• Anonym (osäker)

    Jag tror jag vill byta min bebis namn

    Jag gav min dotter namnet Joline (är ensamstående utan pappa med i bilden). Nu ångrar jag mig. Namnet känns inte naturligt och det gör det inte för någon i familjen heller. Alla kallar henne för smeknamn som gullan, gumman, tjejen, lillan osv... men aldrig hennes namn. Mina bröder säger ''bebisen'' till henne. När de nämner henne i en mening så blir det alltid typ ''sover ehh... bebisen?'' som att de inte vill säga hennes namn. Skulle nog egentligen inte brytt mig om det om jag var 100 på hennes namn men det värsta är att jag undviker att säga hennes namn också. Jag funderar på om Ella hade passat henne bättre. Personligen tycker jag det är ett sötare namn.. men det är så svårt. Tänk om jag ångrar mig igen? :( 

    Här är en söt liten bild när hon sover. Ser hon ut som en Joline? Eller är Ella bättre? Vad tycker ni? Hon är 10 veckor nu. 

  • Svar på tråden Jag tror jag vill byta min bebis namn
  • Myling

    Ella Joline är fint! Med Ella som tilltalsnamn. Det är liksom ett enklare och naturligare namn tycker jag. 10 veckor är inte för sent att ändra sig.

  • Vaniljhjärtan
    Myling skrev 2014-07-30 10:34:13 följande:

    Ella Joline är fint! Med Ella som tilltalsnamn. Det är liksom ett enklare och naturligare namn tycker jag. 10 veckor är inte för sent att ändra sig.


    Jg tänkte också att man kan ha båda men Ella som tilltalsnamn, själv gillar jag Joline, angående de andras smeknamn så tror jag de kommer finnas med bra länge oavsett vilket namn det är, söt tös du har :)
    ~vaniljhjartan.blogg.se~ gravidbloggen från start
  • mamaleona

    Ang smeknamnen - de tycker jag inte du ska bry dig i för många har smeknamn lääänge o använder nästan aldrig riktiga namnet. Min en väninnas dotter kallas ännu Loppan o blir ett år nu, en annan Mymsan o är redan i skolan!!?? däremot om du inte gillar Joline är en annan sak, antar dock du ändå gillar det eftersom du gett det namnet. Din reaktion kanske beror på att alla kallar henne nåt annat? MEN ser inget konstigt i att kalla henne Ella trots att hon heter Joline, tänkt på det?

  • Anonym (Wt)

    Byt. Joline är wt. Om du inte känner att det passar er förstås?

  • Anonym (På)

    Wt är väl att ta i, men Ella är klasslöst medan Joline mest används av medelklassen och nedåt så att säga. Om man nu bryt sig om sådant.

  • Anonym (Byt)

    Om du känner så, byt! Min systerdotter hade ett namn i två veckor innan ena föräldern kom på att det var fel och de fick byta.

  • E M A

    Om det inte känns rätt, ta Ella Joline. Lät bra. Min syster bytte namn på sitt barn efter 3 månader och har aldrig ångrat sig (igen..;).

  • Anonym (abc)

    Tvekar du så byt!

    Jag ågrar vårt barns namn och känner idag 3 år senare att jag skulle stått upp mer för ett namnbyte närjag tvekade när barnet bara var några månader gammalt. Om Joline eller Ella är finast kan bara DU avgra, men vill du höra min åsikt så föredrar jag defintivt Ella. Lycka till!!!

  • Anonym (osäker)

    Jag försökte prata med min mamma om det.. hon ville inte lyssna. Hon sa ''det kommer, nu pratar vi inte mer om det här'' och jag sa att jag tyckte det var jobbigt. Och hon sa ''men hon heter ju Joline, nu är det så''. Min mamma har väldigt starka åsikter och jag har svårt att säga ifrån till henne. Men Joline känns fortfarande inte bra. Jag tycker det är jättefint, jag valde det ju av en anledning, men jag hatar att jag undviker att kalla henne det för att det känns så fel. Det ligger liksom fel i munnen. Jag vill byta hennes namn till Ella. Men jag vet inte hur jag ska berätta för alla. Jag är rädd för vad de ska tycka. 

Svar på tråden Jag tror jag vill byta min bebis namn