• Festbruden

    vilken är er favorit cider?

    Vilken är er favorit cider? Om er favorit inte finns med kommentera och skriv gärna ned smakerna och konsistensen på den!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vilken är er favorit cider?
  • s0me1ne

    Tekniskt sett har du inte med en enda cider i din lista, utan typ snarare alkoläsk eller möjligtvis smaksatt, sötat, alkoholspetsat vatten.

    Cider tillverkas genom jäsning av must, utan att tillsätta massa kemikalier och socker.

    Jag är sjukt förtjust i Cornish, både för den goda smaken och den tuffa flaskan. Annars blir det mest att jag dricker Old English. 


     
  • Msalpha83

    annat: somerby peach och den som kallar sig cid (smile) fast är en blanddryck med smaken cactus-lime är god!

  • fredsduvan
    Msalpha83 skrev 2014-07-30 18:01:38 följande:

    annat: somerby peach och den som kallar sig cid (smile) fast är en blanddryck med smaken cactus-lime är god!


  • Themis
    s0me1ne skrev 2014-07-30 12:59:03 följande:

    Tekniskt sett har du inte med en enda cider i din lista, utan typ snarare alkoläsk eller möjligtvis smaksatt, sötat, alkoholspetsat vatten.

    Cider tillverkas genom jäsning av must, utan att tillsätta massa kemikalier och socker.

    Jag är sjukt förtjust i Cornish, både för den goda smaken och den tuffa flaskan. Annars blir det mest att jag dricker Old English. 


     
    Det som säljs i Sverige som "cider" är mest läskeblask med sprit i.

    Ska man dricka riktig cider så kan man testa Cidraie till maten om man bara vill ha det friskt. Old English och Scrumpy Jacks är också trevliga.

    Och ibland så faller jag också för det söta men då dricker jag helst Somersby päron.
    If it is important to you, you will find a way. If not, you'll find an excuse. /unknown
Svar på tråden vilken är er favorit cider?