• Anonym (LatrBloomr)

    Vi som inte testade så många

    Hej!

    Jag är en man på 34år. Tre barn, fru. Varit gifta/tillsammans i 16 år.

    Vi har det väldigt bra tillsammans: älskar varandra, tar hand om varandra och barnen, bra ekonomiskt osv. Tom sexlivet är helt ok.

    Trots detta har jag på sistone börjat fundera på det här med sexet. Var det inte mer?

    Jag är en av dem som inte knullade runt så mkt innan jag hittade den rätta. Bara två st har jag totalt haft sex med. Jag är extremt nyfiken på hur sex med andra hade känts.

    Det börjar nu kännas lite jobbigt, och jag kämpar dagligen med detta. Någon mer i samma sits? Tips? Kommentarer?

    (OBS! Skulle aldrig vara otrogen mot min fru)

  • Svar på tråden Vi som inte testade så många
  • nov

    Kanske ert sexliv kan kryddas mer än det ni har nu? Dvs ert sexliv nu kanske är "okej" men inte mer än så, då går det säkert att få det till att bli "bra" eller mer än så.
    Ni kan ta kontakt med en sexrådgivare?

  • Anonym (TS)

    Osäker på om kryddning räcker. Är ju nyfiken på annat....

  • Anonym (TS)

    Alltså, är det fel att vilja knulla/testa annan kvinna?

    Kåt på sommaren!

  • Cuddles

    Ja, när du är i ett förhållande.

    Och sexlivet kan ju inte vara så bra när du tycker "var det inte mer". Gå och jobba på dig själv och vad du tillför ert samliv.

  • Anonym (TS)

    Nä, det är kanske inte så bra... jag vet inte - har inte mkt att jämföra med

    Väldigt sugen på att skaffa mig kunskap om så är fallet och testa nån annan. Men det förstör ju tyvärr så mkt i ett så långt förhållande med barn, hus, osv

  • nov

    Du kan ju prata med din fru och se om det är ett alternativ.
    Men min personliga åsikt är detsamma som kommentar #4. Jag tycker det är fel när man är i ett förhållande. Och tro mig, man kan krydda sexlivet i sitt eget förhållande OM MAN VILL. Det gäller att våga och försöka upptäcka nytt. Eller kanske är det så att du inte längre är attraherad av din fru? Bara frågar.

    Det är inte fel att vara nyfiken på andra, ren nyfikenhet, men det får räcka så tycker jag.
    Men som sagt, om det verkligen är så jobbigt för dig så prata med din fru om det här och se vad hon har för tankar kring det. Jag menar inte att du ska fråga "får jag ha sex med andra kvinnor?", utan du får kanske ta upp ämnet lite mer på acceptabel nivå, kanske fråga henne om hon nångång känner nyfikenhet kring andra män än dig?

    Och så brukar jag alltid fråga mig själv eller min sambo genom att vända på frågan, "skulle det vara okej om din fru var nyfiken på att ha sex med andra män? Skulle det vara okej för dig om din fru har sex med andra än dig?".

  • Odjuret
    Anonym (TS) skrev 2014-07-31 19:17:36 följande:

    Nä, det är kanske inte så bra... jag vet inte - har inte mkt att jämföra med

    Väldigt sugen på att skaffa mig kunskap om så är fallet och testa nån annan. Men det förstör ju tyvärr så mkt i ett så långt förhållande med barn, hus, osv


    TS, du har fått goda råd på hur du kan diskutera eller rikta din sexualitet mot din fru istället för att "synda". Testa i alla fall. Det kanske fungerar?

    Om inte - Fråga dig själv hur pass viktigt det verkligen är för dig, för ditt mentala välbefinnande. Räkna bort allt som har med moral och sociala påbud att göra, sen känner du efter. Hur vill du leva ditt liv? I bojor av dina egna tankar eller vill du försöka ta dig ur på något sätt eller kompromissa? Hur det sker är upp till dig då du känner dig själv bäst. 
  • Anonym (Sara)

    Känner så väl igen mig i det där TS.

    Är otroligt nyfiken på andra män.

    Jag älskar min sambo, men rent fysiskt är han egentligen inte min typ. Och han verkar sakna intresset för sex som driver nyfikenhet och lust vilket gör att många av mina fantasier lär förbli ouppfyllda. Det smakar bittert.

    För min egen del skulle han gärna få ha andra kvinnor. Svartsjuka är inte något som ligger för mig.

  • Doctor Why

    Kanske känner din fru likadant...eller kommer känna likadant om du tar upp din nyfikenhet med henne.

Svar på tråden Vi som inte testade så många