• Anonym (hurfanskajaggöra)

    Hur ska jag säga till han att jag är gravid? han är gift

    Det är så att jag har träffat en man i 3 månader. Vi har haft sex flertalet gånger. Jag har blivit gravid. jag är i vecka 8 och vill göra abort. Han är gift och har barn. Han vill inte att jag ringer till han för han är på semester nu. Men jag måste göra abort denna veckan då det blir en abort med tabletter. Väntar jag längre så blir det en kirurgisk abort och de vill jag inte. MEN ska jag berätta för han att jag är gravid och ska göra abort? Eller ska jag göra abort och skita i och berätta?

  • Svar på tråden Hur ska jag säga till han att jag är gravid? han är gift
  • SupersurasunkSara

    Berätta kan du väl göra om du vill men du ska ju vänta göra abort så varför stressa? Du kan berätta det sen om du tänker fortsätta träffa en gift man vilket för mig är en gåta varför man vill.

  • Anonym (hurfanskajaggöra)
    SupersurasunkSara skrev 2014-07-30 11:59:48 följande:

    Berätta kan du väl göra om du vill men du ska ju vänta göra abort så varför stressa? Du kan berätta det sen om du tänker fortsätta träffa en gift man vilket för mig är en gåta varför man vill.


    visste inte att han var gift. Han berätta de innan han gick på semester.
  • Anonym (m)

    det spelar nog ingen roll hur du gör. Tänker han inte lämna sin fru så har du inte mycket stöd att hämta hos en sån man. Du visste han var gift, du vet hur barn blir till, du får nog troligast ta smällen med en abort ensam

  • SupersurasunkSara
    Anonym (hurfanskajaggöra) skrev 2014-07-30 12:01:08 följande:
    visste inte att han var gift. Han berätta de innan han gick på semester.
    Ok, vill du hämnas alltså? Eller få honom att inte njuta av sin semester med sin älskade familj? Han har ju själv satt sig i sitsen men varför undrar om du ska berätta eller inte? Han har ju ändå inget att säga till om i frågan och om han säger något så är det troligast att han säger att du ska göra abort, vilket du ju redan har bestämt dig för.

    Om du absolut vill berätta så skicka ett sms eller ring och gör det, vad han säger är det bara att skita i, du är inte livegen.
    Vill du att hans fru ska få veta så kontakta henne istället.
  • Anonym (hurfanskajaggöra)
    Anonym (m) skrev 2014-07-30 12:01:52 följande:

    det spelar nog ingen roll hur du gör. Tänker han inte lämna sin fru så har du inte mycket stöd att hämta hos en sån man. Du visste han var gift, du vet hur barn blir till, du får nog troligast ta smällen med en abort ensam


    Missade att skriva det i TS, men jag visste inte det. Fick reda på det för två veckor sen. Jag fick reda på att jag var gravid igår, hade en liknande mensblödning, därför jag inte visste att jag var gravid förens igår. 
  • Haskel
    Anonym (hurfanskajaggöra) skrev 2014-07-30 12:10:07 följande:
    Missade att skriva det i TS, men jag visste inte det. Fick reda på det för två veckor sen. Jag fick reda på att jag var gravid igår, hade en liknande mensblödning, därför jag inte visste att jag var gravid förens igår. 
    Det kvittar att han är gift. Det är ändå du som bestämmer. Att han är gift är snarast en anledning till att inte ha bråttom med att berätta. Det är ju mer än tveksamt att han skulle vilja att ni/du behöll barnet.

    Vill du göra abort så gör det nu, medans det inte är så komplicerat. Känns det viktigt att berätta så gör det när tid finns.
  • Anonym (Munk)
    Haskel skrev 2014-07-30 12:17:46 följande:
    Det kvittar att han är gift. Det är ändå du som bestämmer. Att han är gift är snarast en anledning till att inte ha bråttom med att berätta. Det är ju mer än tveksamt att han skulle vilja att ni/du behöll barnet.

    Vill du göra abort så gör det nu, medans det inte är så komplicerat. Känns det viktigt att berätta så gör det när tid finns.
    Varför denna hänsyn till mannen? Vem säger att TS är den enda som han ligger med?

    Jag tycker TS har helt och hållet rätt att göra precis som hon vill. Gå efter magkänslan. Skicka ett sms med gravtestet om du vill berätta nu. Eller skit i att berätta om du tycker det känns rätt.
  • Anonym (?)
    Anonym (hurfanskajaggöra) skrev 2014-07-30 12:01:08 följande:
    visste inte att han var gift. Han berätta de innan han gick på semester.
    Eh, hur kan man inte veta det efter tre månader?
  • Anonym (strunta i det)

    Tycker det helt saknar beydelse om du berättar. Han kommer sannolikt inte att bry sig, så länge du inte skulle valt att behålla, då hade nog hel-tet brrutit ut.

Svar på tråden Hur ska jag säga till han att jag är gravid? han är gift