• Anonym (gravidmage)

    Nej, du får inte ta på min mage!

    Är gravid och har fått en tydlig graviditetsmage som dessutom dök upp ganska tidigt. Problemet är att helt plötsligt verkar min mage ha blivit allmän egendom, alla ska på och känna, hela släkten, kollegor, vänner, till och med kunderna där jag jobbar vill känna på magen, för det är ju såååå mysigt. 

    Ett flertal har inte ens frågat först, och andra har ignorerat när jag säger nej. Min mage är fortfarande min mage, barnet sparkar inte ens ännu för guds skull. Men folk blir sura och tycker att det är deras rättighet att känna efter, att jag är fjantig och överreagerar. Men en gravidmage kan väl inte vara "allmän egendom"?

  • Svar på tråden Nej, du får inte ta på min mage!
  • assim
    Anonym (gravidmage) skrev 2014-07-30 18:19:30 följande:

    Är gravid och har fått en tydlig graviditetsmage som dessutom dök upp ganska tidigt. Problemet är att helt plötsligt verkar min mage ha blivit allmän egendom, alla ska på och känna, hela släkten, kollegor, vänner, till och med kunderna där jag jobbar vill känna på magen, för det är ju såååå mysigt. 

    Ett flertal har inte ens frågat först, och andra har ignorerat när jag säger nej. Min mage är fortfarande min mage, barnet sparkar inte ens ännu för guds skull. Men folk blir sura och tycker att det är deras rättighet att känna efter, att jag är fjantig och överreagerar. Men en gravidmage kan väl inte vara "allmän egendom"?


    En gravidmage är helt klart allmänmysegendom. :)

    (Nej, såklart inte.)
  • BCH52

    Ack ja, de flesta av oss som har väntat barn känner igen det där. Rätt jobbigt var det, även om man inser att det är i all välvilja delad glädje det görs. Det kan gå an en gång, två gånger, men när det blir 19-15 gånger på en dag så blir det lite drygt. Det är oftast kvinnor som vill känna. Jag har undrat varför. För en tid sedan såg jag ett program om chimpanser, samma beteende där. De andra honorna klämde och kände på den dräktiga honan. Det är kanske ett nedärvt betende av nåt slag. Men lika jobbigt ändå. Jag har inga råd om hur du får stopp på det. Själv insåg jag att det bara var att stå ut.

  • Anonym (gränslösa)

    Två graviditeter har jag bakom mig och inte en kotte som känt på min mage utan att fråga om det är okej först. Är folk verkligen så gränslösa?

  • fluu

    Du är inte fjantig. Alls!

    Säg i från tydligt och ge dig inte. Förklara att magen är din och att du inte gillar folk som tafsar. Som sista utväg fråga tafsarna, som jag gjorde ett par gånger, om du får ta dem i skrevet.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Limaliie

    Jag har faktiskt bara råkat ut för detta två ggr under min graviditet. Är väl ovanlig då kanske.

    Såklart det inte är allmän egendom.

  • Fjärilslarv

    ta namn och personnummer av de som håller på och anmäl dem för ofredande eller nått. herregud vilka människor det finns! (de alltså inte du ts)

  • assim
    Fjärilslarv skrev 2014-07-30 19:37:31 följande:

    ta namn och personnummer av de som håller på och anmäl dem för ofredande eller nått. herregud vilka människor det finns! (de alltså inte du ts)


    Det kommer de ju säkerligen lämna ut utan vidare också...
  • Fjärilslarv
    assim skrev 2014-07-30 19:46:55 följande:
    Det kommer de ju säkerligen lämna ut utan vidare också...
    då tar man en bild på dem och ger den till polisen.
  • Anonym (gravidmage)
    fluu skrev 2014-07-30 19:05:08 följande:

    Du är inte fjantig. Alls!

    Säg i från tydligt och ge dig inte. Förklara att magen är din och att du inte gillar folk som tafsar. Som sista utväg fråga tafsarna, som jag gjorde ett par gånger, om du får ta dem i skrevet.


    Haha, det ska jag definitivt göra!
Svar på tråden Nej, du får inte ta på min mage!