• iris96

    Min kille spelar hela tiden!

    Jag vet inte riktigt vilken kategori jag skulle lägga tråden i men jag antar att jag la det rätt.

    Till saken. Min kille spelar hela tiden, och han jobbar just nu och måste gå upp vid ungefär sex tiden, men han är uppe till sena kvällen ungefär mellan tolv och tre. 

    Jag vill inte att han ska spela av den enkla anledningen att jag vill att han ska vara någorlunda pigg när han kommer hem från jobbet och ska umgås med mig. 
    Jag har sagt till honom att jag gärna skulle vilja att han går och lägger sig tidigare så han är pigg dagen efter.
    Han säger bara "ja jag ska vara pigg". Men han orkar aldrig göra någonting som att till exempel gå ut och gå eller göra något ansträngande, utan han vill bara titta på tv eller sitta och göra något.

    Jag vet inte om det är någon som har något liknande problem eller har haft sådant problem som skulle kunna komma med tips om hur jag ska kunna lösa den här situationen!

    För han säger att han inte vet vad han ska göra annars för hans hobby enligt han är att spela... 

  • Svar på tråden Min kille spelar hela tiden!
  • Rainbow gg

    En av mina hobbys är att spela också.
    Har du tänkt att han kanske inte ens gillar att gå ut och göra saker? Att hans intressen är spel och tv?

  • iris96
    Rainbow gg skrev 2014-07-30 11:17:22 följande:

    En av mina hobbys är att spela också.
    Har du tänkt att han kanske inte ens gillar att gå ut och göra saker? Att hans intressen är spel och tv?


    Jo jag vet. Men jag tog bara som exempel att gå ut och gå. Menade liksom att göra sociala saker
  • iris96
    Mamori skrev 2014-07-30 11:30:01 följande:

    Vad spelar han då?


    Han spelar alla möjliga spel, men har dessvärre inte det i huvudet 
  • Rainbow gg
    iris96 skrev 2014-07-30 12:55:35 följande:
    Jo jag vet. Men jag tog bara som exempel att gå ut och gå. Menade liksom att göra sociala saker
    han är kanske inte så social av sig
  • iris96
    Rainbow gg skrev 2014-07-30 13:37:40 följande:
    han är kanske inte så social av sig
    Men jag tänker liksom att om man har en tjej så vill man väl umgås å vara med henne å göra saker som båda vill? Inte bara som killen vill?
  • Villse

    Säg till ordentligt om det är ett stort problem för dig. Enda sättet är väl att börja sätta hårt mot honom.

  • iris96
    Villse skrev 2014-07-30 14:59:59 följande:

    Säg till ordentligt om det är ett stort problem för dig. Enda sättet är väl att börja sätta hårt mot honom.


    Jag har försökt att säga till honom, men jag känner mig elak när han säger att det är hans hobby.. Jag har försökt hjälpa han att hitta något annat roligt att göra men han är helt omöjlig och blir bara irriterad och säger att det inte finns något annat kul att göra. 
  • Rainbow gg
    iris96 skrev 2014-07-30 14:48:32 följande:
    Men jag tänker liksom att om man har en tjej så vill man väl umgås å vara med henne å göra saker som båda vill? Inte bara som killen vill?
    iris96 skrev 2014-07-30 15:03:31 följande:
    Jag har försökt att säga till honom, men jag känner mig elak när han säger att det är hans hobby.. Jag har försökt hjälpa han att hitta något annat roligt att göra men han är helt omöjlig och blir bara irriterad och säger att det inte finns något annat kul att göra. 
    Det finns inget annat kul att göra.
    Jag och killen spelar dator och tv-spel ihop. Det är roligt. Gå ut och äta? Nepp. Gå och bowla? Nix. Shopping? Bara om det är absolut nödvändigt. Träffa vänner? Nä, vi spelar ju med dem. Gå på bio? Bara om den är absolut värt det.
    Kanske du ska hitta någon som vill göra sådana saker som du vill göra? Eller lära dig spela? Eller gör saker lite själv, man måste ju inte sitta ihop.
    Jag skulle nog aldrig kunna bli tillsammans med en kille som inte är gamer, som vill festa på helgen eller vill gå ut och lägga sig i solen hela dagarna. Jag vill inte ändra mig, jag trivs. och din kille kanske trivs han också. Den som inte verkar trivas är ju du.
  • Miisty

    Är det hans hobby måste ni hitta något som funkar vig en kväll i veckan för saker ni gör tillsammans så får han spela de andra? Ex filmmys o promenad hör fredagarna eller lördagarna till? Annars är det ofta så att de som bara vill spela faktiskt bara vill spela o då är det upp till dig om du vill ha det så eller gå vidare o finna någon med samma sociala behov som dig ;)

Svar på tråden Min kille spelar hela tiden!