• Anonym (flipparur)

    Vad händer?! Känner sparkar etc men är inte gravid!!

    Jag fick barn för 14 månader sedan, blev snittad om det nu skulle ha någon betydelse.

    Jag har känt fosterrörelser bra länge nu, vi pratar om månader! Har googlat mig till att detta antagligen är tarmarna som bubblar. Jag har haft oskyddat sex EN gång och då körde vi avbrutet, det var för typ ett halvår sedan.

    Det känns SÅ likt fosterrörelser. En dag för ett par månader sedan kunde jag bokstavligt talat känna en fot dras längs insidan. Jag fick panik! Och som grädden på moset kan jag få en "klump" på magen ibland, sedan ett par veckor tillbaks, ni vet som när bebis lagt sig galet där inne. Lägger jag handen på så är den hård men helt still, och jag kan trycka undan den. Min sambo la handen på denna "klump" häromdagen och fick lite smått panik han också. Han utbrast "OJ jävlar! Grattis!".

    Jag har haft mensen hela tiden och den är RIKLIG. Jag känner igen symptom på ägglossning och allt verkar som det ska. Minns inte riktigt, det är möjligt att jag gjorde ett negativt gravtest för flera månader sedan men är inte helt säker. Vet att jag funderade på det. Magen är helt platt på morgonen men kan se gravid ut på kvällen. Jag kan fortfarande klämma mjölk ur brösten, och har foglossning emellanåt. Det här är bara så skumt...

    Någon som känner igen detta?

  • Svar på tråden Vad händer?! Känner sparkar etc men är inte gravid!!
  • Sommarlöv

    Efter jag fått barn så har jag känt på samma sätt, det är förmodligen bara tarmarna som rör sig. Köp ett test om du är osäker.

  • Anonym (flipparur)
    soetnoet skrev 2014-07-30 20:55:53 följande:

    Gör ett gravtest om du inte kommer ihåg att du har gjort ett.


    Det har inte blivit av, och jag slår ifrån mig tanken på att jag ens skulle kunna vara gravid eftersom jag har riklig mens regelbundet, även om den ter sig lite skumt den också... Ville bara se om någon hade haft samma upplevelser...
  • Anonym (flipparur)
    Sommarlöv skrev 2014-07-30 20:56:13 följande:

    Efter jag fått barn så har jag känt på samma sätt, det är förmodligen bara tarmarna som rör sig. Köp ett test om du är osäker.


    Men vad i helsike är den här klumpen då?? Eller ja, vad SKULLE det kunna vara?
  • Harmagedon
    Anonym (flipparur) skrev 2014-07-30 20:59:31 följande:
    Men vad i helsike är den här klumpen då?? Eller ja, vad SKULLE det kunna vara?
    Uppblåsta tarmar?
  • Sommarlöv

    Fast om din man kände sparkar utifrån för ett par månader sedan, så borde du vara långt gången om du skulle bara gravid. Sparkar utifrån känns ju vanligtvis inte innan i vecka 18-19 ungefär. Och om det var ett par månader sedan så är du i vecka 25-30 någonstans. Vore det inte konstigt om magen kommer och går då? De allra flest har ju en permanent mage då... Dessutom har du rikligt med mens. Jag tycker det låter högst osannolikt att du är gravid. Klumpen kan jag dock inte riktigt förklara...hur såg din
    Mage ut förra gången du var gravid? Ofta får man mage mycket tidigare med andra barnet eftersom kroppen minns förra graviditeten och för att man kanske har lite mjukare magmuskler som kan hålla emot. Jag tycker du bokar en tid hos gyn idag, så du slipper vara orolig. Det är så onödigt att vara det...

  • Anonym (flipparur)
    Sommarlöv skrev 2014-07-31 08:43:25 följande:

    Fast om din man kände sparkar utifrån för ett par månader sedan, så borde du vara långt gången om du skulle bara gravid. Sparkar utifrån känns ju vanligtvis inte innan i vecka 18-19 ungefär. Och om det var ett par månader sedan så är du i vecka 25-30 någonstans. Vore det inte konstigt om magen kommer och går då? De allra flest har ju en permanent mage då... Dessutom har du rikligt med mens. Jag tycker det låter högst osannolikt att du är gravid. Klumpen kan jag dock inte riktigt förklara...hur såg din
    Mage ut förra gången du var gravid? Ofta får man mage mycket tidigare med andra barnet eftersom kroppen minns förra graviditeten och för att man kanske har lite mjukare magmuskler som kan hålla emot. Jag tycker du bokar en tid hos gyn idag, så du slipper vara orolig. Det är så onödigt att vara det...


    Han kände inte sparkarna, utan bara den här "hårda klumpen". Man kan liksom kupa sin hand kring den. Så svårt att förklara! Men det är den hårda klumpen som kommer och går.. Och den lägger sig på utsidan liksom, precis som när bebis lagt sig lite tokigt där inne...

    Det finns en massa som stämmer med min tidigare graviditet, och mkt stämmer inte alls.

    Vad som stämmer är:
    Foglossning
    Mjölk
    Sparkarna, dom är fruktansvärt kusliga
    "Klumpen på magen"
    Extremt trög i magen
    Mensvärk som kan uppstå när det varken är dags för ÄL eller mens, känns som växtvärk

    Vad som inte stämmer:
    Brösten ömmar inte
    Jag mådde extremt illa första veckorna sist, nu har jag fått en del illamående-"attacker", dock inget ihållande.
    Känner mig inte särskilt gravid allmänt
    Jag får blödningar ganska regelbundet, dom ter sig lite konstiga med bruna småblödningar innan själva mensen men antar att det kan bli lite knäppt efter att man fått barn

    Jag tänker precis som dig, att om jag nu skulle vara gravid så skulle jag vara långt gången. Sparkarna har jag känt ett tag, klumpen på magen är ett nytt fenomen. Jag hade aldrig någon jättemage sist, mitt barn låg långt in och kunde kännas mot ryggen. Började nog synas först efter v 20 när jag tänker efter... Men jag kände sparka tidigt, både utanpå och inuti.

    Jag är nervös för att testa mig. Jag KAN ju inte vara gravid, och om jag skulle vara det vet jag inte vad jag skulle göra. Det FÅR inte vara så, av många olika anledning. Sambon och jag är på väg att separera bla.
  • FemmeM

    Nej, jag tror inte du är gravid. Har också varit orolig pga rörelser i magen, som i själva verket är luft som rör sig. Det kan absolut kännas som bebisrörelser (har varit gravid 4 gånger så man är ju inte osäker på hur de känns). Har även jag kunnat lägga handen på magen och känna något hårt. När man nojjar om att vara gravid kan man få till de flesta grejerna.
    Såklart finns det de som har mens och ändå är gravida men du borde ju vara i typ slutskedet nu isåfall? Låter osannolikt men är du alldeles för nojig så får du väl bestämma tid för ultraljud. Då får du det svart på vitt ;)

  • Sommarlöv

    Förstår att du inte känner för att testa. Men om du skulle vara gravid, så blir du ju inte mindre gravid för att du inte gör ett test, eller hur? Nu går du ner och köpet ett test ikväll. Skulle du vara gravid, så kommer ni hitta ett sätt att handskas med det med, när choken har lagt sig. Visar det sig att du inte är gravid, så slipper du ju att oroa dig.

Svar på tråden Vad händer?! Känner sparkar etc men är inte gravid!!