• Runes
    Äldre 30 Jul 08:34
    503 visningar
    9 svar
    9
    503

    Varmt så det räcker?

    Sitter i shorts och kortärmat uppknäppt annars men naken nu i solen, så det gäller att se upp för svärmor så hon inte blir upphetsad ;)
    Vi har haft runt 30 länge nu, som i Spanien, med skillnaden att vi inte har kopplat upp vår AC.
    Då får man påminna sig de skamlösa, som inte vill åtgärda våra klimatproblem, så vi kan få det riktigt hett. Det är problem så det räcker redan nu.


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varmt så det räcker?
  • Gert
    Äldre 30 Jul 11:16
    #1

    Ja, det är för varmt som det är nu. Jag längtar till september så att det blir skönare ute och inne. Samt har vi ju något annat viktigt som händer då. Glad

  • Äldre 30 Jul 11:38
    #2

    Tycker det är perfekt med runt 30 grader. Vi har ett bra hus med takfönster som leder ut värmen bra och är det riktigt illa så kan vi köra ACn lite.

    Borde vara såhär året om :)

  • Unique­Snowfl­ake
    Äldre 30 Jul 11:56
    #3

    Jag är jättenöjd med att jag får sola och bada varje dag. Men de där två tre dagarna i förra veckan när det var 33° i skuggan och 40°+ i solen, det var lite för mycket. Fick nästan solsting. Så - positivt: sol, energi, bad i härliga 23 grader, känns som vid Medelhavet. Härliga varma nätter på balkongen med vänner. Negativt : måste undvika solen mellan 14 & 16 för det däckar mig, natten är outhärdlig, sover under en tunn bomullssjal, vaknar m tungt huvud. Har ingen ac, men en normal sommar känns det som om jag har ac i sovrummet pga nordläge. Det får gärna vara svalare på natten....

    kom ihåg att dricka mycket vatten.


    (.^_^.)
  • Äldre 30 Jul 12:58
    #4
    UniqueSnowflake skrev 2014-07-30 11:56:59 följande:
    Jag är jättenöjd med att jag får sola och bada varje dag. Men de där två tre dagarna i förra veckan när det var 33° i skuggan och 40°+ i solen, det var lite för mycket. Fick nästan solsting. Så - positivt: sol, energi, bad i härliga 23 grader, känns som vid Medelhavet. Härliga varma nätter på balkongen med vänner. Negativt : måste undvika solen mellan 14 & 16 för det däckar mig, natten är outhärdlig, sover under en tunn bomullssjal, vaknar m tungt huvud. Har ingen ac, men en normal sommar känns det som om jag har ac i sovrummet pga nordläge. Det får gärna vara svalare på natten....

    kom ihåg att dricka mycket vatten.
    ¤%!#!½%%¤&/&/&(#&¤#""¤%%&%

    Jag vill också ha ett rum i nordläge, då jag inte har råd med AC..
    Har i Öster läge... Snacka om att vakna som en kokt torsk runt simmandes i smält smör..


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • ica
    Äldre 30 Jul 13:00
    #5

    Det är härligt. Vi kör med korsdrag och det funkar perfekt.

  • ica
    Äldre 30 Jul 13:00
    #6

    Det är härligt. Vi kör med korsdrag och det funkar perfekt.

  • Unique­Snowfl­ake
    Äldre 30 Jul 13:13
    #7

    Hur funkar korsdrag när det är helt vindstilla?? Vi har försökt med korsdrag men fram tills typ idag har det inte funkat pga ingen vind.


    ica skrev 2014-07-30 13:00:37 följande:
    Det är härligt. Vi kör med korsdrag och det funkar perfekt.

    (.^_^.)
  • ica
    Äldre 30 Jul 13:14
    #8
    UniqueSnowflake skrev 2014-07-30 13:13:26 följande:

    Hur funkar korsdrag när det är helt vindstilla?? Vi har försökt med korsdrag men fram tills typ idag har det inte funkat pga ingen vind.


    Vi har haft vind. Så det har funkat. Däremot hade vi väldigt hög luftfuktighet ett tag vilket var värre.
  • Runes
    Äldre 30 Jul 13:23
    #9

    Vindstilla, jag ställde en stor fläkt vid den öppna altandörren så blev det drag.


Svar på tråden Varmt så det räcker?