• Anonym (Knodd­)
    Äldre 30 Jul 14:00
    25904 visningar
    442 svar
    442
    25904

    Svängdörrar

    Bonus bor vv men nu tycker biomamman att bonus är stor nog för svängdörrsliv
    Dvs komma och gå som man vill.
    Det vägrar jag. Det innebär trubbel då biomamman jämt styr och ställer samt med ekonomi och planering.
    Bonus är 14 år.
    Hur gör ni med ansvar,planering och ekonomi vid sväng dörrs umgänge?

  • Svar på tråden Svängdörrar
  • Anonym (pappa­mammma­)
    Äldre 30 Jul 14:07
    #1

    Det är väl ändå en sak mellan pappan och mamman att avgöra. Jag menar att du inte har nåt med det att göra. Vad säger pappan?

  • Äldre 30 Jul 14:08
    #2

    Jag hade personligen aldrig gått med på det. Men om du känner att det är ok så kräv att ni ska varslas först så ni vet om ni har bonus eller inte, inte minst för att inte bonus ska säga att h*n är hos mamma till er och att h*n är  hos er till mamma och egentligen är ute och härjar.

    Om bonus ska äta hos er krävs längre varsel än om h*n inte ska äta (min åsikt nu alltså) och det ska vara helt ok att säga att det inte passar om det inte gör det. Man kan ju ha andra planer som inte inbegriper bonus och JO man FÅR ha det om man har bonusbarn likväl som om man bara har biobarn.

  • Anonym (ett hem är ett hem)
    Äldre 30 Jul 14:08
    #3
    Anonym (Knodd) skrev 2014-07-30 14:00:07 följande:

    Bonus bor vv men nu tycker biomamman att bonus är stor nog för svängdörrsliv
    Dvs komma och gå som man vill.
    Det vägrar jag. Det innebär trubbel då biomamman jämt styr och ställer samt med ekonomi och planering.
    Bonus är 14 år.
    Hur gör ni med ansvar,planering och ekonomi vid sväng dörrs umgänge?


    Min dotter är 5 och hon kommer till mig lite då och då. Antingen behöver hennes mor och bonuspappa barnvakt, eller så vill jag att hon kommer, eller så vill hon komma bara för att. Visserligen bor hon ett antal mil ifrån mig numera, så hon bor i stort sett permanent hos sin mamma. Jag har inte hört något om att hennes bonuspappa tycker det är det minsta jobbigt. :)

    Ett hem ska man ju kunna komma och gå till som man vill, vare sig det är hos mamma eller pappa. Fast jag är kanske lite skadad som alltid haft nyckel till både mamma och min mormor och alltid fått gå in och ut som jag vill trots att jag flyttade hemifrån för länge sen.
  • Anonym (ett hem är ett hem)
    Äldre 30 Jul 14:08
    #4
    Anonym (Knodd) skrev 2014-07-30 14:00:07 följande:

    Bonus bor vv men nu tycker biomamman att bonus är stor nog för svängdörrsliv
    Dvs komma och gå som man vill.
    Det vägrar jag. Det innebär trubbel då biomamman jämt styr och ställer samt med ekonomi och planering.
    Bonus är 14 år.
    Hur gör ni med ansvar,planering och ekonomi vid sväng dörrs umgänge?


    Min dotter är 5 och hon kommer till mig lite då och då. Antingen behöver hennes mor och bonuspappa barnvakt, eller så vill jag att hon kommer, eller så vill hon komma bara för att. Visserligen bor hon ett antal mil ifrån mig numera, så hon bor i stort sett permanent hos sin mamma. Jag har inte hört något om att hennes bonuspappa tycker det är det minsta jobbigt. :)

    Ett hem ska man ju kunna komma och gå till som man vill, vare sig det är hos mamma eller pappa. Fast jag är kanske lite skadad som alltid haft nyckel till både mamma och min mormor och alltid fått gå in och ut som jag vill trots att jag flyttade hemifrån för länge sen.
  • Äldre 30 Jul 14:08
    #5
    Anonym (pappamammma) skrev 2014-07-30 14:07:28 följande:

    Det är väl ändå en sak mellan pappan och mamman att avgöra. Jag menar att du inte har nåt med det att göra. Vad säger pappan?


    Väldigt fel, de vuxna i familjen ska avgöra, dvs TS och hennes man, biomamman har inte ett dugg med vad de beslutar ska gälla för deras familj.
  • Äldre 30 Jul 14:09
    #6
    Anonym (ett hem är ett hem) skrev 2014-07-30 14:08:45 följande:
    Min dotter är 5 och hon kommer till mig lite då och då. Antingen behöver hennes mor och bonuspappa barnvakt, eller så vill jag att hon kommer, eller så vill hon komma bara för att. Visserligen bor hon ett antal mil ifrån mig numera, så hon bor i stort sett permanent hos sin mamma. Jag har inte hört något om att hennes bonuspappa tycker det är det minsta jobbigt. :)

    Ett hem ska man ju kunna komma och gå till som man vill, vare sig det är hos mamma eller pappa. Fast jag är kanske lite skadad som alltid haft nyckel till både mamma och min mormor och alltid fått gå in och ut som jag vill trots att jag flyttade hemifrån för länge sen.
    Stor skillnad hon kommer ju inte oanmäld till dig eller hur?
  • Anonym (Ammi)
    Äldre 30 Jul 14:11
    #7
    Anonym (pappamammma) skrev 2014-07-30 14:07:28 följande:

    Det är väl ändå en sak mellan pappan och mamman att avgöra. Jag menar att du inte har nåt med det att göra. Vad säger pappan?


    Eftersom TS bor tillsammans med pappan och delar hem med honom, så berör det henne i allra högsta grad.
  • Anonym (n)
    Äldre 30 Jul 14:11
    #8

    har egna barn i samma ålder som bor v.v. Visst är pappan och jag flexibla men barnen kommer inte enligt svängdörrsprincipen. De får nästan alltid  stanna/koma som de vill men de frågar alltid först! Jag skulle inte acceptera att de bara dök upp, utan att jag visste det och jag tror inte de vill tex råka gå in om jag har gäster hemma som de inte visste om, eller (hemska tanke) att jag och min nya myser i sovrummet och barnen traskar in för att säga att de är hemma Glad

    Men eftersom barnet i fråga är 14 år kan väl pappan prata med barnet om hur ni vill ha det. Även om barnets mamma tycker svängdörren är ok ,behöver inte ni har det så hemma hos er, dvs barnet kan komma till sin mamma utan förvarning men med er måste man bestämma och planera först.

  • Anonym (Ammi)
    Äldre 30 Jul 14:13
    #9
    Anonym (ett hem är ett hem) skrev 2014-07-30 14:08:45 följande:
    Min dotter är 5 och hon kommer till mig lite då och då. Antingen behöver hennes mor och bonuspappa barnvakt, eller så vill jag att hon kommer, eller så vill hon komma bara för att. Visserligen bor hon ett antal mil ifrån mig numera, så hon bor i stort sett permanent hos sin mamma. Jag har inte hört något om att hennes bonuspappa tycker det är det minsta jobbigt. :)

    Ett hem ska man ju kunna komma och gå till som man vill, vare sig det är hos mamma eller pappa. Fast jag är kanske lite skadad som alltid haft nyckel till både mamma och min mormor och alltid fått gå in och ut som jag vill trots att jag flyttade hemifrån för länge sen.
    Så din dotter kommer oanmäld hem till er?
  • Anonym (pappa­mammma­)
    Äldre 30 Jul 14:16
    #10
    SupersurasunkSara skrev 2014-07-30 14:08:52 följande:
    Väldigt fel, de vuxna i familjen ska avgöra, dvs TS och hennes man, biomamman har inte ett dugg med vad de beslutar ska gälla för deras familj.
    Håller inte med.   Jag anser att det är upp till pappan i familjen endast att avgöra detta om han går med på det.  Varför ska bounsmamman ha nåt att säga till om?  Det är inte hennes barn. Hon bor visserligen med pappan men jag tycker inte hon kan bestämma saker gällande bous då det inte är hennes.
    Varför ska hon ha mer att säga till om än barnets riktiga mamma??
Svar på tråden Svängdörrar