• Anonym (hemsk)

    Ångrar att jag skaffade barn!

    Är en hemsk människa. Ångrar att jag skaffade barn. Det äter upp mig inifrån. När jag vaknar på morgonen så längtar jag redan till läggdags. Allt är bara jobbigt och känns hopplöst när det kommer till att vara med och ta hand om barn. Jag vet inte längre vad jag ska ta mig till. Min sambo vet hur jag känner. Tror inte att han förstår. Funderar på om separation vore bäst för barnen? Jag vill vara med min sambo, men jag tror att barnen skulle må bättre utan mig. Vad ska man göra? Mitt hjärta går sönder!

  • Svar på tråden Ångrar att jag skaffade barn!
  • Anonym (hmm)

    De låter verkligen hemskt. Tycker du bör gå och prata med någon. Det låter inte helt "friskt" att ångra sina barn. Förstå mig rätt, jag menar att du nog skulle behöva hjälp att reda ut grunden till varför du känner så. Har du fler barn? Hur kommer det sig att du skaffade flera då?

  • Anonym (hemsk)

    Jag går i KBT. Kommer inte att fortsätta. Hon förstår inte vad jag pratar om. Har även en depression. Tabletter hjälper mig inte heller. Jag kände inte såhär förrens andra barnet kom. Har två.

  • Voodoodoll
    Anonym (hmm) skrev 2014-07-30 21:24:42 följande:

    De låter verkligen hemskt. Tycker du bör gå och prata med någon. Det låter inte helt "friskt" att ångra sina barn. Förstå mig rätt, jag menar att du nog skulle behöva hjälp att reda ut grunden till varför du känner så. Har du fler barn? Hur kommer det sig att du skaffade flera då?


    Du kan inte ha en förlossningsdepression? Hur länge sedan är det du fick barn två? Har du känt såhär sedan dess?
  • Anonym (hemsk)

    Barn nummer 2 är två år. Har vart jobbigt sedan tvåan kom.

  • Anonym (*)
    Anonym (hemsk) skrev 2014-07-30 21:27:30 följande:

    Jag går i KBT. Kommer inte att fortsätta. Hon förstår inte vad jag pratar om. Har även en depression. Tabletter hjälper mig inte heller. Jag kände inte såhär förrens andra barnet kom. Har två.


    Du kanske skulle byta terapeut?
  • Anonym (hemsk)

    Har gett upp. Blir bäst för barnen att pappa har hand om dom. Tror det skadar dom att ha en mamma som inte fungerar.

  • Linnez

    Gör du något för dig själv? Isf börja gör det! Det är flera föräldrar som känner att de dör inombords under smååren. Själv har jag börjat träna, jag behöver egen tid och träning är bra för hälsan med. Fysiskt aktivitet hjälper mot depression med. OM din sambo är medveten om dina tankar och känslor så hoppas jag att han stöttar dig!

  • Anonym (hmm)

    Det skadar nog mer att inte ha en mamma. Vad är det som känns jobbigt? Känner du inte att du kan ta till dig dom?

    Hur kan du bara ge upp dina två barn för att en person du pratat med inte har kunnat hjälpa. Du får försöka hitta någon som förstår dig! Det kan ju inte bara vara detta som är problemet, det låter som du inte mår bra i övrigt heller.

    vad skulle de lösa för problem att du lämnade dina två små barn? Du betyder ju allt för dom! En mamma är alltid en mamma, oavsett hur du känner dig så tvekar jag inte på att dom älskar dig. Vad säger din sambo om allt?

  • Anonym (hemsk)

    Jag har liten till ingen egen tid alls. Min sambo jobbar skift och heltid. Vi har inte råd med barnvakt och inte heller någon som vill passa. Vantrivs på mitt jobb. Få vänner. De vänner jag har vet inte hur jag mår. Har tappat bort mig själv, vet ärligt talat inte vad jag vill eller önskar längre. Allt känn bara som en jävla soppa. Mitt i det är barnen. Och mitt tålamod och min energi är obefintlig. Jag vet inte längre vad jag ska göra.

Svar på tråden Ångrar att jag skaffade barn!