• Anonym (vilse­n)
    Äldre 30 Jul 14:53
    876 visningar
    6 svar
    6
    876

    Kränkt

    Hej alla rara!
    Jag ligger i en smutsig vårdnadstvist, som kostar mig min ekonomi, sömn och min lilla flicka som mår dåligt. Nu har vi varit hos socialtjänsten och jag och min ex och min dotter har fått samtala med en handläggare där. Nu skulle mitt samtal in till domstolen, och kvinnan på socialen skickade sammanfattningen genom ett mail. Mailen komm aldrig fram till min mail, utan hon glömde bort ´2 siffror, så mailet hamnade hos en totalt okänd människa.... Som svarade "fel adress". Kvinnan på socialtjänsten ringde upp mig och bad om förlåtelse, snäll som man är så..ja? vad skulle jag säga och göra?. Nu mår jag fruktansvärt dåligt. Hjälp!

  • Svar på tråden Kränkt
  • Äldre 30 Jul 15:57
    #1

    När jag gav min mail till vår handläggare så fick jag som svar att dom inte skickar privat information/meddelanden via mail just pga ev felskick.
    Tycker du ska ta det högre upp.

  • Äldre 30 Jul 16:12
    #2

    Mail till och från myndigheter är offentlig handling som vem som helst kan begära ut. Skulle aldrig skicka något känsligt med mail. Ta det högre upp så det inte händer igen!

  • Anonym (*)
    Äldre 30 Jul 16:21
    #3

    En totalt okänd människa, som inte vet vem du är, bryr sig inte. Det är inte så att mailet blivit publicerat i er lokala tidning.

  • Anonym (vilse­n) Trådstartaren
    Äldre 30 Jul 16:25
    #4
    Charlotte N skrev 2014-07-30 16:12:34 följande:

    Mail till och från myndigheter är offentlig handling som vem som helst kan begära ut. Skulle aldrig skicka något känsligt med mail. Ta det högre upp så det inte händer igen!



    Ja, så ska jag till henne, att jag kunde hämta. All sekretess från hennes sida är borta.
  • Anonym (vilse­n) Trådstartaren
    Äldre 30 Jul 16:27
    #5
    Anonym (vilsen) skrev 2014-07-30 16:25:34 följande:

    Ja, så ska jag till henne, att jag kunde hämta. All sekretess från hennes sida är borta.
    Hur vet jag det? hur vet jag att mina inersta tankar inte kommer till någon obehörig?
  • Anonym (bb)
    Äldre 1 Aug 00:35
    #6

    Du kan alltid kolla med IVO om de har brustit i sin hantering. Du kan ju avgöra detta huruvida din situation är gent emot soc. Om du vill bråka med dem eller tillrättavisa dem, eller få detta till din fördel :)
    Du kan kanske även kräva om att byta handläggare om du skulle vilja det.

Svar på tråden Kränkt