• Evm

    Tala om slutet på 50 shades of grey så jag slipper läsa klart skiten.

    Jag pallar inte läsa klart den, den är så fruktansvärt dålig. Jag hade tänkt vänta tills filmen men nu vill jag veta! Vad är Greys hemlighet, det med uppväxten. 

    Hit me!

  • Svar på tråden Tala om slutet på 50 shades of grey så jag slipper läsa klart skiten.
  • Pascal

    Har inget svar för jag pallade inte att läsa ut boken men är med nyfiken! Förstår inte hajpen med dom där böckerna, vad är det som är så bra?! :)

  • Griseknoen35

    Håller med. Slutade läsa mitt i andra boken, förstår inte hysterin kring böckerna. Har dock alltid vart lite nyfiken på om hon tigs sig ifrån honom.

  • Evm
    Pascal skrev 2014-08-01 22:19:41 följande:

    Har inget svar för jag pallade inte att läsa ut boken men är med nyfiken! Förstår inte hajpen med dom där böckerna, vad är det som är så bra?! :)


    exakt vad jag undrar också! Det är ju vanligt tantsnusk, inget annat alls.
    Griseknoen35 skrev 2014-08-01 22:46:05 följande:

    Håller med. Slutade läsa mitt i andra boken, förstår inte hysterin kring böckerna. Har dock alltid vart lite nyfiken på om hon tigs sig ifrån honom.


    då kom du längre än jag :D jag läste inte ens ut första. Vet du vad som är grejen med hans uppväxt? Eller får man inte veta det förrän i sista?
  • Mullan

    Kommer inte ihåg hur men hans mamma dog när han var liten. Och han var med henne där ett par dagar innan någon hittade dom.

  • Evm
    Schack73 skrev 2014-08-01 23:57:07 följande:
    Det slutar lyckligt, de gifter sig och får barn.
    så rart. Eller nåt :D Vad är det med hans uppväxt då?
    Mullan skrev 2014-08-01 23:43:34 följande:
    Kommer inte ihåg hur men hans mamma dog när han var liten. Och han var med henne där ett par dagar innan någon hittade dom.
    Mer? Han har nå ärr eller nåt sånt va? Fan det var över ett år sen jag försökte läsa den så jag minns inte så mkt :D
  • ydiblon

    Eller berätta början, mitten och slutet så jag vet om jag kommer kunna ha glädje över berättelsen eller bara bli irriterad.

  • Schack73

    Hans mamma dog när han var liten, han hamnade hos en fosterfamilj med andra fosterbarn och blev adopterad av ett rikt par. Ett av de andra fosterbarnen blir avundsjuk, kidnappar Grey's syster och Anastasia räddar henne. Jag minns inte om det är hans riktiga föräldrar el fosterföräldrarna som misshandlar honom och ger honom ärren på kroppen. Tror det är hans riktiga föräldrar.
    I tonåren inleder han ett BDSM-förhållande med en av adoptivmammans väninnor, det varar i flera år, och den enda sortens sex han känner till. Anastasia lär honom att vaniljsex också kan vara skönt.

  • Simon 681

    Det är bara att söka på vad boken heter +"plot" eller "spoiler".


    How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • lövet2

    Hans mamma knarkade, hennes pojkvän misshandlade Grey bl a genom att fimpa cigaretter på honom. Sedan dog mamman av en överdos eller något, och Grey var inlåst ensam med henne i flera dagar. Han åt allt han hittade och svälte sedan. Därför klarade han inte av beröring.
    I tonåren träffade han en mogen kvinna som invigde honom i BDSM. Där hittade han ett sätt att klara av beröring.

    I slutet av serien räddar miss Steele Greys familj från någon galning, alla avgudar henne, hon botar Greys fobier och de gifter sig. Sedan skaffar de barn och fortsätter ha sex typ jämt.

  • Evm
    Schack73 skrev 2014-08-02 07:48:23 följande:

    Hans mamma dog när han var liten, han hamnade hos en fosterfamilj med andra fosterbarn och blev adopterad av ett rikt par. Ett av de andra fosterbarnen blir avundsjuk, kidnappar Grey's syster och Anastasia räddar henne. Jag minns inte om det är hans riktiga föräldrar el fosterföräldrarna som misshandlar honom och ger honom ärren på kroppen. Tror det är hans riktiga föräldrar.
    I tonåren inleder han ett BDSM-förhållande med en av adoptivmammans väninnor, det varar i flera år, och den enda sortens sex han känner till. Anastasia lär honom att vaniljsex också kan vara skönt.


    lövet2 skrev 2014-08-02 14:06:31 följande:

    Hans mamma knarkade, hennes pojkvän misshandlade Grey bl a genom att fimpa cigaretter på honom. Sedan dog mamman av en överdos eller något, och Grey var inlåst ensam med henne i flera dagar. Han åt allt han hittade och svälte sedan. Därför klarade han inte av beröring.
    I tonåren träffade han en mogen kvinna som invigde honom i BDSM. Där hittade han ett sätt att klara av beröring.

    I slutet av serien räddar miss Steele Greys familj från någon galning, alla avgudar henne, hon botar Greys fobier och de gifter sig. Sedan skaffar de barn och fortsätter ha sex typ jämt.


    Tack! Exakt det jag var ute efter! Tack!

  • Evm
    ydiblon skrev 2014-08-02 00:09:42 följande:

    Eller berätta början, mitten och slutet så jag vet om jag kommer kunna ha glädje över berättelsen eller bara bli irriterad.


    Kan inte, läste bara halva första boken. Men gillar du tantsnusk, med väldigt väldigt mycket sex och bdsm så rekommenderar jag den halvan iaf :)
  • Evm
    Simon 681 skrev 2014-08-02 08:00:37 följande:

    Det är bara att söka på vad boken heter +"plot" eller "spoiler".


    jahjaja, men nu har jag ju fått svar :D
    SpanskaFlugan skrev 2014-08-02 09:21:55 följande:

    Sämsta boken någonsin. Jag tog mig ca 100 sidor in i första, sen slängde jag den väggen.


    eller hur! fattar inte hypen alls!
Svar på tråden Tala om slutet på 50 shades of grey så jag slipper läsa klart skiten.