• Anonym (Frågeställaren)

    Är ditt barn döpt efter någon?

    Hejsan!

    Jag undrar om ditt barn är döpt efter någon (eller något)?

    Släkting?
    Känd person?
    Något annat?

  • Svar på tråden Är ditt barn döpt efter någon?
  • Anonym (japp)

    Japp! Min son är döpt efter Julien Stranger. Tydligen världens bästa skejtare enligt min man, jag gick med på det för att det är ett vackert namn haha

  • Frontline

    Inte döpt efter en kändis eller släkt heller för den delen men det finns kändisar som har samma namn som mina 3 barn...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (japp)
    Anonym (japp) skrev 2014-07-30 13:24:12 följande:
    Japp! Min son är döpt efter Julien Stranger. Tydligen världens bästa skejtare enligt min man, jag gick med på det för att det är ett vackert namn haha
    Ah just det, sen heter han som sin farfar i andra namn. 
  • Anonym (Farfar)

    Ja, efter min farfar. Sonens andranamn är efter hans farfar.

  • Anonym (Tess)

    Inte tilltalsnamnet, där tog vi ett vi tyckte var fint och som mig veterligt inte finns i släkten sedan tidigare. Andranamnet fick bli min makes brors namn!

  • Limaliie

    Vi ska inte döpa vår dotter men hon ska ju än dock heta något


    Hon ska heta Astrid vilket min mormor hette samt var det mannens förslag då han gillar Astrid Lindgren (innan han ens visste min mormor hette det,hon är död sen innan jag föddes).
    Hennes andranamn är ett släktnamn på mannens sida och tredje namnet blir efter min farmor.

  • vampyria2

    Min äldsta dotter döptes efter Thåströms tjej, det tog slut mellan dem efter några år men nu är de visst tillsammans igen så det var ju bra val efter som jag fortfarande gillar dem båda, tina AMANDA heter dottern.

    nästa dotter heter ANNA-JOSEFIN, fick namnet Anna efter en thåström låt som heter "varför är du så tyst" kan ju säga att det var helt fel val att döpa henne efter den låten, ingen låter och pratar så mycket som min tös :)

    Sen fick vi en MOA tina josefin, Moa efter Martinson då jag läste alla henens böcker medan jag var gravid och fastnade för det namnet. De andra namnen är efter hennes systrar, var hennes storasystrar som frågade om hon inte kunde få namn efter dem och det tyckte jag var gullig så det körde vi på

    Sonen heter Loke men det tog vi enbart för att vi tycker om namnet

  • Mika86

    Första sonen är döpt efter sin pappa o sin morfar, dock inte tilltalsnamn.
    Fjärde sonen är döpt efter en karaktär i en serie som tilltalsnamn o en skådis o en ekorre

  • MHBW81

    Min son är uppkallad efter sin farmors morfar eller hur det nu är.

    Dotterns namn fick hon tack vare att jag kom ihåg att jag hade en skolkompis som hette Vida bara dagar innan hon föddes och det fastnade.


    Ta vara på småbarnstiden.. Den försvinner VÄLDIGT FORT!
Svar på tråden Är ditt barn döpt efter någon?