• Kanelknäckis

    Latensfas? Hur började det för er?

    Hej!
    Igår kväll fick jag sammandragningar och i samband med dessa en slags difus mensvärk (gjorde inte ont) i ryggslut, mage och ljumskar.
    Har även kännt ett ökat tryck nedåt och bakåt typ som jag vore nr 2 nödig hela dagen.
    Nu såhär på kvällen börjar "värkarna" dra igång igen på samma sätt som igår kväll. 
    Övriga skillnader är att mitt undertryck hade gått från 120/70 till 120/90 när jag va hos bm idag, jag är MYCKET mer hungrig och mår illa flera ggr om dagen.

    Vad tror ni tjejer börja det närma sig? Hur var det för er? Någon som känner igen sig? Jag går in i v 39 imorgon.

    TACKSAM FÖR SVAR :)


    Kram

  • Svar på tråden Latensfas? Hur började det för er?
  • DreamerM

    Jag märkte egentligen inte särskilt mycket alls, men slemproppen hade lossnat på mig så jag var ju beredd så att säga. Men jag fick mensvärk i magen och ryggen torsdag eftermiddag, vid 21-22-tiden började värkarna som tilltog och 07.00 fredag morgon är min son född. 
    Jag kände bara "bajsnödigkänsla" när krystvärkarna satte igång. Lycka till! Skrattande

  • Limaliie

    Alltså vad innebär latensfasen egentligen? Bara när man har värkar som gör ont?


    Jag var på bedömningssamtal inför igångsättning i måndags v 38+4 då, läkaren sa att min tapp börjat mogna och jag var öppen 2 cm så fick en hinnsvepning. Hon ville inte sätta igång mig än förrän tappen mjuknat ännu mer även om det varit möjligt.
    Har inte haft onda sammandragningar överhuvudtaget bara vanliga men var ändå öppen och är förstföderska.
    Efter svepningen började slemproppen lossa i tisdags och lossar nu då och då varje dag.

    Är jag i latensfasen eller vadå?

    Hoppas det sätter igång för dig TS snart, visst är väntan olidlig

  • Kanelknäckis
    DreamerM skrev 2014-07-31 13:09:30 följande:

    Jag märkte egentligen inte särskilt mycket alls, men slemproppen hade lossnat på mig så jag var ju beredd så att säga. Men jag fick mensvärk i magen och ryggen torsdag eftermiddag, vid 21-22-tiden började värkarna som tilltog och 07.00 fredag morgon är min son född. 
    Jag kände bara "bajsnödigkänsla" när krystvärkarna satte igång. Lycka till! Skrattande


    Okej! Önskar verkligen att min kunde släppa snart så jag kunde va lite mer beredd än att bara gå och vänta och v'änta. Dock känns sammandragningarna helt annorlunda nu än förut vilken känns som ett steg åt rätt håll :)
  • Kanelknäckis

    Vad jag har fattat det Så är det första stadiet i öppningsskedet om man säger så:) men frågan är om jag kommit dit! Du är med största sannolikhet det:) lycka till du med:)

  • Limaliie
    Kanelknäckis skrev 2014-08-01 03:52:10 följande:

    Vad jag har fattat det Så är det första stadiet i öppningsskedet om man säger så:) men frågan är om jag kommit dit! Du är med största sannolikhet det:) lycka till du med:)


    Ok, men då kan man ju säga att den där latensfasen kan vara hur länge som helst egentligen om man har otur för här händer ingenting mer än att slemmisen lossat. Dock ska jag på nytt bedömningssamtal idag så jag hoppas innerligt de sätter igång mig snarast.

    Hoppas det börjar hända grejer för dig snart! Håller tummarna här Solig
Svar på tråden Latensfas? Hur började det för er?