• fala6

    Köpa beg.kamera på Tradera

    Hej!
    Jag är väldigt sugen på att köpa en annan kamera och har kikat lite på Tradera. Jag har hittat några som jag är intresserad av men har inte vågat buda..Jag vet inte om jag vågar köpa en kamera över Tradera! Oftast finns det ingen garanti kvar, man kan inte heller alltid lite på försäljaren att kameran är i gott skick osv.

    Så, har någon här inne köpt en kamera via Tradera/liknande?
    Tips? Vad ska jag tänka på osv?

  • Svar på tråden Köpa beg.kamera på Tradera
  • Kian05

    Det största tipset är att kolla säljarens omdöme. Har han/hon gott omdöme så brukar det vara okey. Jag har köpt mobil genom Tradera och inga problem alls. Jag har köpt mycket genom Tradera, dock ingen kamera och har aldrig råkat ut för något.

  • fala6
    Dinglande kotten skrev 2014-07-30 21:11:21 följande:

    Du har ju ingen aning om hur mänga exponeringar den utsatts för.


    Nu är det så att jag är ganska ny på allt detta med foto. Jag har fn. en Canon som har gjort ett bra jobb men nu räcker den inte till.

    Jag har hittat en Nikon D80 som jag tycker låter intressant, den har ca:20000st exponeringar. Står det i annonsen iallafall. Med den lilla kunskap jag har, tror jag väl att det inte är så farligt? Men du får gärna hjälpa mig om du kan mer Skrattande.
  • grafikstudion

    Jag har köpt mina två senaste kameror på Tradera och har varit väldigt nöjd. Kolla bara omdöme på säljaren samt att den har många försäljningar sedan tidigare. En mycket prisvärd kamera är Nikon D7000. Jag har använt den i mitt arbete som fotograf och den har funkat klockrent. Du kan ju be säljaren att kolla hur många exponeringar den gjort, det går att kolla.


  • 69080414

    En månad sedan hittade jag analog systemkamera Nikon F75 (filmrulle) genom Tradera. Har börjat använda då och då. Annars då är jag nöjd. Börjar våga och noga kolla alla ska funka och chans att köpa.

Svar på tråden Köpa beg.kamera på Tradera