oss övriga svenskar. Sverigedemokratens outvecklade moraluppfattning innebär att det är mycket vanligt att en person har beväpnat sig med ett flertal antal nick för att rösta och agitera på nätet.

    Lte större tillförlitlighet i omröstningar får man om SD-aktivisterna ställs inför många alternativ - som att frågan formuleras vilket är det mest avskydda partiet eller som här när FL själva ställde frågan anser du att SD är rasistiskt och mer än 60 procent av svarade att SD är ett rasistiskt parti.

    Man får inte glömma att seriösa undersökningar visar att SD-sekten är den företeelse vi svenskar har allra lägst förtroende för - där partiet inte ens får någon konkurrens av Arbetsförmedlingen som har näst minst förtroende.

    Direkt komiska resultat av sverigedemokraters önskan att det lilla främlingsfientliga partiet ska vara något att räkna med kan man se i nätomröstningen "Väljarbarometern" där SD får 53 procent av rösterna.

    www.xn--vljarbarometern-0kb.se/


    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Dina08

    Flashback verkar ha en majoritet pårökta unga killar utan moral, så där är det nog hög SD-procent.

  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-07-30 11:14:46 följande:

    Inte särskilt märkligt. Många sverigedemokrater saknar den moraliska resning som är vanlig bland oss övriga svenskar. Sverigedemokratens outvecklade moraluppfattning innebär att det är mycket vanligt att en person har beväpnat sig med ett flertal antal nick för att rösta och agitera på nätet.


    Har du bevis för din tes eller är det bara fördomar?
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-07-30 11:22:51 följande:
    Har du bevis för din tes eller är det bara fördomar?
    Tja, antingen så tror man väl att exempelvis Väljarbarometerns resultat där 53 procent av ett relativt stort anal röster tillfaller SD motsvarar svenska folkets verkliga uppfattning - eller också söker man förklaringar till resultatet där - eller här på FL där SD-sekten ofta har stått för 40 procent av rösterna.

    Jag kan inte skriva vilka anhängare till SD-sekten som för närvarande är aktiva med ett flertal nick på FL med mindre att jag får inlägget anmält och raderat - men det borde inte vara så svårt för den med minsta känsla för språkliga särdrag att identifiera ett par sådana .

    En annan aspekt är naturligtvis att sverigedemokratens kynne är sådant att hen lockas av nätomröstningar - vilket är ett skäl till att resultaten ofta blir direkt skrattretande.

    Nu har vi ju snart en direkt avgörande omröstning där principen en person en röst är orubblig - min gissning är att SD inte kommer över 10 procent då - men de har goda möjligheter att bli fjärde största parti i riksdagen, efter S, M och MP.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • ITpappan

    Det är de inte - 90% ogillar SD och rasism.

    Däremot så är rasister/SD väldigt högljudda i forum och i sociala media.

Svar på tråden Varför är de flesta i de största forumen för SD?