• Anonym (Undrande)

    Vad menar han??

    Varning för lång inlägg..

    Det är så att jag har dejtat en kille nu i ca 3 månader, har känt honom ett längre tag men vi tig inte upp kontakten igen fören för några månader sen, allt har känts bra men jag undrar vad han egentligen menar..
    I början när vi tog upp kontakten igen var jag precis påväg ur ett dåligt förhållande och han var singel, jag gjorde ju inget då eftersom otrohet är något jag inte tycker är okej men kände att han väckte känslor i mig som jag nog egentligen alltid haft för honom men som jag försökt ignorera.. Iaf så frågade jag väl varför han var singel och sådär och han sa då att han skulle börja leta om ett år för han hade så mycket med jobbet.. Men sen en månad senare när jag blivit singel var han helt plötsligt väldigt öppen för att ha ett förhållande med någon :p men anledning till att vi träffades först var egentligen bara för att ligga.. Sen har resten växt fram, mer och mer för varje gång vi ses.

    Vi träffades iaf och allt kändes bra, efter andra dejten kom vi fram till att vi inte träffar andra eller ligger med andra.. Och vi har pratat väldigt mycket efter, han säger att han gillar mig och är småkär och att det nog kommer bli vi, men sen pratade vi igår och då sa han att han vill vara 100% säker, hoppas att han blir det snart och att det tar tid men att det närmar sig, dessutom passade jag på att fråga så han inte skäms för mig, har grubblat på det ett tag då jag inte fått träffa hans vänner eller liknande men han berättar ofta om sina vänner för mig och har sagt att jag ska få träffa dom så småningom.. Han sa iaf att han inte skämdes ett dugg för mig men att han vill vara helt säker på att det han säger är sant innan han gör något mer, för att han inte går in i något halvhjärtat, vilket jag dock tycker är bra då mitt ex tog mig bara för att ha nån, vill inte vara med om det igen! Så ja, det jag undrar är väl om jag bara ska luta mig tillbaka och njuta av att iaf nu ha en karl som behandlar mig bra eller oroa mig för att han bara har mig som reserv? Dela med er av era kloka tankar!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-30 13:05
    Kan ju nämna och att det är 2 timmar mellan oss så det är inte direkt så att vi bara kan dra till den andre när vi känner för det.

  • Svar på tråden Vad menar han??
  • Nyfiken gul

    tyvärr så ringer mina varningsklockor rejält här

    att du inte får träffa hans vänner pga att han vill vara säker låter direkt som ren BS i mina öron.  han undanhåller dig för sina vänner och det är inte okej.  Vänner kan man visst träffa ovsett vilken status man har på förhållande. 

    han håller dig på sträckbänken genom att glida undan dina frågor med svaret att han måste vara säker.

    Han ligger med dig, han vet att du inte träffar andra, han vet vart han har dig och det är bekvämt.  Du finns där när han vill ligga .  Sitt sociala liv och vardagliga liv sköter han med kompisar och övrig familj. 
    Han är säker på att du inte letar någon annan, därför kan han leka och glida runt lite som han behagar. 

    Tro mig, den killen vill du inte ha.


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Undrande)

    Jo.. Men jag blir ändå fundersam eftersom iaf två ggr när jag varit där så har han ringt för att bjuda dit sina vänner men de har varit upptagna med annat, han brukar också rätt ha rätt fullspäckat schema vilket jag vet är sant då han har ett jobb som tar mycket tid men han brukar ta sig tid för mig och bjuda dit mig ändå.. Nu när jag ska dit nästa gång ska jag vara där en vecka.. Och han brukar knappt ha tid till sin familj som jag vet är viktig för honom och detta är det inte han som har sagt utan jag har hört det direkt från hans familj.. Dessutom brukar vi hitta på en hel del utanför hans lägenhet och inte bara att jag åker dit och vi ligger liksom.. Dessutom vet han att han inte behövde låtsas ha känslor för mig att vi ska ligga, skulle ha gjort det ändå.. Var ändå jag som föreslog det från början.

  • Anonym (Undrande)

    Och är inte så att han bara hör av sig när han vill ligga.. Han hör av sig varje dag och frågar här det är med mig och sådär.. Han vill dessutom att jag ska hitta jobb där han bor och att vi ska testa och bo ihop.. Och jag vet själv att jag kommer inte kunna släppa honom innan han definitivt sårar mig..

  • Anonym (Mxzc)

    Får jag bara fråga.........är det nåt annat som får dig att tro att han skulle skämmas för dig?

  • Anonym (Undrande)

    Ärligt talat så nej, han har inga problem med att visa sig ute på stan med mig, hålla mig i handen och sådär.. Och han bor inte världens största stad så det finns rätt stor risk att stöta på nån han känner.. Men ska prata med honom sen och förklara att jag vill få träffa några av hans vänner eftersom jag inte vill känna det som att jag är en stor hemlighet så får vi väl se vad han svarar på det..

  • Nyfiken gul
    Anonym (Undrande) skrev 2014-07-30 12:53:57 följande:

    Jo.. Men jag blir ändå fundersam eftersom iaf två ggr när jag varit där så har han ringt för att bjuda dit sina vänner men de har varit upptagna med annat, han brukar också rätt ha rätt fullspäckat schema vilket jag vet är sant då han har ett jobb som tar mycket tid men han brukar ta sig tid för mig och bjuda dit mig ändå.. Nu när jag ska dit nästa gång ska jag vara där en vecka.. Och han brukar knappt ha tid till sin familj som jag vet är viktig för honom och detta är det inte han som har sagt utan jag har hört det direkt från hans familj.. Dessutom brukar vi hitta på en hel del utanför hans lägenhet och inte bara att jag åker dit och vi ligger liksom.. Dessutom vet han att han inte behövde låtsas ha känslor för mig att vi ska ligga, skulle ha gjort det ändå.. Var ändå jag som föreslog det från början.


    är detta egenskaper du tycker är okej att han har?

    Mycket jobb, lite fritid, hinner inte ses med familjen?  Det är för mig saker jag värdesätter högt och det känns som att du kommer att vara hänvisad mycket till dig själv i hans liv.

    Kom ihåg att bo ihop är något helt annat än att vara där någon vecka ibland.  Den veckan har han förmodligen ändrat i sin planering så du har hans uppmärksamhet och kan hitta på saker.  Kanske har han semester rent av.

    Men hur ser veckorna ut till vardags med långa arbetsdagar, saker som tar hans tid och engagemang? Var nånstans får du plats i det schemat?  

    Det är för mycket saker hos den här killen som får mig att dra öronen åt mig, det ringer för många varningsklockor för min del.  
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Undrande)

    Och är inte så att han bara hör av sig när han vill ligga.. Han hör av sig varje dag och frågar här det är med mig och sådär.. Han vill dessutom att jag ska hitta jobb där han bor och att vi ska testa och bo ihop.. Och jag vet själv att jag kommer inte kunna släppa honom innan han definitivt sårar mig..

  • Anonym (Undrande)
    Nyfiken gul skrev 2014-07-30 13:17:18 följande:

    är detta egenskaper du tycker är okej att han har?

    Mycket jobb, lite fritid, hinner inte ses med familjen?  Det är för mig saker jag värdesätter högt och det känns som att du kommer att vara hänvisad mycket till dig själv i hans liv.

    Kom ihåg att bo ihop är något helt annat än att vara där någon vecka ibland.  Den veckan har han förmodligen ändrat i sin planering så du har hans uppmärksamhet och kan hitta på saker.  Kanske har han semester rent av.

    Men hur ser veckorna ut till vardags med långa arbetsdagar, saker som tar hans tid och engagemang? Var nånstans får du plats i det schemat?  

    Det är för mycket saker hos den här killen som får mig att dra öronen åt mig, det ringer för många varningsklockor för min del.  


    Jo men sen kräver jag rätt mycket egentid också så det stör mig inte så.. Och han har inte semester utan ser till att vi kan hitta på saker ändå.. Som sagt, ska fråga honom och får väl se vad han svarar..
  • Anonym (Undrande)

    Nu skrev jag och sa att jag vill träffa i alla fall hans närmsta vänner väldigt snart för min egen skull för att jag inte vill känna mig som en stor hemlighet.. Fick svaret att det går att ordna så får se :)

  • Nyfiken gul
    Anonym (Undrande) skrev 2014-07-30 13:45:55 följande:

    Nu skrev jag och sa att jag vill träffa i alla fall hans närmsta vänner väldigt snart för min egen skull för att jag inte vill känna mig som en stor hemlighet.. Fick svaret att det går att ordna så får se :)


    för din skull hoppas jag att det ordnar sig, men min erfarenhet är att när magkänslan tvivlar och man får frågor i sitt huvud så gör man klokt i att lyssna på vad som sägs. 
    Det finns oftast en orsak till att man har tvivel och oftast har man också rätt i sina tvivel. 

    Men som sagt , för din skull hoppas jag att det du tvivlar över beror på avstånd och missförstånd och inget annat... 

    men fortsätt lyssna på ditt inre och kräv svar på det som verkar luddigt och svårbegripligt. 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Undrande)
    Nyfiken gul skrev 2014-07-30 14:23:36 följande:

    för din skull hoppas jag att det ordnar sig, men min erfarenhet är att när magkänslan tvivlar och man får frågor i sitt huvud så gör man klokt i att lyssna på vad som sägs. 

    Det finns oftast en orsak till att man har tvivel och oftast har man också rätt i sina tvivel. 

    Men som sagt , för din skull hoppas jag att det du tvivlar över beror på avstånd och missförstånd och inget annat... 

    men fortsätt lyssna på ditt inre och kräv svar på det som verkar luddigt och svårbegripligt. 


    Grejen är att det egentligen inte är min magkänsla som har tvivlat utan mer vad andra sagt och tidigare dåliga erfarenheter.. Men nu har han lovar att jag ska få träffa hans vänner nästa gång vi ses så nu känns det betydligt bättre :) jag har inte vågat fråga förut för jag har varit rädd att han skulle bli arg/sur eller tycka att jag var jobbig som mitt ex alltid tyckte så fort jag öppnade käften.. Men den här killen vill att jag ska berätta vad jag tycker och tänker och blir aldrig upprörd över något jag funderar över så det känns rätt bra :)
Svar på tråden Vad menar han??